نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر اسپیکر لپ تاپ سونی

یکی از اشکالات نه چندان شایع مشاهده شده در لپ تاپ های سونی، مشکل صدا و اسپیکر است. در صورت خرابی اسپیکر لپ تاپ سونی، امکان شنیدن صدا‌های موجود در فیلم‌ها و ویدئوهای پخش شده وجود ندارد و کاربر ناچار است قید شنیدن صداها را بزند. خرابی‌های پیش آمده در اسپیکر موبایل ممکن است هم به دلیل وجود اشکالات سخت افزاری و هم به دلیل وجود اشکالات نرم افزاری در لپ تاپ اتفاق بیفتد.

از این رو نیاز است تا در صورت عدم پخش صدا توسط لپ تاپ، تنظمیات نرم افزاری و بخش‌های سخت افزاری مربوطه، توسط کارشناسان تعمیر لپ تاپ بررسی گردد. خوشبختانه در غالب موارد عیوب ایجاد شده در اسپیکر لپ تاپ سونی با اندک دستکاری رفع می‌گردند و هزینه چندانی هم ندارند.

در بخش‌های آتی به روش تعمیر اسپیکر سونی و رفع اشکالات پیش آمده در آن بیشتر خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با این بخش از دستگاه می‌توانید به مرکز تعمیرات لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

تعمیر اسپیکر لپ تاپ سونی

در صورتی که صدای پخش شده توسط اسپیکرهای لپ تاپ و یا هدفون وصل شده به لپ تاپ غیرطبیعی و نابهنجار باشد احتمال اینکه اختلالاتی در نرم افزار مربوط به کارت صدا ایجاد شده باشد، بالاست. برای رفع این اشکال، توصیه کارشناسان تعمیرات لپ تاپ سونی آن است که نرم افزار راه انداز کارت صدا را پاک و مجدداً نصب نمایید.

اگر با نصب نرم افزار راه انداز، مجدداً شاهد وجود اشکال در دستگاه بودید، سیستم عامل قبلی را حذف نموده و آن را از نو نصب کنید. در بخش زیر برخی دیگر از شایع‌ترین علل ایجاد کننده اشکال در اسپیکر لپ تاپ سونی و شیوه رفع این اشکالات شرح داده شده است.

این مطلب را از دست ندهید   منابع تغذیه لپ تاپ سونی

معیوب بودن کارت صدا

اگر نصب مجدد نرم افزار ها کمکی به حل مشکل اسپیکر لپ تاپ سونی نکرد، احتمالا کارت صدا خراب شده است. از آنجایی که کارت صدای اغلب لپ تاپ ها آنبرد است دو گزینه پیش رو خواهید داشت: اگر لپ تاپ شما دارای شکاف آزاد Mini PCI باشد میتوانید یک کارت صدای مجزا برروی این شکاف نصب کنید. روش دیگر برای حل این مشکل آن است که از یک کارت صدای خارجی استفاده نمایید. برای بررسی تخصصی دستگاه می‌توانید به مرکز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

خش‌دار بودن صدای اسپیکر

در صورتی که از اسپیکرهای لپ تاپ صدایی خش دار و همراه با ترق ترق از خود تولید میکند و نصب مجدد نرم افزار راه انداز کارت صدا و سیستم عامل ویندوز نیز این مشکل را بر طرف نمی‌کند، احتمالاً علت وقوع این امر می‌تواند خرابی اسپیکری لپ تاپ باشد. بنابراین صدای لپ تاپ را با یک هدفون استریو تست کنید. اگر یکی از دو گوشی دارای صدای طبیعی بود، برد صوتی سالم است و مشکل مربوط به یکی از اسپیکرها میباشد که باید آن را تعمیر و تعویض کرد. خدمات مرتبط با این اشکال با حضور در مرکز تعویض و تعمیر اسپیکر لپ تاپ سونی قابل دریافت است.

کار کردن یکی از اسپیکرهای لپ تاپ سونی و خرابی دیگری

اگر یکی از اسپیکرهای لپ تاپ کار نمیکند اما اسپیکری دیگر به خوبی کار میکند؛ در این مورد باید به بخش تنظیمات صدای لپ تاپ مراجعه کنیم. علت بروز این مشکل می‌توان آن باشد که تنظیمات صدای لپ تاپ به هم خورده است. بدین منظور به بخش تنظیمات رفته و بررسی کنید که هر دو اسپیکر وصل باشند و صدای یکی از اسپیکر ها قطع نباشد.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ سونی وایو فیت 15E

همچنین ممکن است زبانه توازن صدا به سمت یکی از اسپیکر ها متمایل شده و سبب قطع اسپیکری دیگر شده باشد. البته این امکان نیز وجود دارد که تنها یکی از اسپیکر ها خراب باشد. در اینصورت، در حالی که لپ تاپ در حال پخش یک فایل صوتی است، یک هدفون استریو به آن وصل کنید.

اگر صدا از هر دو گوشی هدفون دریافت شود مشخص میگردد که یکی از اسپیکرهای لپ تاپ خراب است و باید تعویض شود. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات لپ تاپ سونی و حضور در پارت تعویض و تعمیر اسپیکر لپ تاپ سونی تخصصی ترین تعمیرات مرتبط با این بخش را دریافت نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 6 =