نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشخصات لپ تاپ سونی سری Z

لپ تاپ سونی سری Z شرکت سونی در زمینه ی ساخت لپ تاپ و لوازم الکتریکی همیشه خوش درخشیده است اما طی سال های اخیر شرکت سونی به دلیل تمرکز روی لوازم دیگر خود، کیفیت لپ تاپ ها را کاهش داده است. برای جبران این کاهش کیفیت شرکت سونی تصمیم گرفت در سال 2014 خط تولید لپ تاپ سونی را به یک شرکت ژاپنی واگذار نماید. لپ تاپ های وایو که امروزه در بازار قرار داردمحصول شرکت ژاپنی است که توانست بسیار سریع نام لپ تاپ سونی را در کنار دیگر لپ تاپ های برند قرار دهد. در این مقاله درباره ی لپ تاپ سونی سری Z اطلاعات بیشتری را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

تعمیر هارد لپ تاپ سونی

طراحی و ساخت لپ تاپ سونی سری Z

شرکت سونی همیشه لپ تاپ هایی با طراحی بسیار مناسب را تولید کرده است. برای ساخت بدنه این سری از فلز و پلاستیک مرغوب استفاده شده است. برای ساخت بدنه ی اصلی یا روکش خارجی از فلز آلمینیوم استفاده شده است. به راحتی می توان آرم وایو را در پشت لپ تاپ مشاهده کرد که در مرکز حک شده است.

برای ساخت بدنه ی داخلی از پلاستیک بهره گرفته اند. همچنین می توان پلاستیک را در جاهای دیگر مثل قاب زیرین و دور صفحه کیبورد نیز مشاهده نمود. به منظور جلوگیری از لیز خوردن لپ تاپ یک نوار برجسته ی لاستیکی در زیر لپ تاپ قرار دارد.

نکته ی مهم که می توان در سری های قبل لپ تاپ سونی نیز آن را مشاهده کرد باریکی و سبکی این لپ تاپ است. این خاصیت باعث شده تا نظر کاربران به این لپ تاپ جلب شود. ضخامت 19 میلی متری و وزنی حدود 2 کیلوگرم به علاوه ی صفحه نمایشگر 13 اینچی حمل این لپ تاپ را بسیار آسان کرده است این ویژگی ها باعث می شود تا برای خرید لپ تاپ، لپ تاپ سونی را در الویت خرید خود قرار دهید.

این مطلب را از دست ندهید   خالی شدن سریع باتری لپ تاپ سونی

لپ تاپ سونی سری Z و اپل شباهاتی نیز در ظاهر با یکدیگر دارند. به عنوان نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می کنید صفحه ی کیبورد سری Z کاملا شبیه به اپل است. در حقیقت شرکت سونی سعی داشته تا خود را به عنوان یکی از رقبای اپل قرار دهد در حالی که اپل با سخت افزار و مرغوبیت دستگاه توانسته از سونی پیشی بگیرد. به هر حال جنس قاب یا دور کیبورد از آلمینیوم می باشد که حس خوبی را به کاربر منتقل می کند.

در لپ تاپ های برند های گوناگونی زمانی که در ساخت کیبورد از آلمینیوم استفاده شود به راحتی می توانید اثر انگشت و چربی را روی دکمه ها به وضوح مشاهده نمایید. این نقص در لپ تاپ سونی دیده نمی شود. بدنه ی کیبورد سونی مقاومت بالایی نسبت به اثر انگشت و چربی دارد. پس نگران جای انگشت های خود روی این بدنه نباشید.

مشخصات نمایشگر لپ تاپ سونی سری Z

در ابتدا باید گفت اندازه ی صفحه ی نمایشگر 13.3 اینچ می باشد. رنگ ها در این صفحه نمایشگر کاملا واضح، طبیعی و با کیفیت است و این کیفیت به دلیل رزولوشن 2560 ×1140 پیکسل (WQHD) می باشد. پس به راحتی و با اطمینان می توان گفت که لپز تاپ سونی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

یکی از ویژگی های مثبت این لپ تاپ صفحه نمایش مات است. در این لپ تاپ شما شاهد انعکاس نور نخواهید بود و به راحتی می توانید برنامه ها را اجرا کنید بدون آن که چشم شما اذیت شود.

این مطلب را از دست ندهید   ارتقا رم لپ تاپ سونی

وبکم

برای برقراری ارتباط از طریق تماس تصویری وجود وبکم یک امر مهم است. لپ تاپ سونی سری Z نیز دارای وبکم یک مگاپیکسلی CMOS Sensor HD Web Camera approx. است که به راحتی می تواند تصاویر با کیفیت 480p را با 30 فریم در ثانیه و یا 720p با 60 فریم بر ثانیه را تهیه نماید.

پورت های لپ تاپ سونی سری Z

پورت ها در لپ تاپ وظیفه ی ارتباط و اتصال لپ تاپ بادستگاه های دیگر را برعهده دارد. این لپ تاپ نیز دارای پورت های برای ارتباط با دستگاه های دیگر می باشد. نکته ی مهم در این لپ تاپ این است که به دلیل ضخامت کم آن تنوع و تعداد پورت ها بسیار کم است. در لبه ی سمت راست شما شاهد دو پورت USB 3.0 خواهید بود.

 نکته ی جالب این است که این پورت از قابلیت Super Charge برخوردار است به راحتی می توانید موبایل یا دستگاه های همراهتان را از این طریق شارژ نمایید حتی زمانی که لپ تاپ خاموش باشد. در گوشه ی دیگر شما شاهد دکمه Power (خاموش/ روشن) می باشید.

متاسفانه در این لپ تاپ شما شاهد درایو نوری نخواهید بود.

در سمت چپ کارت خوان، جک کمبوی 3.5 میلی متری، پورت HDMI و کابل شارژر قرار گرفته شده است. این لپ تاپ دارای قابلیت اتصالات بی سیم Wi-Fi  با استاندارد ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱ قابلیت WiDi نیز در این لپ تاپ قرار گرفته است.

قابلیت WiDi توسط شرکت اینتل ابداع شده است و این امکانات را می دهد تا به راحتی و بی سیم بتوانید تصاویر، موزیک و فیلم ها را روی تلویزیون یا وسایل دیگر به نمایش بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر wifi لپ تاپ سونی

مشخصات سخت افزاری

پردازنده ی Cor i نسل ششم و کارت گرافیک Iris Graphics 550 به راحتی برنامه ها، فیلم ها و بازی ها را با کیفیت کاملا مناسب ارائه می دهد. در کنار این دو لپ تاپ سونی سری Z از ۸ گیگابایت RAM به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع استفاده کرده است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =