نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز. اگر با خطای « بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز» دریافت می‌کنید، نگران نباشید. در طول سال ها، بسیاری از کاربران ویندوز، از جمله بسیاری از مشتریان ما، با این مشکل به روز رسانی مواجه شده اند!

خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز
خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

درک خطای  بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

این خطا به دلایل مختلفی مانند اتصال به شبکه، وضعیت سرویس، درایورهای قدیمی و غیره ایجاد می شود که می تواند بر عملکرد و امنیت لپ تاپ سونی تأثیر منفی بگذارد.

علل رایج خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

خطای “Windows Update در حال حاضر نمی تواند به روز رسانی ها را بررسی کند” می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. شایع ترین علت خراب شدن فایل های موقت به روز رسانی ویندوز یا خراب شدن درایور RST است.

هنگامی که این فایل ها خراب می شوند، از عملکرد صحیح سرویس Windows Update جلوگیری می کنند و در نتیجه منجر به این پیام خطا می شوند. این می تواند به دلیل عدم اجرای صحیح سرویس های پس زمینه یا به دلیل عدم نگهداری صحیح مجوزهای کاربر رخ دهد. همچنین، تنظیمات نادرست در کلیدهای رجیستری می تواند باعث ایجاد این مشکل شود.

در نهایت، عفونت ویروس یا بدافزاری که فایل‌های سیستم ویندوز را در معرض خطر قرار داده است نیز گاهی اوقات می‌تواند باعث بروز این خطا شود.

تأثیر منفی بر عملکرد و امنیت لپ تاپ سونی

کاربرانی که در معرض تهدیدات امنیتی بالقوه و همچنین اشکالاتی هستند که به طور بالقوه می تواند عملکرد لپ تاپ سونی آنها را کاهش دهد و اجرای مطمئن برنامه ها و برنامه های مختلف را دشوار کند.

علاوه بر این، عدم نصب آخرین ویژگی‌های نرم‌افزاری ممکن است منجر به ناسازگاری اجزای سیستم‌عامل با سایر برنامه‌ها یا برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه شود که منجر به مشکلات بی‌ثباتی بیشتر شود.

این مطلب را از دست ندهید   انواع پورت های لپ تاپ

به دلیل درایورهای قدیمی که دیگر پشتیبانی فنی از ویندوز دریافت نمی کنند، کاربران ممکن است زمان بارگذاری طولانی تری را هنگام دسترسی به برنامه ها یا وب سایت های خاص تجربه کنند.

راه حل های عیب یابی برای خطا

در این بخش، کاربران می توانند به چندین دستورالعمل دقیق در مورد نحوه عیب یابی و رفع خطای «در حال حاضر به روز رسانی ویندوز نمی تواند برای به روز رسانی ها بررسی شود» دسترسی پیدا کنند.

اتصال شبکه را بررسی کنید

Windows Update برای تکمیل موفقیت آمیز به یک اتصال اینترنتی فعال و قابل اعتماد بستگی دارد، بنابراین هرگونه وقفه یا بی ثباتی در شبکه می تواند منجر به خطا شود.

برای بررسی وضعیت اتصال شبکه خود، به سینی سیستم خود در پایین سمت راست بروید و به دنبال نماد Wi-Fi (یا نماد کابل اترنت در صورت استفاده از اتصال سیمی) بگردید.

اگر دو مانیتور را با فلش هایی که از یکدیگر عبور می کنند نشان می دهد، پس شما یک اتصال اینترنتی فعال دارید. همچنین می‌توانید برنامه‌ای را باز کنید که به اتصال اینترنت نیاز دارد، مانند مرورگر کروم یا YouTube، فقط برای اطمینان از اینکه آنلاین هستید.

برای تأیید بیشتر، سعی کنید 8.8.8.8 یا www را با استفاده از Command Prompt (با باز کردن Start Menu > All Programs > Accessories > command prompt) پینگ کنید.

اگر دستگاه شما به دلیل عواملی مانند فاصله زیاد از موقعیت روتر/مودم Wi-Fi در اتصال یا حفظ یک سرویس اینترنت پایدار مشکل دارد، خرید سخت افزار اضافی مانند Range Extender را در نظر بگیرید که با تقویت سیگنال های خاص از دستگاه های انتقال بی سیم به حل این مشکل کمک می کند. در اطراف خانه شما و ارائه منطقه پوشش بهتر برای به دست آوردن سیگنال وای فای قوی و ثابت.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد دکمه Pause Break در کیبورد

بررسی وضعیت سرویس Windows Update

برای بررسی وضعیت آن، مدیریت کامپیوتر را با فشار دادن Win+X و انتخاب “Computer Management” از منو باز کنید. سپس به قسمت Services and Applications > Services بروید و Windows Update را جستجو کنید.

ستون Status را در کنار آن بررسی کنید – اگر روی Running نوشته شده باشد، همه چیز درست است. با این حال، اگر آن را نگوید، ممکن است مراحل عیب‌یابی بیشتری لازم باشد. این امکان وجود دارد که یک برنامه سهواً دسترسی را نیز مسدود کند – چنین برنامه‌هایی می‌توانند شامل راه‌حل‌های امنیتی شخص ثالث (مانند نرم‌افزار ضد ویروس) یا سایر خدمات غیر ضروری در حال اجرا در لپ تاپ سونی باشند.

اگر به این نوع تداخل مشکوک هستید، به طور موقت برنامه های فایروال/آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید و دوباره به روز رسانی ویندوز را اجرا کنید. اگر بعد از آن مشکلی نداشتید، این برنامه ها را یک به یک دوباره فعال کنید تا زمانی که مشخص کنید کدام یک از ابتدا باعث تداخل شده است.

از ابزار System File Checker (SFC) و Deployment Image Service And Management (DISM) استفاده کنید

SFC برای تعمیر فایل های سیستمی خراب استفاده می شود، در حالی که DISM در استقرار تصویر ویندوز استفاده می شود. هر دو ابزار از مکان های ذخیره سازی مجازی ویندوز برای خدمت به هدف خود استفاده می کنند.

نحوه استفاده از System File Checker (SFC):

  • ابزار Microsoft System Update Readiness را دانلود و نصب کنید
  • با جستجوی cmd در کادر جستجوی منوی start که پس از کلیک بر روی نماد ویندوز در گوشه سمت چپ زیر نوار وظیفه ظاهر می‌شود، خط فرمان را به‌عنوان مدیر باز کنید.
  • Sfc /scannow را تایپ کنید و کلید اینتر را بزنید
  • منتظر بمانید تا فرآیند اسکن با نمایش پیام “حفاظت از منابع ویندوز هیچ نقض یکپارچگی پیدا نکرد” به این معنی است که مشکلی پیدا نشد یا مشکلی برطرف شد سرویس و مدیریت تصویربرداری استقرار: در اینجا نحوه استفاده از ابزار DISM آورده شده است: – به منوی Start بروید و نوع CMD را انتخاب کنید و سپس کلیک راست کنید. Command Prompt را انتخاب کنید Run As Administrator- در خط فرمان، نوع dism/online/cleanup –image/restore health – تعمیر خطاها با استفاده از این ویژگی بسته به اندازه هارد دیسک شما مدتی طول می کشد. پس از اتمام، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند- این به رفع هرگونه بسته به روز رسانی ویندوز خراب در میان بازیابی تنظیمات امنیتی پایه و غیره کمک می کند.
این مطلب را از دست ندهید   خارج کردن آب را از درگاه شارژ لپ تاپ سونی

درایورها را به روز کنید یا دوباره نصب کنید

درایورهای قدیمی و خراب، مانند درایور فناوری ذخیره سازی سریع اینتل (RST) اغلب مقصر اصلی این مشکل هستند. داشتن درایورهای به روز برای حفظ یک سیستم سالم که بر روی وصله های نرم افزاری به روز شده و در برابر تهدیدات سایبری ایمن است، ضروری است.

پیشنهاد مطالعه: خالی شدن سریع باتری لپ تاپ سونی 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =