نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi

به خانه می رسید و سعی می کنید لپ تاپ سونی خود را به شبکه وای فای خانگی خود وصل کنید. معمولاً فوراً متصل می شود، اما به دلایلی، شبکه به شما اجازه نمی دهد. گاهی اوقات، راه‌اندازی مجدد درایور شبکه لپ‌تاپ سونی (سخت‌افزاری که به دستگاه اجازه می‌دهد با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کند و می‌توان آن را آداپتور شبکه نامید) می‌تواند آن را دوباره به Wi-Fi متصل کند. از این راهنما برای مشکلات احتمالی شبکه اینترنت استفاده کنید تا بفهمید که چرا نمی توانید به Wi-Fi در خانه وصل شوید و چگونه می توانید عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi را به تنهایی برطرف کنید.

عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi

بررسی مشکلات شبکه و عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi

  • بررسی کنید که آیا روتر شما قطع است یا برق قطع شده است – راه حل شما ممکن است به سادگی راه اندازی مجدد روتر یا وصل مجدد آن باشد.
  • بررسی کنید که آیا دستگاه های شما سعی می کنند به شبکه دیگری متصل شوند. اگرچه دستگاه شما معمولاً مستقیماً به شبکه Wi-Fi خانگی شما متصل می شود، ممکن است سعی داشته باشد به شبکه دیگری متصل شود. ممکن است مجبور شوید آن را به صورت دستی به شبکه خانگی خود متصل کنید و دیگری را فراموش کنید.
  • اگر اخیراً رمز عبور Wi-Fi خود را تغییر داده اید، مطمئن شوید که رمز عبور صحیح در دستگاه شما ذخیره شده است.
  • بررسی کنید که آیا سایر وب سایت ها یا مرورگرهای اینترنتی کار می کنند یا خیر. گاهی اوقات وب سایت ها یا سرورهای خاصی از کار می افتند.
  • بررسی کنید که آیا نزدیک‌تر کردن دستگاهتان به روتر به شما کمک می‌کند وصل شوید. اگر معمولاً در اتاق‌های دورتر از روتر سیگنال قوی دارید اما ناگهان نمی‌توانید وصل شوید، دستگاه خود را به روتر نزدیک‌تر کنید. اگر می تواند سیگنال را در اتاق نزدیکتر دریافت کند، ممکن است به یک توسعه دهنده Wi-Fi نیاز داشته باشید.
این مطلب را از دست ندهید   هارد دیسک مجازی در ویندوز 10

عیب یابی مشکلات اتصال دستگاه

بسیاری از اوقات، لپ تاپ سونی یا تلفن شما در واقع منبع مشکل اتصال شما هستند. مشکلات اتصال از مشکلات نرم افزاری گرفته تا اشکالات آداپتور شبکه را شامل می شود، بنابراین ایده خوبی است که با عیب یابی دستگاه های هوشمند خود شروع کنید.

نحوه رفع مشکلات مختلف دستگاه

برای عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید. همانطور که متخصص فناوری اطلاعات شما به شما می گوید، اولین قدم شما این است که دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. این یک راه حل عیب یابی استاندارد است و می تواند راه حلی باشد که برای اتصال مجدد به Wi-Fi نیاز دارید.

خرابی لپ تاپ

عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi و بررسی آداپتور شبکه

قدم بعدی شما این است که آداپتور شبکه خود را بررسی کنید. گاهی اوقات مشکلات اتصال به این دلیل رخ می دهد که آداپتور شبکه رایانه شما ممکن است فعال نباشد.

در رایانه ویندوزی، آداپتور شبکه خود را با انتخاب آن در کنترل پنل اتصالات شبکه بررسی کنید. مطمئن شوید که گزینه Wireless Connection فعال باشد.

برای بررسی اینکه آیا آداپتور بی سیم شما در سایر دستگاه های اپل فعال است، تنظیمات خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه در حالت هواپیما نیست و اتصال Wi-Fi روشن است. در دستگاه‌های Android، تنظیمات خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حالت هواپیمای دستگاه خاموش است و Wi-Fi روشن است.

به روز رسانی درایورهای آداپتور

برای عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi یکی دیگر از مشکلات مربوط به آداپتور شبکه برای رایانه ها می تواند قدیمی بودن درایور آداپتور شبکه شما باشد. اساساً، درایورهای رایانه قطعات نرم افزاری هستند که به سخت افزار رایانه شما می گویند چگونه کار کنند. درایورهای آداپتور شبکه خود را با رفتن به Device Manager، انتخاب Network Adapters و سپس انتخاب Update Driver به روز کنید. دستورالعمل ها را دنبال کنید و پس از راه اندازی مجدد رایانه، ببینید آیا می توانید دوباره به Wi-Fi متصل شوید.

این مطلب را از دست ندهید   کالیبره کردن باتری لپ تاپ

تعمیر یا تعویض سخت افزار

اگر این کار جواب نداد، مشکلات احتمالی سخت افزاری یا نرم افزاری را بررسی کنید. مشکلات سخت‌افزاری رایج نیستند، اما آداپتور شبکه رایانه یا تبلت قدیمی‌تر در صورت داغ شدن ناگهانی از کار می‌افتد. برای رفع مشکلات سخت افزاری، می توانید دستگاه خود را به تعمیرگاه ببرید و ببینید آیا آنها می توانند در تعویض هر سخت افزاری کمک کنند. بسته به سن رایانه یا دستگاه دیگر، ممکن است لازم باشد نسخه جدیدتری از آن را خریداری کنید.

حذف ویروس ها اگر ویروس رایانه ای داشته باشید ممکن است مشکلات نرم افزاری ایجاد شود که می تواند اتصال شما به Wi-Fi را غیرفعال یا مسدود کند. می‌خواهید رایانه یا دستگاه خود را از نظر ویروس اسکن کنید و در صورت یافتن هر کدام را حذف کنید. سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و دوباره سعی کنید وصل شوید.

لپ تاپ سونی

عیب یابی مشکلات شبکه وای فای

برای عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi مشکلات شبکه بی سیم از شلوغی یک کانال روتر خاص گرفته تا تنظیمات روتر که با اتصال شما به هم می ریزد را شامل می شود. اگر دستگاه شما مسئول مشکلات اتصال نیست، این نکات را برای ارزیابی شبکه خانگی خود امتحان کنید. اگر عیب‌یابی مشکلات احتمالی دستگاه را امتحان کرده‌اید، اما کار نکردند، احتمالاً مشکل شبکه دارید. می‌توانید با تلاش برای اتصال دستگاه‌های هوشمند دیگر به شبکه Wi-Fi، تأیید کنید که این شبکه شماست و دستگاه شما نیست.

برطرف کردن مشکلات شبکه

مودم خود را مجدداً راه اندازی کنید: درست همانطور که کارشناس فناوری اطلاعات شما با راه اندازی مجدد رایانه شروع می کند، ارائه دهنده خدمات اینترنت به شما می گوید که مودم خود را از برق بکشید و سپس آن را دوباره وصل کنید. آن را دوباره وصل کنید. گاهی اوقات، راه اندازی مجدد مودم یا روتر شبکه شما را بازنشانی می کند و مشکل به طور جادویی ناپدید می شود.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی لپ تاپ سونی وایو پرو 11

عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi و بررسی پیکربندی شبکه

برای عدم اتصال لپ تاپ به Wi-Fi در مرحله بعد، پیکربندی شبکه بی سیم خود را بررسی کنید. امروزه بسیاری از روترها از فناوری دو باند برای افزایش برد روتر و سرعت Wi-Fi استفاده می کنند. این بدان معناست که روتر شما ارتباط Wi-Fi را از طریق کانال های 2.4 گیگاهرتز یا کانال های 5 گیگاهرتزی فعال می کند.

با این حال، تنظیمات روتر شما ممکن است بدون اطلاع شما تغییر کرده باشد و دستگاه شما را ملزم به استفاده از یک کانال خاص کند. گاهی اوقات آن کانال ها مانند شبکه های Wi-Fi جداگانه در دستگاه شما ظاهر می شوند. تلفن یا لپ تاپ سونی شما ممکن است سعی کند به کانال خاصی متصل شود که به نظر می رسد در دسترس است، اما این اتصال شبکه ای نیست که روتر شما اکنون به آن نیاز دارد. با ورود به رابط وب روتر خود، بررسی کنید که روتر شما از چه کانالی استفاده می کند.

هنگامی که متوجه شدید که آیا روتر شما روی یک کانال خاص تنظیم شده است، می‌توانید کانالی را که روتر شما استفاده می‌کند را مجدداً تنظیم کنید. بازنشانی کانال می‌تواند مشکلات اتصال ناشی از شلوغی کانال Wi-Fi را برطرف کند. اکثر روترهای 2.4 گیگاهرتز دارای کانال پیش فرض 6 هستند، اما می توانید با وارد شدن به کنترل پنل روتر خود با استفاده از آدرس IP روتر، کانال را تغییر دهید.

بازنشانی شبکه: با استفاده از لپ تاپ سونی، شبکه خود را بازنشانی کنید. در ویندوز، به «تنظیمات»، سپس «شبکه و اینترنت» و سپس «وضعیت» بروید و روی «بازنشانی شبکه» کلیک کنید.

بیشتر بدانید: افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =