نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع ارور بروز رسانی ویندوز WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000

زمانی که ویندوز نتواند به طور خودکار با سیستم های ورودی ارتباط بر قرار کند با ارور WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000 از ادامه روند بروز رسانی جلوگیری می نماید، بنابراین این خطا نشان دهنده ناسازگاری های سیستمی در لپ تاپ شما است و برخی مواقع برای کاربران بسیار دردسرساز می باشد، به همین دلیل در ادامه قصد داریم مراحل برطرف ساختن این ارور را بررسی نماییم.

ارور WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000 چیست؟

زمان نصب یا اجرای ویندوز 10 خطاهای گوناگونی رخ می دهد، از جمله آن ارور بروز رسانی است که  قبل از بررسی راه حل آن، باید با سه فرایند Service، Updates و Requests مرتبط با آن شنا شوید.

فرایندی که بوسیله آن یک سرویس دستورات لازم را جهت اجرای خودکار در توابع مخصوص به خود در یافت می نماید با کلمه Services در ویندوز مشخص می شود، همچنین زمانی که عبارت Update به کار می رود منظور تمامی برنامه ها، تنظیمات و سرویس های مربوط به پیکر بندی مجدد به صورت دستی یا خودکار ویندوز پس از بروز رسانی است.

علائم ارور بروز رسانی ویندوز 10

علاوه بر خطای آپدیت، هنگامی که ویندوز نتواند به طور خودکار فرایندبروز رسانی را کامل کند، ادامه روند را متوقف کرده و بعضی مواقع سیستم را ریبوت می کند یا ناگهان لپ تاپ خاموش و روشن می شود؛ در هر صورت نشان می دهد مشکل نرما فزاری برای ویندوز پیش آمده است که در ادامه به شرح علل مربوط به آن می پردازیم.

دلایل ایجاد خطای WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000

اولین و رایج ترن دلیل که برای بروز این مشکل مطرح است، وجود نقص در فایل های دانلودی مربوط به بروزرسانی می باشد؛ ویندوز 10 برای آپدیت شدن پوشه های مورد نیاز خود را مستقیا از سایت ماکروسافت برمی دارد، حال اگر این فایل ها به هر نحوی دچار خرابی شود، ویندوز از ادامه روند بروز رسانی جلوگیری می کند.

این مطلب را از دست ندهید   وظیفه پل شمالی و پل جنوبی ماردبرد

البته گاهی بروز این خطا به دلیل کند بودن اینترنت یا شکل نرم افزاری در سیستم رخ می دهد، در هر صورت می توانید این مسئله را از طریق انجام دستورات زیر به راحت رفع نمایید.

Troubleshooter

ویندوز 10 برای علت یابی خود کار و حل مسائل پیدا شده، نرم افزاری به نام Troubleshooter دارد، به پنجره تنظیمات ویندوز رفته و عبارت Update & Security انتخاب کنید تا بتوانید رد منوی سمت چپ این برنامه را مشاهده و اجرا نمایید.

هنگامی که صفحه برنامه باز شد، روی گزینه Windows Update کلیک کرده و ادامه مراحل عیب یابی و برطرف کردن خطای آپدیت را برعهده ویندوز بگذارید.

پاک کردن فایل های اضافی آپدیت

زمان دانلود فایل های مربوط به آپدیت ویندوز برخی کاربران به اشتباه چندین بار آن را ذخیره می نمایند در نتیجه ویندوز هنگام اجرای دستورات پوشه مورد نظر دچار مشکل می شود و پیغام WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000 را نمایش می دهد.

برای حل آن کافیست به پوشه مربوط به فایل های بروزرسانی در درایور C  با نام WindowsSoftwareDistributionDownload وارد شوید و تمام اسناد داخل آن را کاملا پاک کره و دوباره اقدام به دانلود آن فایل نمایید.

ناسازگاری با آنتی ویروس

گاهی ناسازگاری برنامه های ویندوز 10 با نرم افزار آنتی ویروس نصب شده باعث بروز ارور عدم آپدیت می شود بنابراین تنها راه حل ممکن، غیر فعال نمودن نرم افزار آنتی ویروس زمان اجرای دستورات به روز رسانی ویندوز می باشد.

حذف درایور های اضافی

برای تنظیم هر سخت افزار در ویندوز یک درایور مربوط به آن وجود دارد، گاهی درایور تجهیزات جانبی مانند هارد اکسترنال باعث تداخل در سایر عملکرد ویندوز می شوند، در این هنگام بهترین کار جدا کردن این دستگاه های جانبی و پاک کردن درایور آن ها به طور موقت است.

این مطلب را از دست ندهید   خارج کردن آب را از درگاه شارژ لپ تاپ سونی

ویندوز را به وسیله CD بروز رسانی کنید

اگر تمام اقدامات بالا را به دقت انجام داده اما هنوز با ارور آپدیت WU_E_AU_NOSERVICE 0x8024A000 مواجه هستید، باید بروز رسانی را  بوسیله CD به طور دستی انجام دهید.

انجام این روش نیاز به مهارت نرم افزاری داشته پس اگر با نصب و راه اندازی ویندوز 10 آشنایی ندارید بهتر است آن را به تعمیرکاران باتجربه بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =