نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برای همه در یک مقطع زمانی اتفاق می افتد. شما در حال انجام کاری در رایانه خود هستید، خواه یک پروژه مهم باشد، مروری بر برنامه ها، یا تلاش برای شکست دادن امتیاز بالای خود در بازی ، و بدون هشدار همه چیز متوقف می شود. ماوس را تکان می دهید، چند بار روی دکمه ها کلیک می کنید، روی چند کلید روی صفحه کلید ضربه می زنید و چیزی دریافت نمی کنید. برای رفع خرابی علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete اقدامات زیر را انجام دهید.

علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete

عیب یابی اولیه نرم افزار و علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete

هنگ کردن گاه به گاه یا مداوم لپ تاپ سونی می تواند نتیجه عملکرد یک برنامه باشد. از میانبر صفحه کلید CTRL + SHIFT + ESC برای باز کردن Task Manager ویندوز استفاده کنید و سپس برگه “Performance” را انتخاب کنید. در ویندوز 8.1 و 10، ممکن است لازم باشد روی پیوند «جزئیات بیشتر» در پایین Task Manager کلیک کنید تا آن را ببینید. برای ترفندهای بیشتر Task Manager که باید بدانید اینجا را کلیک کنید.

استفاده از رایانه خود را به طور معمول شروع کنید، اما مراقب دسته های CPU، حافظه و دیسک باشید. اگر لپ تاپ سونی هنگ می زند، و یکی از این موارد واقعاً زیاد است، این می تواند پاسخ شما باشد. یادداشت کنید که کدام ناحیه واقعاً زیاد است، سپس رایانه را مجدداً راه اندازی کنید و Task Manager را دوباره باز کنید.

با این حال، این بار، برگه «Processes» را انتخاب کنید. لیست را بر اساس CPU، حافظه یا دیسک مرتب کنید، هر کدام که در آخرین باری که لپ تاپ سونی هنگ زد، هر کدام واقعا بالا بود، و ببینید که چه فرآیندی در بالای لیست ظاهر می شود که لپ تاپ سونی هنگ می زند. این باید به شما بگوید که چه نرم افزاری در حال کار است تا بتوانید آن را حذف یا به روز کنید. بیاموزید که چگونه فرآیندها را در مورد برنامه هایتان به شما بگویید.

راه اندازی مجددا لپ تاپ سونی برای علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete

برای علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete خوب، این مرحله واضح است. با این حال، برخی از مردم فکر می‌کنند که باید دوشاخه برق لپ تاپ سونی را بکشند یا سوئیچ پریز برق را بچرخانند. در عوض، کافی است دکمه پاور لپ تاپ سونی را به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید تا با وقفه کمتری نسبت به قطع کامل برق، دوباره راه اندازی شود.

این مطلب را از دست ندهید   برنامه 16 بیتی در ویندز 64

چند چیز وجود دارد که ممکن است بعد از روشن شدن رایانه شما اتفاق بیفتد. بیایید به سه مورد معمولی و کارهایی که باید بعداً انجام دهید نگاه کنیم.

روشن شدن لپ تاپ سونی به خوبی

برای علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete اگر رایانه به خوبی راه اندازی می شود، در صورتی که مشکل جدی در راه است، فوراً از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در غیر این صورت، می‌توانید راه‌های پیچیده‌تری را برای حذف فایل‌ها از رایانه مرده پیدا کنید.

سپس از رایانه به طور معمول استفاده کنید تا دوباره هنگ بزند، اگرچه ممکن است نباشد. دریابید که چرا راه اندازی مجدد اغلب باعث ناپدید شدن مشکلات می شود. اگر لپ تاپ سونی دوباره هنگ زد، برای برداشتن مراحل بیشتر به خواندن ادامه دهید.

بوت کردن لپ تاپ سونی

برای علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete هنگام راه‌اندازی مجدد، رایانه ممکن است بگوید خطای ویندوز وجود دارد و از شما بپرسد که آیا مهنگواهید به طور عادی شروع کنید یا در حالت ایمن. اولین بار، انتخاب کنید که ویندوز به طور عادی راه اندازی شود. سپس از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و به استفاده از رایانه ادامه دهید تا ببینید آیا دوباره مسدود می شود یا خیر.

اگر این دومین باری است که رایانه شما هنگ می‌زند، گزینه «Safe Mode with Networking» را بوت کنید. سعی کنید از لپ تاپ سونی به این شکل استفاده کنید و ببینید آیا دوباره هنگ می زند یا خیر. اگر اینطور باشد، ممکن است به دنبال یک مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری باشید.

اگر در حالت Safe Mode دوباره فریز نشد، احتمالاً مشکل نرم افزاری است. به خواندن نکاتی برای بررسی هر دو ادامه دهید.

این مطلب را از دست ندهید   علت خطای خاموش بودن دستگاه هنگام بروزرسانی

خرابی لپ تاپ

هنگی شدید و علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete

برای علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete اگر لپ تاپ سونی بلافاصله پس از بوت شدن دوباره هنگ بزند، چه در حالت عادی و چه در حالت ایمن، ممکن است مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری جدی داشته باشید. با این حال، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است. اکنون می خواهیم راه هایی را برای محدود کردن و رفع علت بررسی کنیم.

ویروس داشتن نرم افزار لپ تاپ

برای علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete همچنین ممکن است نرم افزارهای مخفی مانند ویروس داشته باشید که باعث ایجاد مشکل می شود. مطمئن شوید که با نرم افزار امنیتی خود اسکن کنید تا چیزی که نباید وجود داشته باشد را کشف کنید.

در مواردی که رایانه شما در هنگام راه‌اندازی در حالت عادی هنگ می‌زند، اما در حالت ایمن بوت می‌شود، مشکل می‌تواند برنامه‌ای باشد که در طول دنباله بوت بارگذاری می‌شود. از برنامه‌ای مانند Autoruns برای غیرفعال کردن انتخابی برنامه‌هایی که در هنگام راه‌اندازی شروع می‌شوند استفاده کنید و ببینید کدام یک باعث ایجاد مشکل شده است.

اگر لپ تاپ سونی شما در هنگام راه‌اندازی بدون توجه به هر اتفاقی هنگ می‌زند و در همان نقطه است، ممکن است مشکل از خرابی ویندوز یا مشکل سخت‌افزاری باشد. یک راه سریع برای تشخیص این است که یک سی دی زنده را برای یک سیستم عامل دیگر مانند Linux Mint یا Tails بگیرید و با آن بوت کنید.

اگر سیستم عامل دیگر خوب بوت می شود، احتمالاً به مشکلی در ویندوز نگاه می کنید و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشید. برای کسانی که از ویندوز 10 (و 8) استفاده می کنند، یک ویژگی Refresh/Reset دارد که قرار است ویندوز را به حالت کارخانه بازگرداند. این در تنظیمات>> به روز رسانی و بازیابی>> بازیابی است. اگر ویندوز در راه اندازی مشکل دارد، باید یک گزینه Recovery در هنگام بوت ظاهر شود که شامل این موارد می شود، یا ممکن است مجبور شوید از یک دیسک استفاده کنید.

اگر سیستم عامل غیرویندوز نیز مشکل دارد، وقت آن است که به سخت افزار خود نگاه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال لپ تاپ به تلویزیون

تعمیرات سونی

عیب یابی اولیه سخت افزاری

برای علت کار نکردن Ctrl-Alt-Delete رایانه ای که هم در حالت عادی و هم در حالت ایمن یا با سیستم عامل دیگری هنگ می زند، اغلب می تواند نشان دهنده مشکل در سخت افزار رایانه شما باشد. ممکن است هارد دیسک شما، CPU بیش از حد داغ شده، حافظه ضعیف یا منبع تغذیه خراب باشد. در برخی موارد، ممکن است مادربرد شما نیز باشد، اگرچه این یک اتفاق نادر است.

معمولاً با مشکل سخت افزاری، انجماد به صورت پراکنده شروع می شود، اما با گذشت زمان، فرکانس آن افزایش می یابد. یا زمانی که لپ تاپ سونی به شدت کار می کند فعال می شود، اما نه زمانی که کارهای اولیه بیشتری را انجام می دهید. خوشبختانه، شما می توانید برخی از بررسی ها را انجام دهید و ببینید که آیا این مورد است.

استفاده از برنامه CrystalDiskInfo

از برنامه ای مانند CrystalDiskInfo برای بررسی S.M.A.R.T هارد دیسک خود استفاده کنید. داده ها برای نشانه های شکست قریب الوقوع برنامه‌ای مانند SpeedFan می‌تواند به شما بگوید که آیا پردازنده لپ تاپ سونی شما بیش از حد داغ شده است یا ولتاژ آن در نوسان است که ممکن است منبع تغذیه مشکل‌ساز باشد.

اگر میخواهید عمیق‌تر شوید، می‌توانید یک سی‌دی تشخیصی مانند سی‌دی بوت نهایی FalconFour’s بگیرید. این ابزارهای زیادی برای بررسی رایانه شما دارد، از جمله MemTest برای فشار دادن به رم رایانه شما برای دیدن اینکه آیا درست کار می کند یا خیر.

با علائم بیشتری آشنا شوید که نشان می دهد رایانه شما ممکن است در آستانه مرگ باشد. اگر رایانه شما جدیدتر است، ممکن است همچنان تحت گارانتی باشد، در این صورت باید با سازنده یا فروشنده تماس بگیرید.

برای یک لپ تاپ سونی قدیمی، باید تصمیم بگیرید که تعمیر یا تعویض آن هزینه کمتری دارد یا خیر. دریابید که در چه مرحله ای باید ضررهای خود را کاهش دهید.

بیشتر بدانید: افزایش سرعت لپ تاپ سونی

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =