نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیرات فن لپ تاپ سونی

تعمیرات فن لپ تاپ سونی از جمله خدماتی است که نمایندگی سونی در سطحی تخصصی به کاربران ارائه می دهد. مشکلات فن و به ویژه صدا دادن این قطعه مساله ای است رایج که بسیاری از کاربران همواره از آن شکایت دارند. کارشناسان تعمیرات لپ تاپ همواره به کاربران توصیه می کنند که در صورت بروز هرگونه اختلال در عمکلرد فن، مشکل را جدی گرفته و اقدام به تعمیر آن نمایند.

خرابی فن برابر است با بالا رفتن دمای لپ تاپ و به تبع آن، بروز مشکلات جدی و بعضا جبران ناپذیر در قطعات این دستگاه؛ لذا باید همیشه به فن لپ تاپ توجه ویژه ای داشته و در صورت بروز مشکل، به سرعت آن را برطرف نمایید. در این مقاله ضمن بررسی نکاتی در مورد فن لپ تاپ سونی و تعمیر این قطعه، شما را با مشکلات رایج آن آشنا می کنیم. بدون شک مطالعه این مطلب، اطلاعات کاملی را در مورد فن لپ تاپ و تعمیرات آن به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

مشکلات رایج و تعمیرات فن لپ تاپ سونی

همانطور که گفتیم فن قطعه بسیار مهمی در لپ تاپ است که مشکلات آن می تواند زمینه ساز بروز اختلالات بسیار جدی در این دستگاه باشد. یکی از مشکلات رایج فن لپ تاپ سونی ، صدا دادن آن است. یعنی وقتی لپ تاپ را روشن می کنید، صداهای ناهنجار و غیر عادی از این قطعه تولید شده و فن دائما کار می کند. گاهی هم ممکن است در اثر گیر کردن مواد خارجی در بین پره ها و یا مشکلات دیگر، فن به طور کلی کار نکند.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه پاک کردن کش در کروم لپ تاپ سونی

در این حالت مشاهده می کنید که دمای لپ تاپ افزایش یافته و تا حدی پیش می رود که داغ شدن لپ تاپ سونی را به راحتی روی دست خود احساس می کنید. هریک از این مشکلات باید در اسرع وقت برطرف شوند؛ تدام آنها به شدت برای قطعاتی همچون مادربرد و cpu خطرناک بوده و ممکن است این قطعات را با مشکلات جدی مواجه سازد.

تعمیرات صدای ناهنجار فن لپ تاپ سونی

صدا دادن فن لپ تاپ سونی را می توان رایج ترین و البته مهم ترین مشکل این قطعه به شمار آورد. این مساله علاوه بر این که کاربران را در هنگام کار با لپ تاپ اذیت می کند، نگران کننده نیز می باشد. خوشبختانه روش هایی وجود دارد که با اجرای آنها می توانید صدای فن را تا حد قابل توجهی کاهش داده و این مشکل را برطرف نمایید. در زیر به بررسی این روش ها می پردازیم:

تعمیرات فن لپ تاپ سونی به وسیله فن مجزا

ابتدایی ترین روش برای رفع صدای فن لپ تاپ سونی ، استفاده از یک فن مجزا برای این دستگاه است. به خصوص وقتی که با لپ تاپ سونی خود بازی می کنید و یا کارهای گرافیکی انجام می دهید، می توانید یک فن در کنار این دستگاه قرار داده و به این ترتیب، از گرمای دستگاه بکاهید. با انجام این کار سر و صدای فن نیز کاهش پیدا می کند.

توقف پردازش ها

یکی از دلایل صدا دادن فن لپ تاپ سونی ، حجم بالای پردازش هایی است که این دستگاه انجام می دهد. در واقع می توان چنین گفت که گرمایی که توسط CPU حین اجرا و باز کردن برنامه ها ایجاد می شود مهم ترین منبع برای افزایش دمای لپ تاپ می باشد. پردازش هایی که در پس زمینه برنامه ها انجام می شوند نیز به این افزایش دما کمک می کنند. وقتی شما برنامه های غیر ضروری را می بندید و به این ترتیب پردازش cpu را کاهش می دهید، عملکرد فن کاهش یافته و صداهای آن نیز کم تر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   علت اصلی هنگی دائمی لپ تاپ سونی

تعمیرات و گردگیری فن لپ تاپ سونی

 سومین راهکار برای رفع مشکل فن لپ تاپ سونی ، گردگیری فن است. برای این کار باید لپ تاپ باز شود و فن با استفاده از مواد به خصوصی تمیز گردد. از آنجا که کاربران عادی قادر به انجام این کار به شکل صحیح و اصولی نیستند، بهتر است که برای این منظور از متخصصین ما در نمایندگی سونی کمک بگیرید.

نرم افزار های کنترل سرعت

فن لپ تاپ سونی به طور طبیعی با صدا کار می کند. استفاده از نرم افزار های کنترل سرعت فن می تواند حتی همین صدای محدود را نیز از بین ببرد. برای این منظور چند نرم افزار معتبر طراحی و تولید شده اند که می توانید آنها را از وب سایت های معتبر دانلود کرده و صدای فن لپ تاپ خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

تعویض فن لپ تاپ sony

یکی دیگر از روش های کاربردی برای رفع مشکلات فن لپ تاپ سونی ، تعویض این قطعه می باشد. در برخی موارد شدت آسیب دیدگی فن به اندازه ای است که با هیچ روشی نمی توان این قطعه را تعمیر نمود. در این صورت تکنسین ها با تعویض فن، مشکلات آن را برطرف نموده و از بروز مشکلات جدی تر در لپ تاپ جلوگیری می کنند. برای تعویض این قطعه اول باید محفظه پشتی لپ تاپ را باز کرده و اتصالات مربوط به آن را با دقت جدا نمود. اگر این اتصالات به اشتباه باز شوند، ممکن است به سایر قطعات دستگاه آسیب وارد شود.

این مطلب را از دست ندهید   تاچ پد لپ تاپ سونی

مقالات مرتبط:

تعمیرات تخصصی لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =