نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طریقه حذف کردن پوشه Windows.old در  سیستم عامل ویندوز

زمانی که سیستم عامل لپ تاپ خود را به ویندوز 10 ارتقاء دهید، ویندوز به طور خودکار یک نسخه از فایل های سیستم عامل قدیمی دستگاه شما بر روی هارد ذخیره می نماید، تا هر زمان که خواستید بتوانید مجدد آن ها را اجرا و بازیابی کنید.

فایل های نسخه قدیمی تر ویندوز در فایلی به نام Windows.old ذخیره می شود و گاهی حدود 15 گیگ از فضای هارد را اشغال می نماید، که تاثیر زیادی بر سرعت پردازش سیستم لپ تاپ دارد، در نتیجه اگر از عملکرد ویندوز 10 در سیستم خود راضی هستید بهتر است اقدام به پاک کردن آن نمایید.

البته چون این پوشه از نظر ویندوز یک فایل سیستمی محسوب می گردد ،نمی توان به راحتی از طریق File Explorer آن را پاک کرد به همین دلیل در ادامه شما را با مراحل حذف آن آشنا می کنیم.

مراحل حذف فایل های Windows.old در ویندوز 10

مراحل پاک کردن این فایل ها شامل سه مرحله کلی می باشد که عبارتند از : اجرای برنامه Free up space در ویندوز، سپس انتخاب گزینه Cleanup System Files در این برنامه و در نهایت بررسی Previous Windows Installations؛ در ادامه به جزئیات بیشتر این مراحل می پردازیم.

پیدا کردن و اجرای ابزار Free up space

برای جستجوی این ابزار در ویندوز کافیست وارد منوی استارت شوید و در پنجره جستجوی آن نام برنامه را تایپ نمایید، پس از کلیک بر روی نام برنامه پنجره کوچکی به نام Disk Cleanup باز می شود که باید درایوی که ویندوز در آن نصب شده را انتخاب کرده و با زدن دکمه OK وارد مرحله بعد شوید.

این مطلب را از دست ندهید   کیبورد لپ تاپ سونی

Cleanup System Files

 صفحه ای برای انتخاب فایلی که قصد پاک کردن آن دارید، نمایش داده می شود، در انتهای آن گزینه ای به اسم Cleanup System Files وجود دارد که دسترسی شما را برای پاک کردن فایل های سیستمی باز می نماید با انتخاب آن دوباره پنجره کوچکی Disk Cleanup باز شده از شما خواسته می شود درایو مربوط به فایل های ویندوز قبلی را انتخاب کنید.

Previous Windows Installations

برای پارک کردن همیشگی پوشه‌های ویندوز قدیمی تنها یک مرحله دیگر باقی مانده است، و آن اجرای دستوری به نام Previous Windows Installations در ویندوز می باشد.

اگر مراحل قبل را درست انجام داده باشید، صفحه ای حاوی پوشه های ویندوز قدیمی با عنوان Disk Cleanup for win8 (c:) مشاهده خواهید کرد که در برنامه مربوط به پاک کردن هارد گزینه های متعددی برای حذف کردن در اختیار شما قرار می دهد.

عبارت Previews Windows installation(s) را انتخاب کنید و با زدن دکمه OK دستور پاک کردن آن را اجرا نمایید، البته ممکن است ویندوز در پنجره کوچکی دوباره از شما بخواهد عملیات را تایید کنید که باید بر روی دکمه Delete Files کلیک نمایید.

حال ویندوز با نشان دادن عبارت The Disk Clean up Utility is cleaning up unnecessary file شروع به پاک کردن فایل ها می کند، برای متوقف کردن این دستور در هر مرحله می توانید از گزینه Cancel استفاده کنید.

پس از تایید دستورات به طور خودکار عملیات حذف پوشه مربوطه بر حسب سرعت سیستم، بین 30 ثانیه تا چند دقیه طول می کشد. به ندرت در این مرحله با پیغام خطا مواجه خواهید شده اما اگر به هر دلیل ی ویندوز نتوانست پوشه ها را پاک نماید، سیستم را ریستارت کرده و مراحل قبل را تکرار کنید. برای اطمینان از پاک شدن این پوشه می توانید فضای هارد یا درایو سی لپ تاپ را بررسی نمایید؛ در هر صورت باید دیگر پوشه ای مربوط به ویندوز قبلی در سیستم خود مشاهده نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بازنشانی کارخانه ای لپ تاپ سونی از بایوس

اگر تمام مراحل بالا را به دقت انجام داده اما هنوز هم فایل های  Windows.oldدر پارتیشن C مشاهده می کنید، حتما با یک تعمی کار حرفه‌ای مشورت کنید، چرا که بروز یک ناسازگاری نرم افزاری باعث اجرای نادرست دستور حذف این پوشه می گردد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 8 =