نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های برطرف کردن خطای USB Device not recognized در ویندوز 10

گاهی هنگام اتصال تجهیزات جانبی به لپ تاپ مانند ماوس و کیبورد اکسترنال و حتی فلش مموری، ویندوز پیغام خطایی مبنی بر USB Device not recognized به کاربر نشان می دهد که بیانگروجود مشکل در برقراری ارتباط بین دو سیستم می باشد؛ از آنجا که بسیاری تجهیزات امروزه از هاب USB پشتیبانی می کنند بروز چنین مشکلاتی می تواند باعث دردسرهای زیادی همراه شود، بنابراین در ادامه به بررسی بیشتر آن و راه حل های کاربردی می پردازیم.

علت یابی ارور USB Device not recognized

کارشناسان دلایل مختلفی برای آن مطرح نموده اند و عوامل سخت افزاری و نرم افزاری گوناگونی در ایجاد آن دخیل می باشند. که از جمله آن ها می توان به مشکلات زیر اشاره نمود:

خراب شدن یا آسیب دیدن پورت USB توسط عوامل خارجی مانند گرد وغبار یا شیوه ی نادرست استفاده از آن باعث شده که اتصال دستگاه به لپ تاپ به خوبی صورت نگرفته و در نتیجه ویندوز خطای عدم شناسایی دیوایس به کاربر نشان دهد.

به روز نبودن درایورهای ویندوز باعث اختلالات نرم افزاری متعددی می شود در نتیجه می توان به عنوان یک عامل نرم افزاری بروز ارور عدم شناسایی دیواس در نظر گرفته شود.

ناسازگاری نرم افزاری و سخت افزاری معمولا در ویندوزهای کرک شده اتفاق افتاده چرا که با وارد شدن دستورات جدید به نسخه هک شده، ویندوز دیگر مانند نسخه های اورجینال کارآمد نبوده و نمی توانند به خوبی سخت افزارها و نرم افزارها مدیریت نماید.

این مطلب را از دست ندهید   تاچ پد لپ تاپ سونی

بروز نبودن درایور مادربرد معموال در لپ تاپ های قدیمی تر باعث بروز اختلالاتی همچون ارور recognized در درگاه یو اس بی می شود.

راه های رفع خطای USB Device not recognized

ریستارت کنید

اکثر مشکلات جزئی لپ تاپ با راه اندازی مجدد ویندوز و برنامه های وابسته به آن برطرف شده در نتیجه اکثر افراد با تجربه بعد از بروز چنین اختلالی اقدام به ریستارت کردن لپ تاپ می نمایند، اما اگر این راه حل ساده باعث برطرف شدن مشکل نگردید پیشنهاد می کنم برای آشنایی با راه حل های اساسی تر با ما همراه باشید.

بروزرسانی درایور های ویندوز

همان طور که پیش تر اشاره نمودیم یکی از علت های مهم بروز خطای عدم شناسایی دیوایس به روز نبودن درایورهای مربوط به آن دستگاه  می باشد، بنابراین بهتر است همین حالا از طریق سرچ در منوی استارت، پنجره Device Manager را پیدا کرده یا به وسیله کنترل پنل به این صفحه بروید.

سپس دستگاه شناسایی نشده را پیدا کرده و با راست کلیک بر روی آن، وارد گزینه Properties شوید و با استفاده از دکمه Update Driver اقدام به بروز رسانی آن نمایید، در انتها سیستم را خاموش کرده و مجدد راه اندازی نمایید و دوباره دستگاه را از طریق کابل USB به لپ تاپ متصل کرده و اتصال صحیح آن را بررسی نمایید.

USB Root Hub

روشی دیگری که برای برطرف کردن این ارور از طریق دیوایس منیجر مطرح است، رفتن به بخش   USB Root Hub Prpperties می باشد، در این پنجره به زبانه Power Management بروید و تیک گزینه Allow the computer to turn off this device to save برداشته و سیستم را ریستارت نمایید؛ البته اگر لپ تاپ شما چندین USB Root Hub دارد باید برای تک تک آنها این تنظیمات را اعمال نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده بیش از حد لپ تاپ در هنگام شارژ

USB Troubleshooter

در ویندوز 10 ابزاری به نام Troubleshooter وجود دارد که هر کدام از سخت افزارهای لپ تاپ را به طور جداگانه عیب یابی می نماید و در صورت امکان به رفع آن نیز می پردازد. پورت USB نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با رفتن به بخش Windows USB Troubleshooter از طریق سرچ در منوی استارت یا کنترل پنل می توانید عیب یابی را برعهده ویندوز قرار دهید.

اما اگر این راه حل نیز برای شما ناکارآمد بود توصیه می کنیم با کارشناسان نمایندگی لپ تاپ خود مشورت  نمایید چرا که در بعضی مدل لپ تاپ ها این ارور می تواند نشانه اولیه خرابی سخت افزاری پیچیده ای در سیستم باشد و تعمیر به موقع آن بسیار ضروریست.

2/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 20 =