نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

زمانی که لپ تاپ خیس شد چه کار باید انجام دهیم.

گاهی ممکن است زمان خوردن مایعاتی مانند نوشابه، چایی و غیره، سهوا مقداری از آن بر روی کیبورد یا سایر قسمت های لپ تاپ ریخته شود، برا ی جلوگیری  از آسیب های شدید قطعات داخلی سیستم یا سوختن لپ تاپ توصیه می کینم مراحل زیر را انجام داده یا آن را سریع خاموش کرده و از افراد با تجربه کمک بگیرید.

برق ورودی را قطع کنید

فرقی ندارد لپ تاپ مستقیماً به برق متصل است یا انرژی قطعات آن از طریق باتری تامین می شود، در هر صورت زمان خیس  شدن لپ تاپ باید آن را سریعا خاموش و باتری و شارژر و سایر تجهیزات را از آن جدا نمود؛ از آنجا که نفوذ مایعات به مدارات داخلی دستگاه باعث اتصالی آن ها شدن علاوه بر کابل برق لوازم جانبی همچون موس یا سیم متصل به مودم اینترنت را نیز جدا کنید.

سپس دستگاه را به حالت برعکس نگه داشته، این  کار مانع از جریان بیشتر مایعات به سمت سیستم های داخلی لپ تاپ می شود و قبل از نفوذ عمق تر آن سریعا اقدام به خشک کردن آن از طریق دستمال یا حوله بدون پرز نمایید.

دستان خود را عایق کنید

پس از اینکه باقیمانده مایعات پاشیده شده بر روی کیبورد، مانیتور یا بدنه لپ تاپ را با پارچه های بدون پرز پاک نمودید، ابتدا با گرفتن یه جسم فلزی الکتریسته ساکنی که ممکن است در بدنتان وجود داشته تخلیه کنید؛ چرا که انرژی استاتیک بدن شما می تواند آسیب زیادی به سخت افزار های لپ تاپ وارد نماید، همچنین برای احتیاط بیشتر از دستکش های عایق استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   خارج کردن باتری لپ تاپ سونی

جدا کردن قطعات مختلف

اگر آشنایی لازم به سخت افزارها و مدارهای به کار رفته در لپ تاپ دارید، در این مرحله باید تمام آن ها را جدا نمایید؛ از آنجا که خارج کردن آن ها مهارت زیادی لازم دارد و هر گونه بی احتیاط زمان خروج قطعات می تواند موجب آسیب زیادی به آن ها می شود، پس اگر مهارت کافی را ندارید از انجام آن اکیدا خودداری نمایید و آن را به افراد با تجربه تر بسپارید.

تمام قطعات از جمله رم، سی پی یو، درایور ها و سایر قطعات اصلی را به ترتیب خارج کرده و تا از نفوذ مایعات به آنها جلوگیر کنید.

تمیز کردن قطعات مختلف لپ تاپ

اگر مایعات روی سخت افزارهای داخلی لپ تاپ نیز نفوذ کرده باشد، لازم است پس از جدا کردن آن ها به دقت با استفاده از براش های نرم یا پارچه ها بدون پرز اقدام به تمیز کردن آن ها نمایید. البته اگر مایعاتی به غیر از آب بر روی لپ تاپ ریخته باشد، مجبورید از مواد شوینده مناسب با قطعات الکتریکی نیز استفاده کنید.

 توجه داشته باشید نمی توان از هر شوینده ای برای این منظور استفاده نمود، چرا که خود باعث خرابی بیشتر و اتصالی کردن مدار های برقی آن قطعات می گردد؛ البته بعضی از لکه های باقی مانده را می توان با استفاده از آب پاک نمود و حتما نیازی به استفاده از مواد شوینده نیست.

خشک کردن قطعات

برای خشک کردن قطعاتی که با استفاده از آب یا محلول های مخصوص شسته اید وجود دارد که در ادامه آن ها را مطرح می نماییم.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات هات اسپات لپ تاپ

روش های طبیعی

برخی کارشناسان توصیه می کنند برای خشک کردن قطعاتی مانند باتری می توان آن ها را در ظرفی حاوی برنج نپخته قرار داده و اجازه دهید رطوبت آن توسط برنج گرفته شود، البته باید حداقل حدود 24 تا 48 ساعت به حالت ایستاده در ظرف قرار داده شود.

خشک کردن با استفاده از گرما

سشوار از دیگر ابزار مفیدی است که برای خشک کردن قطعات مختلف لپ تاپ استفاده می شود، اما توجه داشته باشید که گرمای بیش از حد به آن وارد ننمایید، چرا که برخی قطعات به دمای بالا بسیار حساس می باشند.

البته اگر از حلال های مخصوص مدار الکتریکی استفاده کرده باشید نیازی به فرایند خشک کردن نداشته چرا که الکل به کار رفته در آن باعث زود خشک شدن قطعه می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =