نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چطور برنامه های 16 بیتی را در ویندز های 64 بیتی اجرا نماییم

اکثر برنامه های 16 بیتی قابل اجرا بر روی ویندوز 64 بیتی نمی باشند و زمان نصب آن ها با ارورهای مختلفی مواجه می شویم. شاید تنها راه ممکن برای حل این مسئله دانلود برنامه ها در نسخه 64 بیتی باشد اما در ادامه قصد داریم راهی دیگر برای اجرای برنامه های 16 بیتی در ویندوز 64 بیتی معرفی نماییم.

ویندوز مجازی

بسیاری از کارشناسان برای اجرای برنامه 16 بیتی استفاده از یک ویندوز XP در محیط مجازی را پیشنهادمیکنند؛ یعنی همزمان با ویندوز 10 بر روی لپ تاپ یک فضای مجازی تعریف نمایید و در این محیط جدید ویندوز قدیمی را نصب کنیم؛ سپس تمام برنامه ها و نرم افزار های 16بیتی را در آن محیط نصب و راه اندازی نماییم؛ به این صورت دیگر لازم نیست حجم اینترنت و زمان بیشتری صرف دانلود برنامه در نسخه 64 بیتی کنیم.

VirtualBox

ساخت فضای مجازی برای نصب ویندوز قدیمی توسط ماشین مجازی سازی به نام VirtualBox انجام می گردد،  که قابلیت اجرای برنامه های 16 بیتی را به ویندوز 10 اضافه می نماید؛ چون نمی توان ویندوز دیگری مستقیما در کنار ویندوز 10 نصب نماییم باید از چنین برنامه هاییی برای ایجاد فضای جداگانه استفاده کنیم.

برای استفاده و راه اندازی آن ابتدا آخرین ورژن نرمافزار را دانلود ، سپس یک محیط مجازی به وسیله آن راه اندازی کرده و  ویندوز XP را در آن اجرا نمایید.

نکته دیگری که قبل از اجرای برنامه باید بخاطر داشته باشید، وجود فایلی به نام ISO در ویندوز XP می باشد، چرا که لازمه نصب درست ابزار VirtualBox وجود این پوشه است و در صورت نبودن آن باید آن را به طور جداگانه از اینترنت دانلود کرده و در پوشه های ویندوز قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   ارتقاء RAM لپ تاپ

پس از باز شدن پنجره مربوط به برنامه VirtualBox از طریق منوی بالای پنجره، وارد گزینه Machine شوید تا بتوانید با انتخاب New فایل جدید باز کنید؛ در ادامه از شما خواسته می شود نامی برای فضای  مجازی ایجاد شده تاپ نمایید.

اکثر مواقع بعد از طی شدن مراحل قبلی برنامه به طور خودکار فیلدی به اسم Windows XP 32-bit ایجاد می کند؛ اما اگر این پوشه را مشاهده نکرده برای ایجاد دستی این فایل وارد منوی Version شوید و بعد از مشخص نمودن میزان رم یا حافظه، دستور مربوط به آن را اجرا نمایید.

پیشنهاد می کنیم اگر لپ تاپ شما دارای رم 8 گیگابایتی می باشد، یک گیگ آن را برای فضای مجازی در نظر بگیرید ولی اگر سیستم شما فضای محدود 4 گیگ در اختیار دارد، تنها 512 مگابایت آن را به این محیط اختصاص دهید.

سپس به هارد دیسک ویندوز بروید و با کلیک روی عبارت Create a virtual hard disk now فضایی مشابه در آن ایجاد نمایید.

نصب ویندوز قدیمی XP

همان طور که پیش تر اشاره نمودیم برای اجرای درست ویندوز اکس پس نیاز به فایل ISO می باشد پس دوباره تاکید می کنیم به محل ذخیره فایل های مربوط به آن رفته و  از وجود آن مطمئن شوید. پس از نصب موفقیت آمیز ویندوز آن را در برنامه Virtual انتخاب کرده و با زدن کلمه Start اجازه بدهید این برنامه فایل های مربوط به آن را شناسایی و اجرا نماید؛ البته به دلیل اینکه اولین بار است می خواهید این سیستم عامل را نصب کنید، برنامه از شما در پنجره ای به عنوان  Startup Disk اینمسئله را مجددمی پرسد، با تایید آن سیستم شروع به اجرای دستورات مربوطه می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   برداشتن حالت Hibernation لپ تاپ

Guest Additions

اگر قصد دارید فایل های محیط مجازی که توسط ویندوز اکس پی ساخته اید به سیستم عامل میزبان یعنی ویندوز 10 منتقل کنید، باید برنامه ی Guest Additionsرا نصب و راه اندازی کنید.

برای اینک ار به همان ماشین مجازی Virtual برگردید و در منوی Devices گزینه آخر یعنی Insert Guest Additions CD Image را انتخاب نمایید تا بتوانید فایل ها را وارد برنامه Guest Additions کرده تا از طریق ویندوز 10 نیز آن ها قابل مشاهده باشند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =