نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت لپ تاپ با نوت بوک در چیست؟

اگرچه بکارگیر تکنولوژی های جدید و پیشرفته در دستگاه های امروزی مانند لپ تاپ و نوت بوک باعث شده نتوان به راحتی آن ها را با هم مقایسه نمود و ویژگی های هر یک را به طور جداگانه عنوان کرد؛ با این حال با مطالعه دقیق تر و بالا بردن دانش نرم افزاری و سخت افزرای خود، می توانید تفاوت بین این دو دستگاه را خیلی راحت متوجه شده و سیستمی مطابق با نوعی کار و پروژه های خود تهیه کنید؛ به همین دلیل در ادامه مهم ترین تفاوت های لپ تاپ و نوت بوک را بیان نموده ایم پس با ما همراه باشید.

اندازه و وزن

ابعاد بدنه و قطعات به کار رفته در دو دستگاه لپ تاپ و نوت بوک بسیار متفاوت بوده، چرا که نوت بوک ها قطعات سخت افزاری کمتری نسبت به لپ تاپ داشته و این باعث شده وزن و اندازه آن به مراتب کمتر باشد. البته دلیل دیگر وزن پایین نوت بوک ها وجود مانیتور کوچکتر می باشد و همین امر باعث وجود اختلاف وزنی زیاد بین این دو شود.

اگرچه شاید به نظر بزرگتر بودن لپ تاپ یک مزیت برای آن محسوب گردد، اما نوت بوک ها به دلیل وزن و ابعاد کم، راحت تر جا به جا شده در نتیجه از این نظر در بین دانشجویان محبوب و پر طرفدار است.

قطعات سخت افزاری

یکی از تفاوت هایی که باعث شده کاربران به سمت لپ تاپ تمایل بیشتری نشان دهند، عدم وجود دی وی دی رام در نوت بوک ها می باشد؛ در واقع  CD/DVD-ROM با توانایی نشان دادن برنامه، فیلم یا بازی امکان مهمی در لپ تاپ محسوب می شود که موجب شده از رقیب خود به خوبی پیشی بگیرد.

این مطلب را از دست ندهید   شطرنجی شدن صفحه نمایشگر لپ تاپ

البته وجود دی وی دی رام ها اکسترنال این مشکل نوت بوک را نیز حل نموده، اما کاربر مجبور به هزینه بیشتر در این خصوص خواهد بود واین یکی از نکات منفی استفاده از نوت بوک محسوب می گردد

وجود کیبورد کوچکتر در نوت بوک از دیگر تفاوت های سخت افزاری این دو دستگاه بوده و همین امر موجب شده نتوان برای تایپ های طولانی مدت از کیبورد کوچک نوت بوک استفاده کرده و برای ان نیازمند کیبورد اکسترنال باشیم.

صرفه جویی در انرژی

مهم ترین مزیت استفاده از نوت بوک، کاهش مصرف چشمگیر انرژی در آن می باشد، چرا که قطعات و بدنه ای به مراتب کوچکتر و ساده تر از لپ تاپ داشته در نتیجه نیازی به انرژی زیاد ندارد و باتری آن تا مدت ها شارژ نگه می دارد، به طوری که می توان بدون اتصال مستقیم به برق بین 5 تا 7 ساعت از آن ها استفاده نمود؛ در صورتی که این زمان در لپ تاپ ها بسیار کمتر می باشد.

اگرچه در لپ تاپ های جدید سعی به استفاده از باتری های قدرتمندی شده اما هنوز از این لحاظ نوت بوگ ها امتیاز بالاتری کسب نموده اند.

مانیتور

معمولا اندازه نمایشگر نوت بوک ها حدود 12 تا 14 اینچ بوده، در حالی که در لپ تاپ ها 14 تا 17 اینچ می باشد. اگر چه بدنه کوچک نوت بوک باعث شده از مانیتور های کوچکتر در آن استفاده شود، اما دلیل اصلی عدم استفاده از صفحه های نمایشگر بزرگتر در نوت بوک ها وجود کارت گرافیکی ضعیف تر نسبت به لپ تاپ ها است؛ چرا که آن کارت های گرافیکی قادر به ارسال تصاویر با کیفیت در سایز بزرگتر نیستند.

این مطلب را از دست ندهید   هنگ کردن لپ تاپ

قابلیت ارتقا

قابلیت ارتقاپذیری یکی از دلایل مهمی است که کا بران لپ تاپ را نسبت به نوت بوک ترجیح داده اند؛ وجود سخت افزار های ساده و ضعیف تر در نوت بوک توانایی محدودی به آن داده در نتیجه نمی توان آن را برای هر کاری استفاده نمود؛ از طرف دیگر برای افزایش عملکرد، قطعات قابلیت تعویض ندارند. اما لپ تاپ ها علاوه بر به کارگیری قطعات قوی تر این امکان را برای کاربران فراهم نموده تا هر زمان که خواستند مطابق با نیاز خود قطعات آن را ارتقا دهند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =