نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ویندوز کرک یا اورجینال برای لپ تاپ مناسب است؟

امروزه حفاظت از امنیت مقوله ای بسیار مهمی محسوب می شود، به طور که هر ساله سیستم عامل های لپ تاپ قابلیت جدیدی برای تامین امنیت داده ها و اسناد کاربران خود معرفی می نمایند؛ از طرف دیگربا گسترش استفاده از فضای وب برای انجام اموری مانند کارهای بانکی، نیاز به درگاه امن بیش از پیش احساس می گردد؛ در نتیجه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی افراد سودجو و سرقت اطلاعات توسط   آن ها مهم است از سیستم عامل مطمئنی در لپ تاپ استفاده نماییم.

اکثر کاربران به اشتباه تصور می کنند با نصب قوی ترین ویروس کش های موجود دربازار می توانند به راحتی امنیت داده های خود را تضمین نمایند، در صورتی که این ابزارها اگر در محیط نا امن نصب شده باشد نه تنها از اطلاعات شما محافظت نکرده بلکه خود یک راه برای سرقت اطلاعات شما محسوب می گردد.

نسخه کرک چیست؟

همانطور که بالا اشاره کرده ایم باگ های امنیتی سیستم عامل و ضعف آن در حافظت داده را نمی توان با نصب یک برنامه ویروس کش قوی جبران نمود، از سوی دیگر زمانی که نسخه ویندوز هک شده و اصطلاحا کرک می گردد دارای نواقص زیادی نسبت به نسخه اورجینال است.

اگرعادت به استفاده از سیستم عامل های کرک شده دارید باید بدانید که افرادی با اهداف حساب شده ای این نرم افزارها را هک کرده و نسخه کرک آن را در اختیار سایر کاربران می گذارند؛ بنابراین با ستفاده از ویندوز های غیر اورجینال خیلی راحت سیستم خود را تبدیل به یک طعمه راحت برای هکرها نموده اید.

این مطلب را از دست ندهید   علت خاموش نشدن ویندوز لپ تاپ
مزایای استفاده از نسخه اورجینال ویندوز
مزایای استفاده از نسخه اورجینال ویندوز

مزایای استفاده از نسخه اورجینال ویندوز

علاوه بر ایجاد محیط امن برای کاربران، استفاده از ویندوز اورجینال نسبت به نوع کرک شده آن مزایای دیگری نیز به همراه دارد که در ادامه به آن اشاره می نماییم:

بروزرسانی

شررکت ماکروسافت هر ساله علاوه بر افزودن قابلیت ها و ویژگی های جدید به ویندوز با اصلاح باگ های امنتی آن توانسته از رقبای خود به خوبی پیشی بگیرد و همین امر باعث شده بروز بودن سیستم عامل لپ تاپ نکته بسیار مهم امنیتی محسوب گردد.

پشتیبانی از نرم افزارهای مختلف

در نسخه های کرک شده به دلیل ایجاد نواقص مختلف، ناسازگاری نرم افزاری زیادی دیده می شود که در نسخه اورجینال هرگز با آن روبرو نخواهید شد؛ از جمله آن می توان به نا سازگاری با نرم افزارهای محبوب آفیس اشاره نمود.

معایب استفاده از ویندوز کرک

سرعت پایین

اختلال در پردازش داده ها و راه اندازی نرم افزارهای مختلف موجب ناکارآمدی این نوع سیستم عامل ها شده؛ بنابراین سرعت سیستم به شدت افت می کند. البته عدم توانایی در بروزرسانی ویندوزعامل دیگری برای کاهش سرعت ویندوز محسوب می گردد به طوری که بسیاری از کارشناسان معتقدند بدون آپدیت ویندوز کارایی لازم را ندارد.

سورس های نامطمئن

اکثر نسخه های Crack شده ویندوز از منابعی مانند Torrent استفاده می کنند، هرچند این سایت های اشتراک گذاری ادعا دارند که هیچگونه دستکاری در فایل های کرک شده انجام نداده اند، اما با این حال نمی توان مطئن بود بدافزار یا کدهای مخربی در آن قرار نداده باشند.

امنیت پایین

بسیاری از سازمان ها به اشتباه برای کاهش هزینه های درون سازمانی اقدام به نصب و راه اندازی ویندوز غیر اورجینال می کنند، که هیچ تضمینی برای حفاظت از اطلاعات مهم شرکت در آن وجود ندارد و با توجه به تغییرات صورت گرفته در آن باعث شده منابع داخلی سازمان در مقابل حملات هکرها بسیار آسیب پذیر گردند؛ چون برداشتن محدودیت ویندوزهای اورجینال برای نصب و کپی همراه با وارد کردن کد های نامعتبر و اجرای دستورات کرک توسط افراد ناشناس می باشد، در نتیجه درگاهی برای ورود این افراد به سیستم های شما همیشه وجود دارد.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش تعمیر فلت لپ تاپ

عدم پشتیبانی از نرم افزارهای کاربردی

محبوبیت بالا و پرکاربرد بودن ویندوز موجب شده بسیاری از شرکت های تولید کننده نرم افزار ، محصولات خود را اختصاصا سازگار با آن طراحی نمایند. اما در نسخه های کرک با اضافه شدن دستورات جدید، بسیاری از نرم افزارها قادر به شناسایی و دریافت دستورات لازم از ویندوز نخواهند بود در نتیجه کاربران با اختلالت پیچیده ای مواجه خواهند شد که در اکثر مواقع لازم است سیستم عامل لپ تاپ را مجدد تغییر دهند.

بنابراین توصیه می کنیم با خرید لایسنس اصلی ویندوز، سیستم لپ تاپ خود را در مقابل این گونه عوامل مخرب حفظ نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =