نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ویژگی های لپ تاپ در مقایسه با کامپیوتر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در لپ تاپ ها محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده اما هنوز برای برخی سوال است آیا می توان لپ تاپ را برای همیشه جایگزین کامپیوتر های رومیزی قرار داد. اگر قصد دارید یکی از این دو دستگاه را تهیه نمایید، در ادامه با مقایسه این سیستم ها به شما برای انتخاب دستگاه مناسب تر کمک می کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع ویژگی های لپ تاپ و کامپیوتر

قابل حمل

اولین و شاخص ترین ویژگی که لپ تاپ ها به کاربران سیستم های رایانه‌ای ارائه نمودن، امکان استفاده از آن در شرایط مختلف و حتی مکان هایی که برق وجود ندارد. این قابلیت باعث شده به سرعت تعداد طرفداران لپ تاپ افزایش پیدا کند، چرا که باعث صرفه جویی در وقت گردیده و از هدر رفت زمان های پرت شده جلوگیری می نماید؛ چراکه دیگر  لزومی نیست برای انجام کاری حتما در یک محیط مستقر شده و می توان پروژه های کاری یا درسی خود را حتی موقع رفت و آمد به محل کار انجام داد.

تامین امنیت بیشتر داده ها

استفاده از کامپیوتر های رومیزی یک مسئله اساسی برای امنیت اطلاعات به وجود آورده؛ چرا که برا ی انتقال داده ها لازم بود از ابزار هایی مانند CD یا فلش مموری استفاده شده تا بتوان در کامپیوتر دیگر آن ها را مشاهده نمود، این کار خود علاوه بر صرف زمان بیشتر موجب به سرقت رفتن بسیاری از داده های پروژه های محرمانه کاربران می گردید.

این مطلب را از دست ندهید   نصب ویندوز 10 بر لپ تاپ

اما شما با داشتن یک لپ تاپ لزومی به انتقال اطلاعات نداشته چرا که در هر مکانی آن داده ها همراه شما خواهند بود.

connectivity

سیستم وای فای داخلی لپ تاپ شما را خیلی سریع با جهان بیرون متصل می نماید، فرقی ندارد در دانشگاه باشید یا محل کار، در هر جایی با دسترسی به مشخصات مودم های WiFi آن مکان می توانید لپ تاپ را به اینترنت وصل نمایید؛ همچنین لپ تاپ ها به راحتی در شبکه های محلی یا شبکه ها گسترده تر مانند WAN قرار گرفته و باعث سرعت دادن به انتقال یا پردازش اطلاعات می گردند.

وزن و اندازه

اگر فاضای محدودی در اختیار دارید لپ تاپ ها یه دلیل  اشغال فضای کمتر نسبت به کامپیوتر های رومیزی اولویت داشته به همین دلیل بسیاری از دانشجوان آن را ترجیح داده چون در محیط هایی مانند کلاس درس یا خوابگاه خیلی راحت از آن استفاده می نمایند.

صرفه جویی در انرژی

سیستم های به کار رفته در لپ تاپ ها باعث شده چندین برابر PC بتواند در مصرف انرژی الکتریکی صرفه جویی کرده به طوری که میزان مصرف یک لپ تاپ بین 20 تا 90 وات برآورد شده اما در کامپیوتر های رومیزی مقداری معادل 80 تا 100 وات عنوان می شود. این مسئله زمانی مهم است که بخواهید از سیستم در مکان های تجاری استفاده کنید، چون در صورت استفاده از PC باید هزینه برق بیشتری  پرداخت نمایید.

صدای کمتر

فن و هارد کوچکتر لپ تاپ در زمان روشن شدن در مقایسه با سیستم های رومیزی صدای کمتر تولید نموده البته این بخاطر قطعات دیگر آن نیز می باشد؛ شاید در ابتدای امر این مسئله مهمی به نظر نرسد، اما به مرور زمان با افت کیفیت قطعات  داخلی PC صدای آن به مراتب بیشتر شده و این برای برخی کاربران بسیار آزار دهنده می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   کار نکردن دکمه Fn در لپ تاپ

باتری

استفاده از سیستم رایانه ای در مناطق محروم که دسترسی به برق وجود نداشته یا در زمان سفر، رویایی بود که توسط لپ تاپ ها به حقیقت پیوست؛ چرا که در کنار تجهیزات داخلی آن باتری قدرتمندی برای نگهداری شارژ و برق رسانی لپ تاپ تعبیه گردیده و این امکان را فراهم  نموده تا در صورت قطع برق شهری نیز به کار خود ادامه بدهیم؛ این مسئله زمانی بسیار ارزشمند خواهد بود که در حال انجام پروژه مهمی بوده و قطع ناگهانی برق باعث هدر رفتن تمام زحمات شما گردد.

اگرچه کامپیوتر های رومیزی نیز با ارتقاء سیستم ها و قطعات داخلی خود سعی در رقابت با لپ داشته با این حال هنوز نتوانسته محبوبیت بیشتری  نسبت به آن کسب نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 9 =