نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

شطرنجی شدن صفحه نمایشگر لپ تاپ سونی

برای انجام بسیاری از فعالیت ها بخصوص کارهای گرافیکی، شما نیاز به مشاهده تمام تغییرات، همراه باجزئیات کامل آن از طریق LCD یا صفحه نمایشگر دارید؛ در نتیجه بروز مشکلاتی مانند خط خطی شدن، برفک یا شطرنجی شدن صفحه نمایش، باعث مختل شدن عملکر لپ تاپ می گردد.

البته مشکل شطرنجی شدن صفحه نمایشگر خود علامت وجود مسئله جدی تری در لپ تاپ می باشد؛ بنابراین برای آن علل گوناگونی مطرح و کارشناسان برای حل این مشکل، دلایل سخت افزاری و نرم افزاری متعددی در نظر میگیرند؛ اما به طور کلی علت را از طریق بررسی شرایطی که این مشکل بروز کرده بدست می آورند؛ برای نمونه اگر حین کار با برنامه خاصی صفحه نمایش شطرنجی شده، کارشناس با بررسی آن برنامه و اجزای وابسته به آن این مشکل نرم افزاری را پیدا و رفع می نماید.

آشنایی با دلایل شایع بروز این مشکل راه را برای عیب یابی سریع تر هموار کرده و مانع بروز مشکلات متعدد دیگر می شود، برای همین در ادامه 3 علت اساسی منجر به شطرنجی شدن LCD را مطح می نماییم:

خرابی کارت گرافیک لپ تاپ

داده های گرافیکی درون لپ تاپ به صورت صفر و یک بوده و برای دیدن آن لازم به انجام پردازش هایی توسط کارت گرافیکی می باشد؛ لذا هر اختلال عملکردی در آن می توان موجب بروز علائم متعدد در صفحه نمایشگر، از جمله نمایش شطرنجی تصاویر شود.

کارت گرافیکی با CPU اختصاصی خود، وظیفه اصلی پردازش اطلاعات و انجام امور گرافیکی را بر عهده دارد؛ در نتیجه خرابی آن کار های گرافیکی مانند نمایش تصاویر با کیفیت دچار اختلال می شود؛ علاوه بر پردازشگر، خرابی قطعه دیگری در کارت گرافیک به نام چیپ موجب علائم مشابه در نمایشگر می شود؛ رایج ترین خرابی این سخت افزار سولفانه شدن آن و قطع ارتباط آن با سایر قسمت های گرافیکی لپ تاپ است.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن لپ تاپ سونی

البته شطرنجی شدن حتما به دلیل خرابی کارت گرافیک اتفاق نیفتاده، گاه دمای بیش از حد آن به دلیل خرابی سیستم خنک کننده یا انجام برنامه گرافیکی سنگین نیز بر وضوح تصاویر نمایش داده شده اثر دارد؛ در نتیجه اختلال GPU یا کارت گرافیک می توان خود علاومت ثانویه مشکل دیگری بوده و لزومی به تعمیر یا تعویض آن نیست.

کابل فلت

گاهی شکستگی یا آسیب لولای لپ تاپ باعث قطع شدن رابط بین صفحه نمایش با دیگر قسمت های لپ تاپ می شود؛ این رابط که کابل فلت نام دارد وظیفه ارسال داده های پردازش شده توسط کارت گرافیکی به LCD را داشته و اتصالی آن با علائم گوناگونی مانند شطرنجی شدن یا برفک بروز پیدا می کند.

رایج ترین مشکلات کابل فلت، آب خوردگی یا پارگی آن بر اثر حوادث گوناگون مانند افتادن از ارتفاع رخ داده و احتمال از کار افتادن صفحه نمایش در آنها افزایش می یابد؛ بنابراین باید سریعا آن را به تعمیرکاران نمایندگی ارجاع داد.

کار با نرم افزار های سنگین

بعضی از برنامه ها برای اجرا شدن توان زیادی برای پردازش لازم دارند لذا هنگام کار با آن ها شاهد اتفاقات مختلفی  از جمله داغ شدن بیش از حدCPU، کارکردن بیشتر فن ها و صدا دار شدن آن، همچنین تصاویر شطرنجی در نمایشگر هستیم.

بازی ها به دلیل گرافیک سنگین به کار رفته در آن، رایج ترین برنامه های مسبب فشار بیشتر به پردازشگر و بروز تصاویر شطرنجی هستند و تنها راه حل آن ارتقاء CPU یا عدم اجرای آن بازی در لپ تاپ است.

این مطلب را از دست ندهید   علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete لپ تاپ

راه حل را بر اساس علت پیدا کنید

وقتی عیب یابی به درستی انجام شده باشد، ادامه مسیر بسیار راحت؛ به عنوان مثال زمانی که مشکل تصاویر شطرنجی به داغی بیش از حد ربط دارد باید اقدام به تعمیر یا تمیز کردن فن ها کنیم یا اگر هنگام اجرای برنامه ای بروز می کند، کافیست آن برنامه را بسته تا مشکل برای همیشه برطرف گردد؛ از آنجا که گاه دلایل بروز آن پیچیده و راه حل آن نیاز به تعمیر اساسی دارد، بهتر با تعمیرکاران با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 − 1 =