نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برداشتن حالت Hibernation در لپ تاپ سونی

امروزه یکی از روش های پرکاربرد خاموش کردن لپ تاپ Hibernation بوده اما گاهی ویندوز در این حالت مانده و اصطلاحا گیر می کند؛ اگر چه قرار گرفتن سیستم در این وضعیت که مانند یک خواب زمستانی است، به نظر  خطرناک نمی آید، با اینحال می تواند به اطلاعات دستگاه شما آسیب بزند؛ بنابراین در ادامه راه هایی برای خارج کردن لپ تاپ از حالت Hibernation مطرح می نماییم.

 وظایف Hibernat

صرفه جویی در انرژی یکی از معیارهاییست که همواره سازندگان لپ تاپ به آن توجه نموده برای همین منظور علاوه بر گزینه Shut down (خاموش کردن) دو حالت دیگر نیز اضافه کرده اند.

Sleep لپ تاپ را به حالت خواب موقت می برد و برای حفظ اطلاعات دستگاه آن ها را در حافظه موقت ذخیره می نماید؛ تا بعد از خروج از این حالت بتواند داده ها را سریع پردازش کند و مجدد در اختیار کاربر قرار دهد.

اگر چه حالت اسلیپ مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش داد، اما همچنان مقداری برق برای ذخیره سازی در رم مصرف می شد، در نتیجه وضعیت دیگری در لپ تاپ ها به نام هیبرینیشن تعریف گردید. ویندوز در این وضعیت به جای رم اسناد و اطلاعات برنامه های را روی هارد لپ تاپ در درایور C(C:\hiberfil.sys) ثبت کرده و بعد از راه اندازی ویندوز، شروع به باز خوانی آن می نماید.

علت یابی ماندن در وضعیت Hibernating

کابل اینترنت

گاهی اتصال به اینترنت از طریق کابل باعث شده ویندوز نتواند از  حالت هیبرینیت خارج شود، بنابراین با خارج کردن آن از پورت USB لپ تاپ، مشکل به راحتی حل می شود؛ این کار در بسیاری از مواقع مشکل کاربران را برطرف می کند، با اینحال اگر مسئله همچان باقیست می تواند روش هایی که در ادامه گفته شده را امتحان نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ سونی وایو فیت 15E

تنظیمات برق لپ تاپ

اشکال در برق رسانی درست به سیستم های داخلی لپ تاپ گاهی باعث خرابی فایل ها و همچنین گیر کردن در حالت Hibernat می شود برای حل این مسئله می توان از طریق زیر عمل نمود:

بعد از جدا کردن کابل شارژ  از دستگاه، آن را برگردانید و به آرامی باتری را نیز خارج نمایید؛ سپس برای تخلیه کامل برق داخل لپ تاپ، حدود 30 ثانیه دکمه پاور را فشار دهید، حال مجدد باتری و شارژر را وصل نموده و چند دقیقه صبر کنید، بعد لپ تاپ را روشن نمایید؛ با اینکار مشکل هیبرنیت رفع گردیده و ویندوز دوباره بالا می آید.

اگر زمان روشن کردن دستگاه بعد از تخلیه انرژی با پنجره سیاهی با عنوان Windows Error Recovery مواجه شدید، عبارت Start Windows Normally را انتخاب و اجازه دهید راه اندازی ویندوز ادامه یابد.

عیب یابی از طریق ویندوز

ویندوز 10 برای علت یابی مشکلات نرم افزاری قابلیتی به نام  Troubleshooting درکنترل پنل قرار داده که برای دسترسی سریع کافیست اسم آن را در نوار جستجوی منوی استارت سرچ کنید؛ سپس در پنجره باز شده، بوسیله نوار ابزار سمت چپ وارد قسمت Power شوید، تنظیمات Advanced را انتخاب و روی گزینه Run as Administrator کلیک کرده تا سیستم شروع به بررسی خودکار علت مشکل هیبرینیت کند و راه هایی برای رفع آن عنوان کند.

Power plan Reset

گاهی ناسازگاری های ویندوز به علت درایور های قدیمی است اما اگر با بروز رسانی آن ها نیز مشکل برطرف نگردید بهتر است سراغ ریست کردن پاور بروید. برای اجرای این دستور وارد کنترل پنل شده و پنجره  Power Options را باز نمایید، سپس عبارت Change Advanced Power Setting را نتخاب کنید و تنظیمات Restore Default Settings For This Plan را اعمال کنید، در نهایت با ذخیره دستورات انجام شده، مشکل بالا نیامدن ویندوز هیبرنیت شده برطرف می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   رفع ارور WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000

البته اگر ناسازگاری برنامه دلیل اصلی باشد چاره ای جز لود ویندوز در حالت Safe Mood ندارید؛ در این حالت تمام برنامه های نصب شده روی ویندوز غیر فعال هستند در نتیجه بالا آمدن ویندوز در وضعیت Safe  تداخل نرم افزاری را اثبات می نماید.

برای حل مشکلات ناسازگاری نرم افزاری از یک  متخصص کمک گرفته تا سهواً باعث آسیب بیشتر  به لپ تاپ نشوید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =