نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر بیش از یک یا دو سال لپ تاپ سونی خود را در اختیار دارید، احتمالاً متوجه کاهش سرعت عملکردهای اصلی آن شده اید. دلایل زیادی برای این وجود دارد، از جمله تعداد بیش از حد (و افزایش) فایل‌هایی که سیستم را درگیر می‌کنند و اشکالات سیستم عامل شما. برخی از این عوامل را می توان کاهش داد یا از آن جلوگیری کرد، در حالی که برخی دیگر فقط بخشی طبیعی از چرخه زندگی یک لپ تاپ سونی هستند. خوشبختانه، چند تغییر مهم وجود دارد که می توانید برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ ایجاد کنید.

افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ

زمان تعویض و افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ توجه داشته باشید که اگرچه استراتژی های زیر را می توان برای سرعت بخشیدن به لپ تاپ سونی شما استفاده کرد، اما آنها فقط می توانند کارهای زیادی انجام دهند. اگر لپ تاپ سونی شما چندین سال از عمر آن گذشته است و بارگیری و نصب سنگینی داشته است، حتی بهترین استراتژی ها ممکن است عملکرد شما را تا حدی بهبود بخشد. در آن مرحله، ممکن است زمان شروع خرید برای معاملات در لپ تاپ سونی باشد، بنابراین می توانید دستگاه خود را به طور کامل تعویض کنید.

به‌روزرسانی لپ تاپ سونی

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ به‌روزرسانی لپ تاپ سونی معمولاً به اجرای سریع‌تر آن کمک می‌کند. در برخی موارد، ممکن است ویژگی‌ها، برنامه‌ها یا نصب‌های جدیدی اضافه کنید که اثر معکوس دارند، اما در موارد دیگر، سیستم عامل خود را به‌روزرسانی می‌کنید تا باگ‌های کمتری داشته باشد و کارآمدتر اجرا شود. در نهایت، این منجر به یک لپ تاپ سونی سریع‌تر در حال اجرا می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت اصلی هنگی دائمی لپ تاپ سونی

راه اندازی مجدد لپ تاپ سونی

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ بسیاری از مصرف‌کنندگان این اشتباه را مرتکب می‌شوند که هر زمان که از لپ تاپ سونی خود استفاده نمی‌کنند، به جای خاموش کردن کامل، آن را «روشن» و در حالت خواب زمستانی می‌گذارند. این می تواند بسیار راحت باشد زیرا هنگام باز کردن لپ تاپ سونی خود مجبور نیستید کل فرآیند راه اندازی را طی کنید. با این حال، خاموش کردن کامل لپ تاپ سونی به آن اجازه می‌دهد تا فایل‌های موقت را پاک کند و تازه شروع به کار کند—بنابراین باید روی انجام آن حداقل هفته‌ای یک بار حساب کنید.

افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ و ارتقا رم خود

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ بیشتر عملکرد لپ تاپ سونی شما به RAM یا حافظه دسترسی تصادفی آن بستگی دارد. این به لپ تاپ سونی شما اجازه می دهد تا چندین عملیات را به طور همزمان انجام دهد و اطلاعات را در نوعی حافظه موقت نگهداری کند. هرچه رم بیشتری داشته باشید، می توانید فرآیندهای بیشتری را به طور همزمان انجام دهید. ارتقاء از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت یا 8 گیگابایت می تواند عملکرد تقریباً هر لپ تاپ سونی ای را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، حتی لپ تاپ سونی ای که چندین سال از عمر آن می گذرد.

حذف برنامه های غیر ضروری

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ برنامه های نصب شده بر روی لپ تاپ سونی شما نیز می توانند سیستم شما را دچار مشکل کنند. تمام برنامه های فعلی خود را مرور کنید و هر چیزی را که در شش ماه گذشته استفاده نکرده اید حذف نصب کنید. به احتمال زیاد، حداقل چند برنامه وجود خواهد داشت که حتی به یاد ندارید نصب کرده باشید.

این مطلب را از دست ندهید   شطرنجی شدن صفحه نمایشگر لپ تاپ

حذف فایل های موقت فایل‌های موقت فایل‌های فنی هستند که توسط سیستم شما برای اجرای توابع استفاده می‌شوند و همانطور که از نام آن پیداست، فقط برای یک دوره زمانی موقت لازم هستند. پس از آن، فضای غیر ضروری را اشغال می کنند و سرعت لپ تاپ سونی شما را کاهش می دهند. روش‌های مختلفی برای حذف فایل‌های موقت در ویندوز وجود دارد، بسته به سیستمی که از آن استفاده می‌کنید، اما همه آن‌ها این قدرت را دارند که دستگاه شما را سریع‌تر اجرا کنند، به خصوص اگر در گذشته اقدام به حذف فایل‌های موقت نکرده باشید.

فایل های بزرگی را که نیاز ندارید حذف کنید. سرعت لپ تاپ سونی شما نیز به مقدار فضای خالی دستگاه بستگی دارد. فایل های موجود در هارد دیسک محلی خود را مرور کنید و راهی برای خلاص شدن از شر هر چیزی که به طور فعال استفاده نمی کنید پیدا کنید. تصاویر و فیلم‌ها معمولاً به فضایی بزرگ تبدیل می‌شوند، بنابراین آنها را حذف کنید، آنها را در یک هارد دیسک خارجی ذخیره کنید یا آنها را در یک سطح ذخیره‌سازی ابری آپلود کنید.

خرابی لپ تاپ

افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ و بستن برنامه های ناخواسته

برای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ برگه های خود را ببندید بسیاری از مصرف کنندگان مدرن عادت بدی دارند که دائماً برگه های جدید را در مرورگر خود باز می کنند، در حالی که هرگز هیچ یک از برگه های قدیمی خود را از دست نمی دهند. اگر Chrome را باز کنید، ده ها یا بیشتر تب فعال را مشاهده خواهید کرد که هیچ کدام در حال حاضر ضروری نیستند. این ممکن است به اندازه کافی بی‌گناه یا حتی در برخی موارد راحت به نظر برسد، اما همه آن برگه‌های باز فرآیندهایی را اجرا می‌کنند که عملکردهای دیگر لپ تاپ سونی شما را کند می‌کنند. مطمئن شوید که هر زمان که یک جلسه آنلاین تمام شد، همه برگه‌های خود را ببندید.

این مطلب را از دست ندهید   علت خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

غیرفعال کردن برنامه های راه اندازی

برخی از برنامه ها به طور خودکار با راه اندازی لپ تاپ سونی شما شروع می شوند. باز هم، این ویژگی با در نظر گرفتن راحتی طراحی شده است، بنابراین کاربر مجبور نیست برنامه را به صورت دستی شروع کند. اما اگر هنگام باز کردن لپ تاپ سونی خود برنامه های زیادی داشته باشید، تمام منابع شما را اشغال می کند و نمی توانید کاری انجام دهید. به دقت در مورد برنامه هایی که می خواهید در هنگام راه اندازی داشته باشید فکر کنید و هر چیزی را که ضروری یا مفید نیست غیرفعال کنید.

امیدواریم که این استراتژی ها در مجموع می توانند عملکرد لپ تاپ سونی شخصی شما را افزایش دهند و طول عمر آن را حداقل چندین ماه افزایش دهند. تا زمانی که لپ تاپ سونی خود را از فایل‌های غیرضروری و آشغال‌ها دور نگه دارید، می‌توانید اثربخشی این پیشرفت‌ها را برای ماه‌ها تا سال‌ها افزایش دهید.

بیشتر بدانید: خاموشی ناگهانی لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 15 =