نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خارج کردن آب را از درگاه شارژ لپ تاپ. برخورد با آب در درگاه شارژ لپ تاپ سونی می تواند آزاردهنده و استرس زا باشد، اما به راحتی قابل حل است. ورود آب به درگاه‌های شارژ بسیار رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید – ممکن است به دلیل نشت‌های تصادفی، قرار گرفتن در معرض باران یا سایر منابع آب، محیط‌های با رطوبت بالا و حتی تمیز کردن اتفاق بیفتد – بنابراین درک آنچه باید انجام شود مهم است. در این مقاله، دلایل ورود آب به درگاه شارژ، نحوه تشخیص رطوبت در داخل دستگاه، روش‌های مختلف برای پاک کردن ایمن آن از درگاه شارژ دستگاه، مواردی که هرگز نباید انجام دهید، خواهیم پرداخت.

خارج کردن آب را از درگاه شارژ لپ تاپ
خارج کردن آب را از درگاه شارژ لپ تاپ

روشن نشدن دستگاه

هنگامی که آب وارد درگاه شارژ تلفن یا لپ‌تاپ سونی می‌شود، می‌تواند آسیب‌های عمده‌ای از جمله شورت برقی و حتی از دست دادن کامل عملکرد ایجاد کند.

در مرحله اول، مهم است که تشخیص دهید چه زمانی این اتفاق افتاده است زیرا علائم رطوبت در دستگاه شما ممکن است شامل زمان بارگذاری کند برنامه، صفحه نمایش مه آلود یا بلندگوهای غیر کاربردی باشد.

اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید، احتمالاً رطوبت از قبل به داخل لوازم الکترونیکی دستگاه شما راه یافته است. ضروری است که در صورت قرار گرفتن در معرض آب، دستگاه را فورا خاموش کنید تا رطوبت بیشتر در سرتاسر پورت ها، مدارها و اجزای داخلی ظریف پخش نشود.

همچنین نباید سعی کنید هیچ منبع برق خارجی مانند شارژر یا باتری را تا زمانی که تمام رطوبت از سطوح داخلی و خارجی تلفن/رایانه پاک نشده است وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خالی شدن سریع باتری لپ تاپ سونی

می‌توانید از شارژرهای بی‌سیم در حالی که منتظر روش‌های خشک کردن دیگر هستید، مانند استفاده از بسته‌های برنج (نپخته) استفاده کنید، به‌جای آن که مایع بیشتری نسبت به یک پارچه جذب می‌کند – بدون وارد کردن زباله – یا با استفاده از سشوار که روی دمای پایین و هوای خنک تنظیم شده و فقط برای سریع‌تر تنظیم شده است. از آنجایی که آنها هوای گرم را بیرون می دهند، به سرعت رطوبت را فورا تبخیر می کنند.

داغ شدن تلفن یا لپ تاپ سونی

فوراً برق را خاموش کرده و رطوبت بیرونی دستگاه را خشک کنید. ممکن است اجزای داخلی هنوز خیس باشند که در صورت روشن ماندن دستگاه شما ممکن است داغ شود.

گرما همچنین می‌تواند باعث آسیب بیشتر شود، زیرا برخی از قطعات مانند خازن‌های تلفن همراه/لپ‌تاپ سونی به دلیل ماهیت ظریف‌شان هنگام گرم شدن بیش از حد خوب کار نمی‌کنند.

بارگیری آهسته برنامه

این می تواند نشانه آسیب شدید آب در داخل درگاه شارژ دستگاه شما باشد. بسیار مهم است که وقتی متوجه بارگذاری کند برنامه به دلیل ورود مایع به دستگاه می شوید سریع عمل کنید، در غیر این صورت ممکن است به آسیب های جبران ناپذیری منجر شود.

صفحه مه آلود

صفحه نمایش مه آلود نشانه ای از آسیب آب و یکی از رایج ترین پیامدها است. این به این دلیل رخ می دهد که مایع داخل دستگاه نفوذ می کند و اجزای الکتریکی را تغییر می دهد و باعث می شود صفحه نمایش مخدوش یا تار شود.

بلندگوهای غیر کاربردی

اگر در هنگام استفاده از دستگاه خود صدایی ناهنجار، بدون صدا، یا جایی بین تولید صدای ترق و ترقه را تجربه می‌کنید، این می‌تواند نشانه‌ای از آلوده شدن آب درگاه شارژ باشد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل کندی لپ تاپ سونی

پیشنهاد مطالعه: علت خطای بررسی نکردن به‌روزرسانی ویندوز

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =