نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

از کار افتادن کیبورد لپ تاپ سونی

اگر به تازگی سیستم عامل لپ تاپ خود را تغییر و ویندوز 10 نصب کرده ، با مشکلات متعدد بعد از راه اندازی روبرو و گاهی  عملکرد لپ تاپ مانند زمان ازکار افتادن کیبورد، به کل مختل می گردد؛ کار نکردن صفحه کلید علل رایجی داشته، اما بروز آن بعد از تغییر ویندوز بسیار محتمل است.

بیشتر کارهای لپ تاپ سونی وابسته به کیبورد و در صورت هنگ کردن آن، دیگر قادر به انجام فعالیت های معمول با آن  نیستید؛ لذا اطلاع از نحوه کار و علل رایج ایجاد کننده از کار افتادن کیبورد ضروری و به حل آن در بسیاری مواقع به کاربران کمک می کند.

از کار افتادن برخی از دکمه های کیبورد

اگر به طور ناگهانی دکمه ای در صفحه کلید قفل یا کار کردن با آن برایتان مشکل شده، قبل از بررسی تنظیمات و مشکلات نرم افزاری لپ تاپ، دنبال علت در خود صفحه کلید بوده، چون گاهی اجسام ریزی مانند خرده نان یا بیسکوییت زیر دکمه ها رفته و مانع از حرکت درست آن می گردد.

 تمیز کردن مرتب کیبورد علاوه بر ظاهر زیبا در عملکرد آن بسیار تاثیرگذار و ورود گردو غبار یا هر نوع آلودگی باعث آسیب به لپ تاپ می شود؛ بهترین راه تمیز کردن استفاده از اسپری هوای فشرده یا درصورت عدم دسترسی به آن، لپ تاپ را حدود با زاویه 75 درجه بر عکس نگه داشته و با تکان دادن آن سعی به خارج نمودن ذرات ریز داخل کیبورد کنید.

سیستم لپ تاپ را ریبوت کنید

شایع ترین مشکل نرم افزاری از کار افتادن کیبورد لپ تاپ سونی وجود درایورها یا نرم افزار های مختل کننده سیستم عامل می باشد؛ که تنها راه شناسایی آن بوت لپ تاپ بعد از ریستارت آن، یعنی سیستم را به وسیله ماوس یا نگه داشتن دکمه پاور (کلید خاموش روشن لپ تاپ) مجدد را راه اندازی، سپس وارد حافظه موقت لپ تاپ شوید.

این مطلب را از دست ندهید   ارور رایج هارد دیسک

 بوت کردن یا همان ورود به حافظه موقت حالتی به نام Safe mode ایجاد و باعث روشن شدن لپ تاپ با سیستم عامل مجازی دیگری  می گردد، حل شدن مسئله کار نکردن صفحه کلید در حالت Safe mode ثابت کرده مشکل از درایور های ویندوز و به روز رسانی این درایور ها در اکثر موارد مشکل را برطرف می کند.

مشکل کار نکردن دکمه ها F1 تا F12 یا اعداد

در کیبور های لپ تاپ سونی دکمه Fn برای روشن کردن کلید های F و دکمه Num Lock برای روشن و خاموش کردن دکمه های اعداد صفحه کلید قرار داده شده، برای اطمینان از روشن بودن آن ها شروع به تایپ در برنامه هایی مانند Noteoad، Wordpad یا برنامه Word Office و امتحان دکمه های قطع شده کنید. گاهی این دکمه ها در برنامه های خاصی اجرا نشده و ربطی به خرابی صفحه کلید ندارد.

شارژ کم لپ تاپ سونی

گاهی خرابی باتری لپ تاپ سونی باعث اختلال در عملکرد دکمه های کیبورد شده چون کاهش جریان برق داخلی سیستم لپ تاپ روی تمام قسمت های آن اثر میگذارد. لپ تاپ را مستقیما به شارژ وصل کرده یا آن را خاموش و مجدد با باتر دیگری روشن کنید، هچنین میتوان از یک کیبورد مجازی برای عیب یابی این مئله کمک گرفت.

مادر برد لپ تاپ سونی

همه قطعات داخلی لپ تاپ به قطعه مرکزی به نام مادر برد وصل و از طریق آن تنظیم می شوند؛ بنابراین اگر اتصال هر قسمت از لپ تاپ با مادربرد قطع شده دیگر قادر به فعالیت نمی باشد. عیب یابی و تعمیر مادر برد نیاز به تخصص زیادی داشته و از عهده افراد مبتدی خارج است لذا در صورت شک به سوختگی یا مشکل در مادربرد و نداشتن سر رشته در این خصوص، حتما به مراکز مجاز تعمیر لپ تاپ سونی مراجعه نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   خوانده نشدن اطلاعات DVD و CD در لپ تاپ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =