نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

هشدارها و ارورهای خرابی حافظه لپ تاپ سونی

لپ ‌تاپ سونی‌ که با از کار افتادن مجدد سیستم مواجه می ‌شوند، حتی اگر اسکن ‌های ویروس و بد افزار تمیز انجام شود، ممکن است با یک مشکل سخت ‌افزاری مواجه شوند در این مواقع ارور خرابی حافظه لپ تاپ سونی خود را مشاهده می کنید؛ از کار افتادن حافظه سیستم عامل احتمالی آن است. RAM لپ تاپ سونی با علائم RAM دسکتاپ سونی در زمانی که شروع به کار می کند یا از کار افتاده است، مشابه است. تفاوت اصلی بین خرابی حافظه لپ‌تاپ سونی و دسکتاپ سونی این است که لپ‌ تاپ سونی معمولاً در توانایی آنها برای رفع خرابی RAM با مشکل مواجه می ‌شوند، زیرا گزینه ‌های توسعه کمتری دارند. برخی از لپ ‌تاپ سونی‌ دارای رم هستند که به مادربرد لحیم شده است، که تعویض ماژول بد را غیر عملی می ‌کند.

از بین رفته رم علت ارور خرابی حافظه لپ تاپ سونی

اگر لپ ‌تاپ سونی شما بعد از باز کردن چندین برنامه کمی کندتر از حد معمول کار می‌ کند و به نظر می ‌رسد که هنگام باز کردن برنامه ‌ها سرعتش بیش از حد معمول کاهش می ‌یابد، ممکن است لپ‌ تاپ سونی نتواند یکی از ماژول ‌های RAM را تشخیص دهد. بررسی کنید رایانه در منوی «سیستم» چقدر «حافظه نصب شده (RAM)» دارد: اگر این عدد کمتر از آنچه باید باشد، لپ ‌تاپ سونی یکی از ماژول‌ های رم را نمی ‌شناسد. (این مشکل تنها زمانی رخ می دهد که رایانه بیش از یک ماژول رم داشته باشد.) رم از دست رفته نشان می دهد که ممکن است خود رم از کار افتاده باشد یا شیار DIMM که رم را به رایانه متصل می کند از کار افتاده است.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ سونی سری

از کار افتادن سیستم به طور تصادفی

خرابی های تصادفی سیستم و رخ دادن تصادفی صفحه آبی مرگ، نشانه ای از خرابی RAM است. قبل از تعویض سخت افزار، تست رم را برای تشخیص سخت افزار انجام دهید زیرا ممکن است رایانه صرفاً RAM کافی نداشته باشد. برای تشخیص خرابی سخت افزار می توانید یک تست RAM را با ابزار تشخیص حافظه ویندوز یا Memtest86+ اجرا کنید. همچنین ممکن است خرابی ‌های تصادفی ناشی از ورود گرد و غبار به داخل کانکتور ها باشد: سعی کنید RAM را بردارید و اسلات ‌های DIMM را با انفجار هوای فشرده هنگامی که رایانه خاموش است تمیز کنید.

ارور خرابی حافظه و روشن نشدن صفحه لپ تاپ سونی

اگر لپ ‌تاپ سونی اصلا روشن نشود یا مانیتور لپ ‌تاپ سونی پس از روشن شدن، صفحه ‌ای خالی و با نور پس ‌زمینه نمایش دهد، ممکن است رم کاملاً از کار افتاده باشد. لپ ‌تاپ سونی که فقط از یک ماژول RAM استفاده می ‌کنند، در صورت خرابی ماژول قادر به کار کردن نیستند. اگر لپ تاپ سونی شما دارای دو ماژول رم است، ممکن است بتوانید با حذف ماژول خراب و بازگشت به استفاده تک ماژول، مشکلات کلی خرابی سیستم مربوط به RAM را برطرف کنید.

حفظ کردن عملکرد دو کاناله

در حالی که رایانه های رومیزی اغلب شامل چهار یا چند اسلات رم هستند، رایانه های لپ تاپ سونی معمولاً به یک یا دو اسلات محدود می شوند. اگر لپ تاپ سونی دارای دو ماژول است، ممکن است از چیزی به نام حافظه دو کاناله استفاده کند که عملکرد را به طور چشمگیری بهبود می بخشد، زیرا دو ماژول مطابق با هم استفاده می شوند. اگر یکی از اسلات ها از کار بیفتد، کامپیوتر توانایی خود را برای اجرا در حالت دو کاناله از دست می دهد و اگر یکی از ماژول ها با مدل دیگری جایگزین شود، ممکن است مشکلات پایداری داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   بوت شدن لپ تاپ سونی پس از خاموشی

مقالات مرتبط:

فعالسازی فینگر پرینت لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =