نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صدا دادن شارژر لپ تاپ سونی

وجود صدا در شارژر به هنگام استفاده از آن امری طبیعی نبوده و نشان دهنده بروز اختلال در آن می باشد، بنابراین زمان مواجه با آن حتما به دقت علت را بررسی نمایید و هر چه سریع تر برای رفع آن اقدام کنید؛ چرا که کوچکترین بی توجهی به آن، موجب خرابی های سخت افزاری جدی تری در لپ تاپ می گردد.

صدای ویز ویز مانند شارژر علل متعددی داشته و هر کدام می تواند به تنهایی باعث آسیب زدن به سیستم داخلی لپ تاپ گردد، برای همین در ادامه به بررسی دقیق تر آن ها پرداخته و راه حلی برای آن عنوان می نماییم.

صدای شارژر خراب به چه شکل است

اصطلاحا به صداهایی با الگوی خاص نویز گفته شده ،که می تواند به طور منظم و نامنظم شنیده شود؛ این صدا معمولا در آداپتور شارژر به این صورت است که یک صوت ضربه ای یا ساچمه مانند به طور نامنظمی تکرار می گردد؛ اغلب علت بروز آن جریان نامنظم الکترون ها در مسیر سیم بوده و به همین علت موجب آسیب های جبران ناپذیری به وسایل الکتریکی می شود .

دلیل صدای نویز شارژر لپ تاپ

شارژر های به کار رفته در لپ تاپ سونی معمولا از نوع AC هستند که وجود ابزاری به نام ترانسفورماتور در آن باعث تبدیل ولتاژ ورودی به 24 ولت می گردد و در نتیجه برق مناسب با لپ تاپ را وارد دستگاه می نماید.

 حرکت الکترون ها در تمام این ابزارها ایجاد صدای نویز کرده اما به دلیل کم بودن صدا اکثرا متوجه آن نمی شوید؛ با این حال وضوح بالای صدای نویز خبر از واقعه خطرناکی به نام نشت التریکی در آداپتور شارژر می دهد؛ علت اصلی این رویداد استفاده نادرست از داپتور و یا ضربه خوردن آن حین جابجایی می باشد که با تبدیل نامناسب جریان برق باعث بروز مشکلات دیگر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

علت یابی صدای شارژر

قبل از هر اقدامی توصیه می کنیم شارژر را به پریز های دیگر وصل نموده و صدای آن را چک نمایید، چون گاهی کاربران صدای پریز برق را  اشتباهی به شارژر ربط می دهند؛ اگر با تغییر پریز همچنان صدا شنیده می شد، باید عملکرد صحیح آداپتور را بررسی نماید، برای این منظور یک دستگاه ولت متر نیاز است تا ولتاژ خروجی را با ولتاژی که روی شارژر ثبت شده مقایسه کنید؛ بیشتر یا کمتر بودن میزان ولتاژ خروجی نشان دهنده اختلال عملکردی آن بوده و در صورت رفع نکردن آن باعث خرابی سخت افزار های داخلی لپ تاپ می گردد.

گاهی کنار نویز گرمای بیش از حدی هم در آداپتور تولید شده که موجب سوختن شارژر یا خرابی باتری دستگاه می شود پس بهترینک ار در این مواقع تعویض شارژر یا مشورت با تعمیرکاران نمایندگی سونی می باشد.

البته هر صدایی دلیل بر خرابی شارژر نیست مانند صدایی که هنگام جدا کردن از پریز برق شنیده می شود؛ این صدا معمولا به دلیل ذخیره برق در خازن های آداپتور شنیده می شود؛ خازن ها مسئول تامین برق ترانسفورماتورها بعد از قطعی جریان برق به مدت چند ثانیه هستند، در نتیجه جریان الکترون ها در داخل آن بعد از قطعی برق ایجاد صدا می کند. هرچند صدای بیش از حد بلند خازن ها هم طبیعی نبوده و می تواند نشان دهنده خرابی خازن ها یا  ترانسفورماتور باشد.

نحوه صحیح استفاده از شارژر

از آنجا که شارژر لپ تاپ سونی غیر قابل تعمیر بوده  بهتر است کار بران با نحوه صحیح استفاده از آن آشنا بوده تا بتوان از خرابی های بیشتر پیشگیری نمود؛ یکی از عادات رایج و غلط کاربران که موجب زود خراب شدن شارژر شده، اتصال دائمی به پریز برق حتی زمانی که به استفاده از آن نیازی نیست؛ این کار باعث استهلاک ابزار داخلی شاژر شده یا داغ شدن بیش از حد ترانسفورماتورها و سوختن آن می شود. بنابراین خارج کردن آن از پریز برق بعد از پر شدن شارژ باتری لپ تاپ ضروریست.

این مطلب را از دست ندهید   بازنشانی کارخانه لپ تاپ سونی با F9
1/5 (1 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «علت صدا شارژر لپ تاپ»

  1. سلام خسته نباشین من چند وقت پیش توی اتوبوس لپ تاپم با شارژش افتاد زمین البته داخل کیف بود ولی این صدا ازقبلم مثلا یه هفته قبلشم بودشاید. لپ تاپ خوبیه ولی باتریشو صاحب قبلی که داشتتش برداشته بود و هر بار بخوام استفاده کنم به برق وصلش میکنم و خیلی به ندرت یعنی من دوسه بار شاید این صدای جرقه مانندشو شنیدم اونم کوتاه که انگار مثلا با یه تغییر موقعیت رفع و رجوع میشه این قضیه اش چیه اگه بهتره قبل از اینکه شارژرو به برق بزنم بزنمش به یه محافظ. ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =