نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات هارد لپ تاپ سونی

خسارت بعضی اشتباهات انقدر زیاد است که آرزو می کنید ای کاش هرگز آن را انجام نداده بودید؛ سوختن هارد لپ تاپ به علت تعمیر غیر اصولی، می تواند یکی از این اشتباهات جبران ناپذیر باشد.

هارد محل نگهداری تمام اطلاعات داخل لپ تاپ می باشد، پس اگر اطلاعات ارزشمندی در آن ذخیره کرده اید، بدون داشتن مهارت کافی اقدام به تعمیر آن نکنید؛ چرا که علاوه بر از دست دادن همیشگی اطلاعات، هارد آسیب دیده و برای تعویض آن متحمل هزینه زیادی می گردید؛ پس کار را به مراکز معتبر سونی بسپارید. در ادامه به مشکلات رایج هارد های بکار رفته در لپ تاپ سونی پرداخته و علت آن را بیان می کنیم تا آن‌ها را رعایت کرده و از بروز مشکل پیشگیری نمایید.

4 مشکل رایج هارد لپ تاپ سونی

1.مشکل بد سکتور شدن هارد در لپ تاپ سونی

مشکلات رایجی مانند کند شدن لپ تاپ یا بالا نیامدن ویندوز از جمله علائم بهم ریختگی سکتور های هارد می باشد؛ از آنجا که سکتور وظیفه اجرای هار بر روی لپ تاپ را داشته، در نتیجه هر گونه اختلال در تنظیمات آن، باعث از کار افتادن هارد می گردد.

نشانه مختل شدن عملکرد لپ تاپ عبارتند از: هنگ دائمی لپ تاپ، پشت هم ریست شدن آن یا نمایش صفحه آبی می باشد؛ لذا هنگام مواجه به هر کدام از این علائم سریع تر اقدام به تعمیر آن نمایید چون ادامه این روند باعث آسیب جدی تر به هارد شده و امکان بازگشت اطلاعات آن وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   بک آپ گیری آسان ویندوز 10

2. مشکل برد هارد و سوختن آن

 لپ تاپ سونی برای تنظیم عملکرد هارد، انتقال دیتا و جریان برق از برد هارد استفاده می نماید، این وسیله به ضربه و نوسانات برقی بسیار حساس بوده و کوچکترین ضربه باعث اختلال یا سوختن آن می شود؛ بنابراین بسیاری از متخصصان توصیه اکید داشته، از محافظ برای لپ تاپ استفاده نموده و هرگز آن را مستقیماً به برق شهری وصل نکنید.

 سوختن برد هارد با نشانه هایی مانند خاموش شدن ناگهانی یا روشننشدن لپ تاپ بروز می نماید لذا هنگام مواجه با آن ها پس از زمین خورد لپ تاپ، حتما گزینه آسیب دیدن برد را نیز در نظر داشته باشید؛ تعوض یا تعمیر آن نیازمند دانش و تجربه زیاد بوده و بهترین کار سپردن این وظیفه به نمایندگی های لپ تاپ سونی است.

3.صداهای بلند در هارد لپ تاپ سونی

اگر لپ تاپ خود را باز کرده باشید، حتما متوجه حرکت یک شیء کوچک فلزی بر روی هارد لپ تاپ شده اید؛ این قطعه کوچک فلزی در واقع هد هارد محسوب شده و وظیفه انتقال دیتا یا اطلاعات وارد شده به هارد را بر عهده دارد؛ بنابراین هر گونه آسیب به آن موجب اختلال در فرآیند ذخیره داده ها شده و عملاً هارد از کار می افتد.

هد هارد بسیار ظریف و آسیب پذیر بوده و کوچکترین ضربه باعث شکسته شدن آن می شود و از جمله نشانه خرابی آن صداهای بلند و خش دار لپ تاپ هنگام کار کردن است. البته برای تشخیص خرابی هد هارد نیاز به ابزار خاص بوده و با دید مستقیم نمی توان این علت را راحت شناسایی کرد پس بهتر از از کارشناسان دوره دیده کمک بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات لپ تاپ سونی

4. لپ تاپ هارد را شناسایی نمی کند

بالا نیامدن ویندوز، علل مختلفی داشته اما یکی از مشکلات شایع ایجاد کننده آن، عدم شناسایی هارد توسط لپ تاپ می باشد. زمانی که فریم هارد یا هد آن آسیب دیده باشد، مانع ارتباط بین لپ تاپ و هارد گردیده؛ بنابراین با خطای  شناسایی نشدن هارد مواجه می شوید؛ از آنجا که این خطا نشانه خرابی مهمی در هارد بوده پس ضروریست لپ تاپ را به فرد ماهری نشان دهید تا با عیب یابی صحیح آن خرابی را تعمیر نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =