نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه کالیبره کردن باتری لپ تاپ سونی

برای جلوگیری از آسیب به قطعات مختلف لپ تاپ باید نحوه صحیح کار با هر قطعه را دانست تا علاوه بر افزایش عملکرد آن باعث افزایش طول عمر مفید آن سخت افزار شوید.  باتری یکی از قطعات مهم لپ تاپ است که اثر مستقیمی بر سایر سخت افزار های داخلی سیستم دارد. راه های زیادی برای افزایش طول عمر آن پیشنهاد شده که در ادامه به یکی از رایج ترین روش ها یعنی نحوه کالیبره کردن باتری لپ تاپ می پردازیم.

کالیبراسیون چیست

معمولا به فرآیند پر و خالی کردن کامل باتری کالیبراسیون گفته می شود، به نحوی که ابتدا باتری را کاملا شارژ نموده و سپس از انرژی ذخیره شده در آن استفاده کرده و آن را اصطلاحا تخلیه نمایید

برای تخمین میزان شارژ باقی مانده و مقداری که تا آن زمان مصرف شده حسگر هایی در لپ تاپ تعبیه گردیده، که ممکن است با مرور زمان این حسگرها دچار خطا شده و مقدار صحیحی از عملکرد باتری نشان ندهند؛ با کالیبره کردن باتری یعنی همان پر و خالی کردن کامل آن می توان این مشکل را به راحت حل نمود، بنابراین با ما همراه باشید تا نحوه صحیح کالیبره کردن را معرفی نماییم.

نحوه کالیبره کردن باتری لپ تاپ

زمان شروع کار باید شارژ فعلی لپ تاپ خیل کم باشد، پس اگر نمایشگر درصدی نزدیک به 100 درصد نشان می دهد فعلا دست نگهدارید تا شارژ باتری کمی خالی تر شود؛ سپس دستگاه را مجدد به پریز برق متصل نموده و اجازه دهید باتری کاملا شارژ شود. این کار به حسگر های باتری کمک می کند بتوانند با ضریب خطای کمتر میزان عمر باتری را تخمین زده و درصد شارژ باقی مانده را به درستی نشان دهد.

این مطلب را از دست ندهید   سیستم عامل برای لپ تاپ

البته امروزه شرکت های سازنده باتری لپ تاپ دستگاهایی برای کالیبره کردن باتر طراحی نموده که راه مطمئن تر برای انجام درست کالیبراسیون می باشد، برای این منظور به تعمیرکاران نمایندگی لپ تاپ خود مراجعه نمایید.

برای ادامه کالیبره کردن به روش دستی پش از شارژ شدن 100 درصد باتری، لپ تاپ را به مدت 2 ساعت متصل به برق نگه دارید این کار باعث شده دمای باتری که زمان شارژ شدن بالا رفته بود، به مرور پایین بیاید.

پس از سرد شدن باتری باید به بخش تنظیمات مصرف انرژی در ویندوز رفته و از طریق کنترل پنل پنجره ای به نام Power Option باز نمایید؛ در این پنجره تعیین نمایید که سیستم زمان رسیدن به شارژ 5% به حالت هیبرنیت رفته یا استند بای شود.

حال کابل شارژ لپ تاپ را جدا کرده و اجازه دهید شارژ آن خالی شده و بعد از رسیدن به 5% به حالت هیبرینیت برود؛ البته زمانی که لپ تاپ به طور خودکار وارد حالت استند بای یا Hibernate شود از شارژ باتری استفاده نمی کند و انرژی باتری را سیو نگه می دارد؛ برای همین از خاموش شدن صفحه نمایش به طور خودکار جلوگیری نمایید.

چون در حالت هیبرینیت مصرف انرژی کاهش می یابد باید حداقل 5 ساعت زمان بدهید تا باتری کاملا تخلیه شده و سیستم خاموش شود؛ سپس مجدد آن را به شارژ زده و اجازه دهید 100% شارژ شود؛ دوباره به تنظیمات مصرف انرژی ویندوز مراجعه کنید وتنظیمات را به حالت قبل برگردانده، همچنین مطمئن شوید حالت save battery power روشن نباشد.

این مطلب را از دست ندهید   خالی شدن سریع باتری لپ تاپ سونی

پس از اتمام این مراحل آیکون مربوط به نمایش میزان شارژ باقی مانده، عدد درست تری نشان داده و می توانیم با خیال راحت به کار با لپ تاپ بپردازیم چرا که به طور ناگهانی و بدون اخطار ناگهان خاموش نمی شود.

چه زمان هایی بهتر است لپ تاپ کالیبره شود

همان طور که گفته شد با بالا رفتن تعداد دفعات شارژ شدن باتری لپ تاپ، حسگرهای آن دچار خطا شده و عدد نادرستی از میزان شارژ باقیمانده نشان می دهند و این امر باعث می شود مثلا با شارژ 20 درصد لپ تاپ نا گهان خاموش شود، چرا که در واقع میزان شارژ کمتری داشته است.

برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است  حداقل 2 یا3 بار در ماه فرایند کالیبراسون به طور دستی یا با کمک کارشناسان نمایندگی لپ تاپ خود انجام دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 13 =