نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چطور بفهمیم باتری لپ تاپ سالم است

نگهداری از باتری دستگاه های قابل حمل مانند لپ تاپ بسیار مهم بوده و برای این کار داشتن  اطلاعات زیادی در مورد نحوه نگهداری یا چگونه برررسی کردن سلامت آن لازم است.

اگرچه به مرور زمان عملکرد باتری دچار افت می گردیده و باعث مشکلاتی مانند کاهش ظرفیت باتری برای نگهداری شارژ یا داغ شدن بیش از حد آن می شود؛ اما این قبیل مشکلات تنها بر باتری اثر نداشته و در صورت پیگیری نکردن به سخت افزار های داخلی لپ تاپ نیز آسیب وارد می نماید.

ماکروسافت نیز با این دقدقه کاربران آشنا بوده در نتیجه قابلیتی جالب در نسخه جدید سیستم عامل ویندوز معرفی نموده ؛ این ویژگی که در واقع یک سیستم گزارش گیری هوشمند از باتری لپ تاپ بوده و بسیاری از مشکلات و نحوه عملکرد  آن را به صورت یک فایل HTML در اختیار افراد گذاشته تا از طریق مرورگر های اینترنت بتوانند فایل ها را مشاهده و در صورت خرابی برای حل آن اقدام نمایند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه تهیه گزارش از طریق این ابزار با ما همراه باشید.

چگونه بوسیله ویندوز 10 از کارکرد باتری مطلع شویم

قبل از اقدام به تهیه گزارش لازم است مقدماتی صورت گیرد، از جمله آن ها فعال نمودن حالت Admin (مدیریت) در بخش PowerShell است سپس دستور مربوط به  powercfg / batteryreport باید در آن اجرا گردد.

برای ورود به قسمت PowerShell سیستم عامل لپ تاپ، دو کلید میانبر Win+X را همزمان فشار داده تا پنجره ای در سمت چپ دسکتاپ باز شود در بین گزینه های ارائه شده عبارت Windows PowerShell (Admin) انتخاب و اینتر را بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   از کار افتادن کیبورد لپ تاپ

صفحه کوچکی باتیتر User Account Control ظاهر شده و از شما میخواهد به این پرسش جواب بدهید که آیا به این ابزار اجازه انجام تغییرات در دستگاه را می دهید؟ با انتخاب کلید Yes بگذارید ویندوز برنامه Windows PowerShell برگذاری نماید.

پس از اجرای ابزار فوق شما با صفحه آبی رنگی مواجه شده که حال لازم است عبارت زیر را در آن تایپ کنید:

powercfg /batteryreport /output “C:\battery-report.html

پس از تایید عبارت بالا با زدن دکمه اینتر، برنامه به طور خودکار گزارش گیری را شروع کرده و در پایان شما پیغامی مبنی بر تهیه آن در درایور C  مشاهده می نمایید.

همان طور که در قسمت قبل اشاره نموده ایم، این فایل از نوع کد های HTML است؛ در نتیجه تنها از طریق مرورگرهایی مانند اینترنت اکسپلورر قابل خواندن می باشد؛ پس به جای اینکه مستقیما روی فایل کلیک کنید، ابتدا مرور گر ویندوز را باز کرده و از طریق گزینه open File پوشه مورد نظر را که به نام battery-report.html در درایور C ذخیره شده، پیدا و باز نمایید.

دیدن صفحه ای با عنوان Battery Report به معنی انجام درست دستورات و تهیه موفقیت آمیز گزارش کارکرد باتری لپ تاپ می باشد ؛اما برای استفاده از این اطلاعات در جهت پیشگیری از خرابی های باتری لازم است بدانید چه داده هایی در اختیار شما قرار داده شده و اطلاع از هر یک چه فایده ای به همراه دارد.

بررسی اطلاعات ویندوز از باتری لپ تاپ

برای تخمین درست طول عمر مفید باتری بررس اصولی اطلاعات ریپورت شده توسط ویندوز بسیار کمک کننده بوده در نتیجه باید به دقت تمام بخش های آن را بررسی و در صورت برخورد با مسئله غیر طبیعی در گزارش از طریق کارشناسان نمایندگی لپ تاپ اقدام لازم را برای رفع آن انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید   علائم سوختن مادربرد لپ تاپ

Battery Report به طور کلی دارای 6 بخش بوده و در بخش ابتدایی مشخصات لپ تاپ شما مانند نام برند، سیستم عامل یا نسخه BIOS را معرفی می نماید؛ در ادامه نیز به ارائه اطلاعات اولیه از برند، سازنده، نوع ترکیبات داخل باتری و حتی میزان ظرفیت باتری می پردازد. اگرچه این دو بخش برای عیب یابی شاید به نظر مفید نبوده اما آشنایی با مشخصات اصلی لپ تاپ به یافتن مشکل به صورت اصولی بیشتر کمک می کند چرا که برخی مسائل به نوع باتری یا لپ تاپ بستگی دارد.

دیگر بخش های گزارش عملکرد باتری لپ تاپ

ویندوز داده های سه روز پیش در مورد کارکرد لپ تاپ را در بخشی به نام استفاده های اخیر در برنامه PowerShellذخیره نموده برای دسترسی به آن به بخش سوم ریپورت مراجعه نمایید؛ در این بخش علاوه بر تعداد دفعات روشن شدن لپ تاپ از نحوه تامین انرژی آن نیز اطلاعاتی داده و مشخص می کند هر بار از برق مستقیم یا شارژ باتری استفاده نموده، اما اگر در این 3 روز استفاده زیادی از باتری لپ تاپ داشته اید می توانید میزان مصرف شارژ آن را نیز در این بخش بررسی و طول مدت شارژ نگه داشتن باتری را تخمین بزنید.

برای اطلاع از تاریخچه قدمی تر از مصرف باتری لپ تاپ باید به بخش های usage  History مراجعه نمایید، همچنین از انجا که به مرور زمان ظرفیت باتری کاهش می یابد می توانید بوسیله بخش Battery Capacity ظرفیت باتری را در بازه های زمانی مختلف مقایسه یا در پایان با کمک بخش Battery Life Estimates طول عمر تخمین بزنید.

این مطلب را از دست ندهید   شارژ نشدن باتری لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =