نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی ارور های رایج هارد دیسک

ویندوز برای حفاظت از اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد دیسک لپ‌تاپ، بوسیله نمایش پیغام های متعدد، بروز هر گونه مشکل را هشدار می‌دهد، بنا براین اطلاع دقیق از تعریف این ارور ها و همچنین نحوه حل آن می‌تواند از بسیاری مسائل جدی تر جلوگیری نماید؛ به همین علت در ادامه ارور های رایج هارد دیسک در ویندوز 10 را بررسی می‌نماییم.

خطای 0x80071ac3

هنگامی‌که هارد اکسترنال به لپ‌تاپ وصل باشد، مشکلات مربوط به بدسکتور شدن هارد به علت نوسانات برقی همچنین سایر اختلالات زمان خاموش شدن، همگی منجر به بروز ارور 0x80071ac3 در ویندوز 10 می‌شود؛ از دیگر عللی که منجر به بروز نمایش این خطا است عبارتند از: ReadyBoost ناقص، ناسازگاری درایورهای ویندوز به علت نقص وخرابی در فایل های مربوطه یا بد سکتور شدن دستگاه های جانبی می‌باشد.

Hard Drive Not Found

برخی مواقع زمان بوت شدن سیستم با پیامی به این مظمون برخورد می‌کنیم:

Boot device not found, please install an operating system on your Hard disk. Hard Disk (3F0)

این بدین معناست که لپ‌تاپ برای بوت شدن نتوانسته سیستم عاملی روی هارد را پیدا کند و از شما می‌خواهد ان را مجدد نصب کنید؛ اگر با ریستارت کردن دستگاه نیز این ارور برطرف نگردید بهتر است عواملی مانند ساختار پار تیشن بندی هارد یا کابل اتصالی آن به مادربرد را بررسی نمایید.

 همچنین کنترلر SATA بر روی ماردبرد نیز نقش مهمی‌ در اجرای صحیح ویندوز در زمان بوت شدن سیستم بر عهده دارد، بنا براین خرابی آن نیز موجب بروز خطای Hard Drive Not Found می شود.

این مطلب را از دست ندهید   دلیل گیر کردن به روز رسانی ویندوز در راه اندازی مجدد چیست

ارور 301 هارد

اگر چه اغلب در ویندوز های قدیمی‌تر خطای SMART 301 Hard Drive رخ می‌دهد اما گاهی کاربران در نسخه های بروز ویندوز10 نیز با این ارور مواجه می شوند، در هر صورت توجه به آن بسیار ضروریست چون این پیام خبر از خرابی زودهنگام هارد دیسک لپ‌تاپ شما می‌دهد.

عوامل گوناگونی برای آن مطرح است که عبارتند از: اجرا برنامه های به صورت ناقص و اشتباه در رجیستری ویندوز، ویروسی شدن سیستم یا نصب بدافزار می‌باشد.

البته خرابی SMART هارد نیز با نمایش این پیغام همراه است و در صورت رسیدگی نکردن به آن، هارد و اطلاعات آن را ممکن است  برای همیشه از دست برود، بنا براین تصیه می‌کنیم با دیدن این ارور حتما به مراکز مجاز تعمیر لپ اپ مراجعه نمایید.

 Hard Disk Read Error Occurred Press Ctrl + Alt + Del to Restart

مشکل سخت افزاری هارد در برخی مواقع از بوت شدن سیستم جلوگیری می‌کند و ارور عدم شناسایی هارد توسط ویندوز نمایش داده می شود، البته علل دیگری نیز  برای این خطا مطرح می‌شود که شامل: تنظیمات نادرست بایوس، خاموش کردن ناگهانی سیستم یا خرابی کابل ارتباط دهنده هارد به مادر برد.

Hard Drive Error BIOHD-8

اگر هارد خراب شده باشد و در هنگام بوت شدن نتواند به سیستم متصل شود، پیغام Hard Drive Error BIOHD-8 را مشاهده می‌کنیم، از جمله علل رایج آن، تغییرات رجیستر ویندوز، ویروسی شدن یا وجود بدافزار داخلی اشاره نمود.

البته گاهی زمان خرابی سخت افزاری در مادربرد نیز ویندوز این پیغام را به کاربران نمایش می‌دهد پس ضروریست برای عیب یابی صحیح این موضوع از یک فرد با تجربه مشورت بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   روش آپدیت کردن ویندوز

Hard Drive Error Code 0142

یکی از خطاهای مهم هارد دیسک در زمان بوت شدن ارور Hard Drive Error Code 0142 می‌باشد، رفع این مشکل بسیار ضرورت داردچرا که نشان دهنده اختلالاتیست که می‌تواند منجر به سوختن هارد و از دست رفتن تمامی ‌اطلاعات بر روی آن شود.

خرابی سخت افزاری CPU، هارد و ماردبرد هر سه به نحوی باعث بروز این ارور می شوند پس هر سه قسمت باید از نظر مسائل احتمالی به دقت بررسی شوند.

The Parameter is Incorrect

کاربران زمان نصب هاردهای اکسترنال با خطاهای زیادی روبرو می‌شوند، رایجترین آن ها ارور The Parameter is Incorrect می‌باشد که مانع اجرای فایل های موجود بر روی هارد می‌گردد.

این خطا اغلب به علت خرابی منبع تغذیه یا وجود مشکل در پورت USB رخ داده و جدا کردن هارد اکسترنال از لپ‌تاپ باعث رفع خطا می‌گردد. اما برای رفع دائم مشکل باید هارد اکسترنال را به دقت بررسی و در صورت نیاز تعمیر نمایید.

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =