نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون سونی با کابل و بدون کابل

کم نیستند کسانی که روزانه زمان زیادی را به دیدن فیلم و سریال با لپ تاپ اختصاص می‌دهند یا اینکه محو اجرای بازی‌های مختلف روی لپ تاپ می‌شوند. این دسته از کاربران در کنار کیف زیادی که از دیدن فیلم در لپ تاپ و اجرای بازی‌ روی این دستگاه می‌کنند، همیشه از کوچک بودن نمایشگر لپ تاپ شاکی هستند. اما خوشبختانه می‌شود این مشکل را هم حل کرد اما چگونه؟ با اتصال لپ تاپ به نمایشگر بزرگ تلویزیون. با این کار لذت شما از دیدن فیلم و سریال یا اجرای بازی روی لپ تاپ چندین برابر می‌شود چراکه می‌توانید هر آنچه که در لپ تاپ خود می‌دیدید را در نمایشگر بزرگتر تلویزیون ببینید. اما چطور باید لپ تاپ را به تلویزیون وصل کرد؟

آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون

اگر نمی‌دانید که چطور باید این کار را انجام دهید، تنها کافیست که ادامه این مطلب را که درخصوص آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون است، دنبال کنید. در این مطلب هر روشی را که بتوان با استفاده از آن لپ تاپ را به تلویزیون سونی متصل کرد از روش باسیم گرفته تا روش‌های بدون سیم را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI

اولین روشی که برای آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون سونی در نظر گرفتیم، استفاده از کابل HDMI است. می‌توان گفت که یکی از راحت‌ترین راه‌های وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون، استفاده از کابل HDMI است. البته استفاده از این روش یکسری محدودیت‌ها برای شما دارد که مهم‌ترین آن‌ها محدودیت فاصله بین لپ تاپ و تلویزیون است به گونه‌ای که شما مجبورید لپ تاپ خود را در نزدیکی تلویزیون قرار دهید. در مقابل، این روش مزایای خیلی مهمی هم دارد که شامل: کیفیت تصویر، صدای خوب و اتصال مطمئن می‌باشند.

این مطلب را از دست ندهید   خطای Failed to Start Application

برای وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI ابتدا باید یک سر این کابل را به پورت HDMI بر روی تلویزیون و یک سر دیگر آن را نیز به همین پورت بر روی لپ تاپ متصل کنید. البته اگر لپ تاپ شما قبل از سال 2015 تولید شده باشد، امکان دارد به جای داشتن پورت HDMI دارای پورت VGA باشد. در این صورت می‌توانید یک تبدیل پورت VGA به HDMI خریداری کرده و به لپ تاپ خود وصل کنید. بعد از اینکه اتصال بین لپ تاپ و تلویزیون را برقرار کردید اما تصویر لپ تاپ در تلویزیون نمایش داده نشد، کلیدهای Win + P را در لپ تاپ خود به صورت هم‌زمان فشار دهید و از گزینه‌هایی که برای شما نمایش داده می‌شود، گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل

بعد از آموزش وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI، به سراغ روش‌هایی برای آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون با وای فای می‌رویم که دیگر به کابل نیاز نخواهید داشت و با هیچ محدودیتی از نظر فاصله بین لپ تاپ و تلویزیون مواجه نخواهید شد.

استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct

یکی از ساده‌ترین روش‌های وصل کردن لپ تاپ به تلویزیون سونی استفاده از قابلیت Wi-Fi Direct است. برای استفاده از این روش ابتدا باید این قابلیت را هم در لپ تاپ و هم در تلویزیون خود فعال کنید. سپس در لپ تاپ از قسمت تنظیمات به بخش Device بروید و از قسمت Bluetooth & Other device گزینه Add Bluetooth & Other device را انتخاب کنید. اکنون گزینه Wireless display or dock را انتخاب کنید تا لپ تاپ بتواند تلویزیون را پیدا کند. بعد از پیدا شدن تلویزیون آن را انتخاب کنید تا تصویر لپ تاپ بر روی آن به نمایش در بیاید. توجه داشته باشید که در این قسمت با استفاده از گزینه Change projection mode می‌توانید نوع نمایش صفحه لپ تاپ بر روی تلویزیون را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   علت خاموش نشدن لپ تاپ سونی

استفاده از HDMI بی‌سیم

همانطور که در بخش آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کابل HDMI اشاره کردیم، شما می‌توانید لپ تاپ خود را از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید. منتهی در این روش از نظر فاصله بین لپ تاپ و تلویزیون محدودیت فاصله دارید. اگر دوست دارید از شر این محدودیت خلاص شوید، می‌توانید از HDMI بی‌سیم استفاده کنید. در این روش فرستنده و گیرنده‌ای به صورت آداپتورهای جداگانه وظیفه دریافت و ارسال اطلاعات بین تلویزیون و لپ تاپ را برعهده دارند. با وجود اینکه در این روش خبری از محدودیت فاصله بین تلویزیون و لپ تاپ نیست اما با استفاده از این آداپتورهای HDMI نمی‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت 4K تماشا کنید. از طرفی قیمت این آداپتورها خیلی گران است.

استفاده از پخش‌کننده میراکست

اینتل در گذشته پخش‌کننده بی‌سیم WiDi را طراحی و روانه بازار کرده بود اما تولید این پخش‌کننده بی‌سیم متوقف شد و پخش‌کننده بی‌سیم میراکست جایگزین آن شد. برای استفاده از این روش تنها کافیست که قابلیت میراکست را در تلویزیون خود فعال کنید و سپس روی گزینه اعلان‌های ویندوز کلیک کنید و در منوی باز شده بر روی گزینه Connect کلیک کنید و تصویر لپ تاپ خود را بر روی تلویزیون سونی مشاهده کنید. البته استفاده از این روش درصورتی امکان‌پذیر است که تلویزیون شما دارای قابلیت میراکست باشد در غیر این صورت می‌توانید یک دانگل میراکست خریداری کرده و آن را به تلویزیون خود وصل کنید.

استفاده از پخش‌کننده گوگل

و اما آخرین روشی که تصمیم داریم در آموزش اتصال لپ تاپ به تلویزیون سونی به آن اشاره کنیم، استفاده از پخش‌کننده گوگل است. البته پخش‌کننده گوگل زمانی برای شما کاربرد خواهد داشت که عاشق تماشای فیلم و سریال‌های آنلاین باشید. برای استفاده از این پخش‌کننده تنها کافیست که آن را به تلویزیون و شبکه وای فای خود وصل کنید و سپس وارد مرورگر کروم بر روی لپ تاپ خود شوید و با باز کردن منوی کروم، گزینه Cast را انتخاب کنید. اکنون با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که باید بر روی گزینه Ok Got it کلیک کنید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید. اکنون بر روی فلش رو به پایین کنار Cast to کلیک کنید و تلویزیون خود را انتخاب کنید تا کل صفحه لپ تاپ بر روی تلویزیون شما نمایش داده شود.

این مطلب را از دست ندهید   8 راه حل برای کندی لپ تاپ سونی
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =