نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ارتقا لپ تاپ سونی

اغلب افراد زمان مواجه شدن با مشکلاتی نظیر کندی سیستم، هنگ کردن آن موقع اجرای برنامه های سنگین یا نداشتن امکانات لازم برای انجام پروژه های بزرگ، تصمیم به ارتقا لپ تاپ خود می گیرند؛ اگر این امکان در لپ تاپ های امروزی در نظر گرفته شده، اما این بدین معنا نیست که شما قدیمی ترین سیستم ها را می توانید به دستگاه پیشرفته ای تبدیل نمایید؛ چرا که با پیشرفت تکنولوژی ساخت لپ تاپ، تجهیزاتی به کار رفته که ارتقا لپ تاپ های قدیمی را سخت نموده و استفاده از این قطعات جدید برای آن امکان پذیر نمی باشد.

البته در لپ تاپ های امروزی نیز تنها تعوض و ارتقا برخی قسمت ها ممکن و برای ارتقا بیشتر بهتر است به فکر خرید لپ تاپ جدید باشید؛اما اینکه چگونه لپ تاپ ها را ارتقا داده یا چه قطعاتی قابل تغییر هستند؛ مطلبی است که در ادامه سعی به توضیح آن داریم.

آیا لپ تاپ سونی قابل ارتقا است

همان طور که بالا به آن اشاره ای شد، قابلیت ارتقا لپ تاپ وابسته به زمان ساخت آن است؛ چون هر ساله فن آوری های جدید به لپ تاپ اضافه شده که این امکان را برای تبدیل دستگاه های قدیمی سخت تر می نماید لذا بدون در نظر گرفتن برند لپ تاپ باید به بررسی سال تولید قطعات بکار رفته پرداخته و با توجه به مدل لپ تاپ نوع تجهیزات داخلی آن را پیدا کنید.

البته فارغ از مدل لپ تاپ، همه اجزاء اصلی لپ تاپ هرگز قابل تعویض نبوده و اگر ارتقا آن قسمت برای شما ضروریست، باید راه حل تازه پیدا یا نسبت به خرید لپ تاپ دیگری اقدام نمایید. معمولا به یک سرچ در اینترنت و پیدا کردن مشخصات فنی آن می توان از قابلیت ارتقا مطمئن گردید اما اگر مدل لپ تاپ خود را پیدا نمیکنید بهتر از کارشناسان نمایندگی های سونی در این زمینه کمک بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   انواع حافظه در لپ تاپ

اگرچه تشخیص امکان بروز کردن لپ تاپ فرآیند پیچیده ای می باشد اما به طور رایج دو بخش پردازنده و کارت گرافیکی  آن را هرگز نمی توان تغییر داد؛ حتی در بعضی کامپیوتر ها نیز این ویژگی وجود نداشته و تنها مختص به لپ تاپ ها نمی باشد. پس اگر فیلد کاری خود را عوض کرده و نیازمند سیستمی قدرتمند تر از قبل هستید باید کل آن را تعویض نمایید؛ با اینحال نگران نباشید همیشه استثنائاتی وجود دارد که قسمت بعدی مقاله را اختصاص به آن داده ایم.

ارتقا RAM لپ تاپ سونی

اگر برای بالابردن کارآیی لپ تاپ نیازمند رم بیشتری هستید، باید بگویم خوشبختانه این قطعه قابل تعویض و ارتقا آن در اکثر لپ تاپ ها ممکن است؛ به راحتی با خرید رم های بیشتر مانند 8 یا 16 گیگابایت، فضای کار خود را گسترش داده و باعث افزایش قدرت پردازش داده ها در لپ تاپ شوید.

البته این باز بستگی به نوع رم داشته که با مراجعه به بخش پشتیبانی سایت شرکت سونی یا تماس با قسمت خدمات پس از فروش نمایندگی های مجاز راجع به این موضوع اطلاعات بدست آورید.

ارتقا هارد لپ تاپ

هارد دیسک لپ تاپ مهم ترین قطعه جهت ذخیره سازی داده ها می باشد؛ این قطعه به مرور زمان کارآمدی کمتری داشته در نتیجه باعث اختلال در عملکرد و حتی از کار افتادن سیستم می گردد.

بهتر هارد دیسک قدیمی لپ تاپ با نوع SSD تعویض شده چرا که تلکنولوژی جدید آن باعث شده بدون نیاز به فضای رم بیشتر عملیات مر بوط به خیره اطلاعات را انجام، در نتیجه سرعت بالاتری داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل از کار افتادن اسپیکر

تعویض کارت گرافیک و CPU لپ تاپ سونی

همیشه کندی سیستم به معنای قدیمی بودن تجهیزات داخلی آن نیست؛ گاهی خرابی یا نقص در عمکرد کارت گرافیک یا پردازنده این اختلال را پدید آورده در نتیجه قبل از اقدام به تعویض آن را برای عیب یابی و تعمیر به افراد متخصص بسپارید.

اما آمدن کارت های گرافیکی اکسترنال به بازار توانست مشکل غیر قابل تعویض بودن این قطعه را حل و راهی برای اجرای برنامه یا بازی های گرافیکی توسط لپ تاپ های قدیمی تر فراهم کند؛ با ای حال هرگز انتظار کارآمدی مانند لپ تاپ های پیشرفته نداشته باشید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =