نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ارتقاء RAM لپ تاپ های سونی

سرعت لپ تاپ رابطه مستقیمی با عملکرد صحیح رم آن دارد، در نتیجه با  افت کیفیت یا ظرفیت آن سیستم به شدت کند شده یا باعث ناسازگار های نرم افزری مختلفی می گردد؛ چرا که با کاهش حجم حافظه داخلی لپ تاپ، داده بر روی هارد یا SSD ذخیره گردیده و این سیستم را بیش از پیش دچار مشکل می کند.

هر چند بهترین راه حل به نظر تعویض و ارتقاء قطعه رم است، اما در بسیاری از لپ تاپ ها دسترسی به این قطعه ممکن نبوده؛ اما شرکت های سازنده برای ارتقاء عملکرد آن روش های دیگری غیر از جایگزین کردن آن مطرح نموده اند.

علاوه بر این افزایش کارآیی حافظه به وسیله تغییرات نرم افزاری باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه می گردد، ضروریست با این روش ها بیشتر آشنا شود.

مدیریت میزان مصرف رم از طریق Task Manager

مقدارظرفیت باقیمانده رم  معمولا موجب سرعت بهتر سیتم عامل گردیده، بخصوص اگر نیاز دارید همزمان چندین برنامه را باز کنید یا در بیش از 30 صفحه وب به جستجو بپردازید؛ در هر صورت نیاز بیشتر به حافظه باعث کند تر شدن سیستم گردیده و این امر در بسیاری مواقع با هنگ کردن کامل ویندوز همراه است.

برای ارزیابی دقیق میزان رمی که هر نرم افزار مصرف نموده می توان از ابزاری به نام  Task Manager استفاده نموده و با مدیریت درست آن حافظه بیشتری در اختیار نرم افزارهای مهم تر قرار دهید.

روی نوار ابزار پایین دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Task Manager انتخاب نمایید تا وارد پنجره آن شوید؛ برای دیدن عملکرد کلی رم وارد زبانه Performance گردیده تا علاوه بر دیدن میزان رم مصرفی هر برنامه، اطلاعاتی در خصوص تعداد اسلات فیزیکی در اختیار شما قرار گیرد.

این مطلب را از دست ندهید   خاموش شدن لپ تاپ سونی

اگر نیاز به جزئیات بیشتری  در اربطه با هر یک از نرم افزار های نمایش داده شده دارید؛ روی عبارت Open Resource Monitor کلیک کرده و  مواردی مانند Speed، Processes و غیره را مشاهده نمایید .

آیا امکان ارتقا برای حافظه های لپ تاپ وجود دارد

نحوه اتصال رم به مادر برد یکی از ویژگی های تعیین کننده برای قابل ارتقا بودن RAM می باشد؛ چرا که بسیاری از شرکت ها با لحیم کاری رم روی ماردبرد یا پلمپ درب پشت لپ تاپ، مانع تویض یا حتی تعمیر آن شده اند؛ علاوه بر این بسیاری از لپ تاپ ها از رم با ظرفیت محدودی پشتیبانی کرده درنتیجه نمی توان رمی با ظرفیت بالا بر روی آن ها نصب نمود.

برای اطلاع از نوع RAM تاپ خود می توان به سایت شرکت سونی مراجعه نمایید یا به وسیله ابزار Crucial Memory Advisor در ویندوز 10، اطلاعات کاملی در خصوص نوع وبرند یا حداکثر ظرفیت رم بدست آورید.

تعویض درست رم نیاز به مهارت سخت افزاری داشته، همچنین گاهی باز کردن پشت لپ تاپ باعث باطل شدن ضمانت نامه آن می گردد؛ بنابراین اگر اطلاعاتی در این رابطه ندارید بهترین کار سپردن ارتقاء سیستم به تعمیرکاران شرکت سونی می باشد؛ با این حال اگر رم را خریداری کرده و قصد دارید خودتان به این مسئله بپردازید برای اطلاع از نحوه صحیح تعویض آن با ما همراه باشید.

مراحل جایگزین کردن رم قدیمی

پس از خاموش کردن سیستم لپ تاپ و جدا نمودن کابل شارژر از آن، لپ تاپ را برگردانده و درب پشت آن را باز نمایید؛ سپس برای دسترسی به رم پنل قرار گرفته روی رم را نیز باز نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   آبخوردگی لپ تاپ

البته قبل از دست زدن به قطعات داخلی لپ تاپ باید بار استاتیک خود را با لمس یک شیء فلزی تخلیه نموده تا بار الکتریسیته ساکن در بدن شما به تجهیزات داخلی آسیبی وارد نکند.

سپس برای خروج راحت رم قبلی گیره های نگهدارنده آن را به دو طرف فشار داده تا خود به خود رم به سمت بالا حرکت کرده و بدن هیچ گونه تماسی با قسمت های طلایی ماردبرد آن را خارج نمایید.

برای جایگزین کردن رم جدید، آن را به زاویه 45 درجه در محل قرر داده به طوری که کانکتورهای طلایی آن رو به مادر برد قرا گرفته باشند؛ سپس با فشار آرام آن را وارد اسلات کرده و اصطلاحا جا بیاندازید، در پایان چک کنید رم به صورت صاف درون محفظه قرار  گرفته باشد.

با بررسی Task Manager از تعویض درست رم مطمئن شده و نحوه صحیح عملکر آن را بررسی نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =