نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل رایج خرابی رم لپ تاپ سونی

محل ذخیره موقت داده‌های لپ تاپ ها به نام RAM، علاوه بر کمک به CPU برای پردازش سریع تر موجب کارآمدی بهتر سیستم می گردد؛ رم ها برای دریافت یا ارسال داده از کش استفاده و آن ها را موقت نگه می دارد.

 لذا هر گونه آسیب به رم لپ تاپ، منجر به پاک شدن تمام اطلاعات، همچنین کندی پردازش آن ها می شود؛ در نتیجه آشنایی با خرابی های رایج کمک می کند از آسیب رم لپ تاپ پیشگیری نمایید؛ به همین منظور در ادامه به نحوه  علت یابی و تعمیر  رم لپ تاپ های سونی می پردازیم.

عیب یابی مهم ترین قدم در تعمیرات لپ تاپ، چرا که تشخیص نادرست علت خرابی باعث انجام کار های اشتباه، در نتیجه آسیب به سایر قسمت های لپ تاپ می شود، که علاوه بر هزینه تعمیر بیشتر، مجبور به تعویض قطعات داخلی می گردید؛ بنابراین هرگز لپ تاپ خود را به افراد کم تجربه نسپارید و از کمک کارشناسان نمایندگی های مجاز سونی استفاده کنید.

علائم یک رم معیوب در لپ تاپ سونی

برای عیب یابی اصولی نیاز به شناخت کامل علائم خرابی رم و افتراق آن با سایر خرابی های رایج در لپ تاپ داشته بنابراین کوچکترین علائم لپ تاپ خود را در نظر گرفته و سپس به دنبال علل آنها باشید.

رایج ترین علامت خرابی رم، بالا نیاندن ویندوز و در نتیجه روشن نشدن لپ تاپ بوده، علاوه بر این ممکن با علائم مانند: خرابی فایل های ذخیر شده و زمان ذخیره فایل جدید با ارور مواجه شده و نتوانید آن را سیو نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   ریستارت شدن پی در پی لپ تاپ

همچنین هنگام خاموش و روشن شدن (Restart) ناگهانی و بی علت لپ، خرابی یا سوختگی رم را در نظر و بررسی این قطعه را باید در اولویت قرار دهید.

 سرعت پایین پردازش و کند شدن برنامه ها نیز دیگر مشکلات رایج خرابی رم در لپ تاپ های سونی بوده و با تعویض به موقع آن، علاوه بر افزایش سرعت دستگاه موجب پیشگیری از آسیب بیشتر به CPU می گردد.شکایات کاربران مبنی بر ارور صفحه آبی و هنگ دائم لپ تاپ نیز متواند به علت ناکارآمدی رم لپ تاپ اتفاق و چاره ای جز ارتقاء رم نداشته باشد.

گاهی خرابی رم از نمایش صحیح تصاویر بر روی نمایشگر جلوگیری و باعث نمایش تصاویری با رنگ های نامتعارف و خطوط عمودی و افقی بر روی آن می شود؛ البته خرابی این قسمت با سرو صدا نیز همراه و موجب تولید صدایی ناهنجار شبیه بوق ممتد در زمان بار گذاری ویندوز می گردد.

اگر در هنگام کار با لپ تاپ تمام برنامه باز شده هنگ و هیچ کدام از دکمه های کیبورد برای بستن آن عمل نکرده  میتوان به خرابی رم در کنار سایر خرابی های رایج شک کرد؛ البته اکثرا پس از قفل ناگهانی سیستم و برنامه ها، بعد از چند دقیقه مجدد به حالت قبل برگشته و این مشکل در زمان های مختلف مدام تکرار می گردد.

دلایل آسیب زننده به RAM لپ تاپ های سونی

شایع ترین عامل محیطی خرابی رم تغییر ناگهانی میزان ولتاژ ورودی به آن به دلیل نوسانات برق شهری است، که راه حل ساده آن استفاده از یک محافظ برق هنگام شارژگردن باتری لپ تاپ می باشد. ناکارآمدی فن ها و سایر قسمت های خنک کننده لپ تاپ منجر به داغی بیش از حد تجهیزات داخلی آن و آسیب شدید قطعاتی از جمله رم میگردد؛ البته اورکلاک غیر اصولی قطعات داخلی مانند CPU نیز در گرم شدن لپ تاپ تاثیر دارد.

این مطلب را از دست ندهید   صفحه سیاه ویندوز 10 پس از به روز رسانی

شاید رم سالم باشد

ویندوز برای عیب یابی اصولی تر رم ، ابزاری به نام Windows Memory Diagnostics در اختیار کاربران گذاشته که به راحتی با انتخاب گزینه Restart now and check for problems  موجود در این ابزار می توان از سالم یا خراب بودن رم اطمینان پیدا کرد؛ برای دسترسی به این ابزار نام آن را در قسمت استارت سرچ و سپس اجرا نمایید.

اگر ابزار فوق کمکی به علت یابی مشکل پیش آمده نکرد. مراجعه به نمایندگی های سونی می تواند راه حل مفید تری باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =