نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حل مشکل کار نکردن دکمه Fn در لپ تاپ سونی

کارهایی مانند تنظیم روشنایی صفحه نمایشگر، کم و زیاد یا قطع کامل صدا را می توان با استفاده کلید میانبر  Fn (Function) به راحتی انجام داد. کاربردهای گوناگون این کلید باعث شده مشکل از کار افتادن آن بسیار آزار دهنده باشد.

 از جمله علل از کار افتادن دکمه Fn می توان به ناسازگاری برخی درایور ها و برنامه های ویندوز 10 اشاره و در این مقاله سعی داریم برای حل آن، 4 راه حل ساده در اختیار کاربران لپ تاپ سونی بگذاریم.

مانند بسیاری از مشکلات رایج در لپ تاپ ها، کار نکردن دکمه Fn نیز علل مختلف سخت افزاری و نرم افزاری متعدد داشته و معمولا نیاز به دانش و مهارت زیادی ندارد؛ البته برای تعمیر سخت افزار های مسبب این مسئله مراجعه به نمایندگی سونی بهترین راه حل بوده اما مشکلات رایج نرم افزاری از کار افتادن کلید Fn لپ تاپ سونی معمولا به دلیل تغییر سیستم عامل به ویندوز 10 رخ داده و کاربران با حداقل دانش نیز می توانند آن را حل نمایند.

بروز رسانی نبودن درایور های ویندوز 10

وب سایت سونی در قسمت پشتیبانی نسخه های به روز درایورها را قرار داده؛ نقش این درایورها در سیستم عامل ویندوز 10 تنظیم و مدیریت قطعات به کار رفته در لپ تاپ از جمله کیبورد هستند؛ لذا هر گونه اختلال در عملکرد درایور های نصب شده بر ویندوز باعث مشکلات متعددی در سخت افزار مربوطه می گردد؛ بنابراین با دانلود آخرین نسخه درایور دکمه Fn از سایت لپ تاپ سونی این مسئله را حل نمایید. اگر درایور مربوط به نسخه 10 ویندوز را پیدا نکرده می توان از درایور ویندوز 8 یا 7 نیز استفاده و مشکل را برطرف نمود.

این مطلب را از دست ندهید   روش آپدیت کردن ویندوز

Synaptics pointing Device driver را پاک کنید

اگر با بروز رسانی درایور ها همچنان مشکل ناسازگاری آن ها با ویندوز 10 پا برجا بوده؛ گاهی حذف برنامه Synaptics pointing Device driver

می تواند به رفع مشکل ناسازگاری درایور Fn کمک کند؛ برای پاک کردن آن از لپ تاپ باید از طریق تنظیمات وارد کنترل پنل لپ تاپ سونی شده، سپس از بخش Uninstall program اقدام به حذف این برنامه کنید.

درایو Hot Key (کلیدهای میانبر) را حذف کنید

برای ساخت کلید های میانبر درایو هات کی در سیستم عامل وجود دارد که از طریق Device Manager میتوان آن را یافت و مدیریت نمود؛ این درایو گاهی با درایور کلید Fn ناسازگار و در نتیجه حذف آن می تواند راه گشا باشد. پس از پیداکردن درایو Hot Key، از طریق گزینه Uninstall آن را پاک و سایر درایور های  مربوط کیبور و موس نیز مانند  HID Compliant Keyboard و HID Compliant Mouse نیز حذف نموده و در انتها لپ تاپ را ریستارت و مشکل را مجدد بررسی نمایید.

از سرویس VAIO Event کمک بگیرید

 لپ تاپ ها سونی مدل VAIO راه حلی برای مشکل از کار افتادن کلید Fn داشته که گاهی در مدل های دیگر لپ تاپ این برند نیز جواب میدهد؛ ابزار جستجوی سرویس های لپ تاپ به وسیله زدن همزمان دکمه R  و کلید Win Key در صفحه کلید باز و عبارت services.msc را در کادر بالای پنجره سرچ نمایید.

 لیستی از تمام سرویس های لپ تاپ سونی در اختیار شما قرار داده شده که باید VAIO Event Service را نتخاب و روی آن کلیک نمایید؛ با ورود به بخش تنظیمات سرویس VAIO Event، مطمئن شوید که بخش Startup type بر روی گزینه automatic قرار داده شده، همچنین با بررسی گزینه Service Status اقدام به فعال نمودن سرویس نمایید؛ در اخر باید تمام تغییرات را ذخیره و ویندوز را ریستارت کنید.

این مطلب را از دست ندهید   انواع حافظه در لپ تاپ

اگر هنوز با مشکل کار نکردن دکمه Fn  مواجه‌اید می توان مشکل پیچیده تر و نیاز به بررسی سخت افزاری صفحه کلید مانند قطع اتصال به مادر برد می باشد لذا بهترین اقدام ممکن در این خصوص کمک گرفتن از کارشناسان نمایندگی سونی و سپردن ادامه روند عیب یابی به آن ها می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =