نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل ریستارت شدن پی در پی لپ تاپ سونی

مواجه با مشکلی مانند ریستات ناگهانی ویندوز زمان انجام پروژه ها و کارهای معمول روزانه می تواند باعث از بین رفتن تمام زحمات آن روز شما شود، اما این مشکل زمانی آزار دهنده تر است که سیستم مدام خاموش و روشن شده و نتوان علت آن را پیدا و رفع نمود.

عوامل زیادی موجب ریستارت پی در پی لپ تاپ می شود، لذا در این مقاله به رایج ترین آن ها می پردازیم و راه حل کاربردی و آسان برای آن مطرح می نماییم؛ اما باید این نکته را بخاطر داشته باشید، بعضی از روش ها به طور موقت مشکل را برطرف نموده، تا شما زمان کافی برای بکاپ گیری از اطلاعات خود و سپردن لپ تاپ به تعمیر کار داشته باشید.

ثبت اطلاعات خود کار ویندوز

برای علت یابی صیحح و سریع تر این مشکل، نیاز به جمع آوری اطلاعاتی راجع به تمام اتفاقات زمان خاموش و روشن شدن سیستم دارید؛ برای این منظور کافیست هنگام بالا آمدن ویندوز از طریق زدن دکمه های میانبر win+R، پنجره ای به نام System Propertios  را پیدا کرده و وارد تنظیمات Startup and Recovery در زبانه Advanced شوید.  سپس بررسی کنید که عبارت Write an event to the system log تیک خورده باشد و گزینه  Automatically restart غیر فعال است؛ با این کار علاوه بر جلوگیری از Restart مجدد سیستم می توانید تمام رخدادهای حین خاموش شدن را ثبت و برای علت یابی مشکل از آن استفاده نمایید.

بررسی صفحه آبی

سیستم عامل هایی به جز ویندوز 10 و 8 در زمان مواجه با مشکلات نرم افزاری یا برخی مواقع سخت افزاری صفحه آبی به نام صفحه مرگ یا BSoD نمایش داده، که اطلاعات زیادی مانند دلیل ریستارت شدن سیستم به کاربران نمایش می دهد. برا ی پیدا کردن دلیل خاموش شدن سیستم باید نوشته های پاراگراف دوم و همچنین بخش  Technical information را بررسی و ذخیره نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   بررسی لپ تاپ سونی وایو پرو 11

ارور صفحه آبی در ویندوز 10 نیز مشابه BSoD بوده و  عوامل مختلف کرش شدن سیستم را معرفی می نماید؛ از جمله رایج ترین آن ارور DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL می باشد، که می توان  با نصب نسخه های جدید داریورهای ویندوز آن را حل نمود. البته گاهی در  blue screenدلیل اصلی ریستارت، خرابی سخت افزارهایی مانند رم مطرح شده که رفع آن از طریق ویندوز امکان پذیر نمی باشد و برای حل آن باید از یک متخصص کمک بگیرید.

عیب یابی از طریق Event Viewer

اگر در مرحله قبل ثبت خودکار ویندوز، به درستی فعال شده باشد برای بررسی اطلاعات جمع آوری شده از طریق آن باید منتظر باشید سیستم مجدد روشن گردد، بعد از بالا آمدن ویندوز در نوار جستجوی ویندوز عبارت eventvwr تایپ کرده تا بتوانید برنامه Event Viewer را پیدا و اجرا کنید.

بعد از باز شدن پنجره برنامه ایونت، در نوار ابزار سمت چپ فایل  Windows Logs   باز نموده و روی  گزینه System کلیک کنید.سپس مجموعی از اتفاقاتی که در حین خاموش شدن رخ داده را مشاهده می‌نمایید؛ به طور معمول مشکلات در این لیست توسط ایکون Error نمایش داده می شود، همچنین برای اطلاع دقیق تر هر ارور روی آن کلیک نموده تا علاوه بر نام کامل خطا، دلیل آن به طور کامل به شما نشان داده شود؛ از طریق اطلاعات بدست آمده می‌توان به راحتی مشکل نرم افزاری سیستم را رفع و از Restart شدن آن جلوگیری نمود.

اگرچه اکثر خطاهای ویندوز به دلیل ناسازگاری درایورهای قدیمی آن بوده اما گاهی مشکلات بسیار پیچیده تر هستند، در نتیجه رفع آن نیاز به مهارت و دانش زیادی در خصوص مشکلات نرم افزاری دارد؛ در این مواقع کم خطر ترین راه پیشنهادی، سپردن کار به تعمیرکاران نمایندگی لپ تاپ است چرا که کوچکترین اشتباه می تواند منجر به خرابی های سخت افزاری گردیده به طوری که مجبور به تعویض قطعات داخلی لپ تاپ شوید.

این مطلب را از دست ندهید   روش کاهش نویز میکروفن لپ تاپ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هفت =