نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونگی بازکردن قفل لپ تاپ سونی

گاهی ممکن است کاربران لپ تاپ با شرایطی مواجه شوند که رمز لپ تاپ خود را فراموش کرده قادر به باز کردن آن نباشند در این مواقع میبایست برای بازکردن قفل لپ تاپ سونی خود یک سری مراحا را طی کنند. این مشکل باز نشدن قفل لپ تاپ در موارد بسیار معدودی ممکن است به دلایل دیگری نیز رخ دهد اما به علت نادر بودن این موارد از گفتن آن ها خودداری می کنیم. اگر شما نیز به هر دلیلی قفل لپ تاپ خود را فراموش کرده اید و حال باز کردن قفل لپ تاپ سونی و دسترسی به اطلاعاتتان تبدیل به چالش بزرگی برایتان شده است این مقاله مخصوص شما نوشته شده است. توجه داشته باشید که در برخی روش ها مانند نصب دوباره سیستم عامل ممکن است اطلاعات شما از روی هارد پاک بشود و نیاز به بازیابی اطلاعات لپ تاپ سونی داشته باشید. در این مقاله راهکارهای متفاوتی جهت باز کردن قفل لپ تاپ سونی آورده شده است.

باز کردن قفل لپ تاپ سونی با استفاده از باتری cmos

در تنظیمات لپ تاپ بخش هایی مثل تاریخ، ساعت و رمز هستند که تا زمانی که کاربر تغییری در آن ها ایجاد نکند به همان صورت باقی می مانند. این اطلاعات در باتری CMOS ذخیره می شوند. این باتری که روی مادربرد قرار دارد توسط آی سی خود اطلاعات را ذخیره می کند. حال اگر دسترسی لپ تاپ به این باتری قطع شود کلیه تنظیماتی که روی آن ذخیره بوده اند نیز پاک شده و ریست می شوند.

این مطلب را از دست ندهید   خطای Failed to Start Application

پس همانطور که احتمالا متوجه شده اید یکی از راه های حذف زمر لپ تاپ و باز کردن قفل لپ تاپ سونی این است که این باتری را از دسترسی لپ تاپ خارج کنید. برای باز کردن قفل لپ تاپ به کمک باتری cmos باید پشت لپ تاپ را باز کنید تا بتوانید به این باتری دسترسی داشته باشید. پس از آن برای باز کردن قفل لپ تاپ sony خود باید به مدت چند ثانیه (حدودا 5 ثانیه) این باتری را برداشته و سپس سر جای خود قرار دهید. در این حالت تمامی تنظیمات ذخیره شده پاک شده و لپ تاپ شما بدون رمز بالا می آید.

رمزگشایی لپ تاپ سونی با ری استارت از صفحه login

برای استفاده از این روش برای بازکردن قفل لپ تاپ سونی طی مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا باید از صفحه login screen لپ تاپ خود را ری استارت کنید و بعد از بالا آمدن سیستم آیکون پاور را کلیک کرده و دکمه shift را نیز نگهدارید، در عین حال روی ری استارت نیز کلیک کنید.

حال دوباره سیستم را ری استارت کنید و در قسمت choose an option گزینه troubleshoot را انتخاب کنید.

پس از آن نوبت انتخاب advanced options و در مرحله بعدی نیز startup settings است.

حال باید دوباره ری استارت را انتخاب کنید و کلید f4 را فشار دهید تا صفحه امن بالا بیاید.

اکانت administrator را انتخاب کنید.

به کنترل پنل رفته و قسمت user accounts را باز کنید.

در این مرحله از باز کردن قفل لپ تاپ سونی باید اکانتی که می خواهید رمزش عوض شود را انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   سوسو زدن نمایشگر لپ تاپ سونی

با استفاده از قسمت change password می توانید یک پسورد جدید برای خود انتخاب کنید.

در نهایت در آخرین مرحله از باز کردن قفل لپ تاپ sony کامپیوتر را ری استارت کرده و کلیدهای alt+shift+ del را همزمان فشار دهید.

پس از آن آیکون پاور را انتخاب کرده و دوباره روی ری استارت کلیک کنید.

باز کردن قفل لپ تاپ سونی با کمک دیسکت سخت

دیسکت گفته شده در این روش مخصوص غیرفعال کردن رمز است و در زمانی که رمز خود را فراموش کرده اید می توانید از آن برای غیرفعال کردن رمز و باز کردن قفل لپ تاپ سونی خود استفاده کنید. برای ساخت این دیسکت می توانید طبق مسیر زیر پیش بروید:

Start >> control panel >> user accounts >> account name >> related tasks >> prevent a forgotten password >> forgotten password wizard

این صفحه به شما کمک می کند تا بتوانید یک دیسکت سخت بسازید و در زمان نیاز برای غیرفعال کردن رمز فراموش شده از آن استفاده کنید.

ریست کردن جامپر مادربرد برای برداشتن پسورد لپ تاپ سونی

جامپر مادربرد قطعه ای است که ارسال بیتی مخصوص را پشتیبانی می کند و در نتیجه با برداشتن آن می توان تنظیمات را فعال یا غیرفعال کرد. برای برداشتن جامپر مادربرد باید پشت لپ تاپ را باز کنید و جامپر مادربرد را بردارید. این قطعه از جنس پلاستیک بوده و عموما آبی رنگ است. محل قرارگیری این جامپر می تواند کنار اسلات رم یا باتری cmos باشد. جامپر را برداشته، بیست ثانیه صبر کنید و سپس آن را به جای خود بازگردانید. می توانید با این روش نسبت به بازکردن قفل لپ تاپ سونی خود اقدام کنید.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ سونی سری

مقالات مرتبط:

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =