نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشخصات لپ تاپ سونی وایو پرو 13

در دنیای امروز بشر به جای استفاده از کامپیوترها به سمت لپ تاپ ها گرایش پیدا کرده اند. دلیل این انتخاب سبک بودن و حمل نقل آسان این دستگاه است. به همین دلیل برخلاف روندی که گوشی های همراه دارند (امروزه شرکت های سازنده ی گوشی های همراه سعی دارند که صفحه نمایشگر و  اندازه ی گوشی را در اندازه ای بزرگتر بسازند)، لپ تاپ ها در حال کوچکتر و سبک تر شدن هستند.

نصب ویندوز 10 بر لپ تاپ سونی

به توجه به گران ترین و لوکس ترین لپ تاپ ها که 11.6 تا 13.3 اینچ هستند به راحتی می توان این موضوع را فهمید. شرکت سونی نیز از این قاعده عقب نمانده است و در حال ساخت لپ تاپ های سبک تر و کوچکتر می باشد. لپ تاپ سونی وایو پرو 13 یکی از مدل های سبک و نازک شرکت سونی است. در این مقاله لپ تاپ سونی را مورد بررسی قرار می دهیم.

بدنه و طراحی لپ تاپ سونی وایو پرو 13

در لپ تاپ سونی وایو پرو 13 دقت و ظرافت در ساخت را به وضوح می توان دید. بدنه ی این لپ تاپ از فیبر کربن ساخته شده است. بی نقص بودن طراحی را به آسانی می توان مشاهده نمود. استفاده از فیبر کربن بسیار هوشمندانه است و نتیجه ی آن سبکی هرچه بیشتر لپ تاپ می باشد. شاید برای شما نیز بسیار جالب باشد اما بهتر است بدانید که لپ تاپ وایو پرو 13.3 اینچی تنها یک کیلوگرم و مدل 11.6 اینچی 850 گرم وزن دارد. این وزن بسیار بسیار سبک بوده و نظر کاربران را به سمت خود جلب می نماید.

این مطلب را از دست ندهید   پارتیشن بندی هارد لپ تاپ

سبکی این لپ تاپ در کنار تبلت یکسان است و می توان نام این لپ تپ را جزوه دسته ی لپ تاپ های سبک قرار داد. سبکی لپ تاپ در ضخامت نیز مؤثر است. ضخامت این لپ تاپ تنها 17 میلی متر است. اما با توجه به Acer Aspire S7 و سامسونگ سری 9 ، لپ تاپ سونی پرو 13 ضخامت کمتری ندارد و مثل این دو برند دارای ضخامت کمی است به همین دلیل در مسئله ی ضخامت نمی توان گفت که این لپ تاپ رکورد بسیار بالایی داشته است.

بهتر است است بدانید که ضخامت کم و بدنه ی باریک از جنس فیبر کربن معایبی نیز دارد. لپ تاپ سونی وایو پرو 13 به راحتی خم می شود. منشأ این خم شدن نقص جنس بدنه نیز زیرا فیبر کربن بسیار سخت است و این مسئله ناشی از باریکی لپ تاپ می باشد. هنگامی که لپ تاپ را توسط یک دست خود بلند کنید، متوجه این موضوع خواهید شد. نقص دیگر نیز نداشتن قدرت کافی لولاهاست (لولاهای صفحه نمایشگر) به همین دلیل هنگام استفاده از قابلیت و امکانات لمسی ممکن است دچار مشکل شوید.

پورت های لپ تاپ سونی

پورت ها به راحتی می توانند ارتباط لپ تاپ را با دیگر دستگاه ها میسر سازند. اما نازکی لپ تاپ سونی وایو پرو 13 باعث می شود تا تنوع پورت ها و اتصالات نیز کم باشد. دو پورت USB 3.0، یک پورت HDMI ، پورت صوتی و یک کارت خوان SD پورت های ساخته شده در لبه های لپ تاپ است.

این مطلب را از دست ندهید   راه اندازی نورتون360 در لپتاپ سونی

این لپ تاپ فاقد پورت LAN است اما با وجود پورت USB می توانید به راحتی از طریق لپ تاپ دوربنی و گوشی و … خود را شارژ نمایید.

وبکم

برای برقراری تماس تصویری وجود وبکم بسیار ضروری است و در لپ تاپ سونی وایو نیز از وبکم استفاده شده است. وبکم را به راحتی می توانید بالای صفحه نمایش مشاهده نمایید. کیفیت 1 مگاپیکسلی با حسگر Exmor و همچنین یک میکروفن داخلی می تواند فیلم برداری با کیفیت HD 720p را میسر سازد. نکته ی بعد این است که در کنار ویژگی های منحصر به فرد این دوربین از کیفیت کمی برخوردار است.

صفحه نمایشگر

در این لپ تاپ نیز صفحه نمایشگر با دقت Full HD  1080× 1920 به راحتی می توان تصاویر با وضوح بالا را ارائه دهد. انتظار می رود که صفحه نمایش مات باشد اما این طور نیست. صفحه نمایشگر براق است و صفحه نمایش به راحتی می تواند نور را انعکاس دهد که باعث می شود تا به راحتی نتوانید با لپ تاپ کار کنید.

پردازشگر

در لپ تاپ سونی وایو پرو 13ازCore i5  و Core i7استفاده شده است. چیپ گرافیکی Intel HD 4400 و حافظه‌های SSD  به راحتی می تواند بازی ها و فیلم ها را به بهترین شکل اجرا نماید.

نکته ی بعدی این است که شاید بهتر بود برای خنک نگه داشتن این سخت افزار ها در کنار یکدیگر از فن خنک کننده پر قدرت تری استفاده می شد. به عنوان مثال زمانی که لپ تاپ خاموش است و یا کار سبکی را انجام می دهد لپ تاپ خنک است اما زمانی که برنامه ها را هم زمان اجرا می کنید فن برای خنک کردن با سرعت بیشتری کار می کند و در نتیجه سر و صدای بیشتری تولید می شود.

این مطلب را از دست ندهید   ویندوز کرک یا اورجینال لپ تاپ

باتری

در لپ تاپ سونی وایو پرو 13 از باتری لیتیوم پلیمری استفاده شده است. ظرفیت باتری به دو صورت ارائه شده است. در مدل 11.6 اینچی 33 وات – ساعت و در مدل 13.3 اینچی 40 وات – ساعت باتری این لپ تاپ ظرفیت دارد.

معایب

  • نداشتن استحکام کافی بدن (خم شدن) و داشتن لولا های ضعیف
  • داشتن فن های خنک کننده پر صدا

مزایا

  • بدنه ی سبک و جنس بدنه ی فیبر کربن
  • صفحه نمایشگر لمسی و Full HD و در نتیجه تصاویر با کیفیت
  • نور پس زمینه ی کیبورد قابل تنظیم است
  • وجود سخت افزار پر قدرت
  • شارژ دهی قوی باتری

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 16 =