نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی لپ تاپ سونی وایو فیت 15E

در این مقاله سعی بر بررسی کامل لپ تاپ وایو را خواهیم داشت. شاید برای شما جالب باشد که کمپانی سونی از سال 1996 این لپ تاپ ها را با این نام (وایو) وارد بازار کرد. بعد از گذشت مدتی کاربران علاقه ی خود را به این لپ تاپ نشان دادند. با گذشت زمان به دلیل تمرکز این شرکت بر روی محصولات دیگر و در نتیجه افت کیفیت را شاهد بود. برای رفع این مشکل این شرکت امتیاز تولید لپ تاپ وایو را به یک شرکت ژاپنی واگذار نمود. در نتیجه لپ تاپ های موجود در بازار با نام وایو توسط یک شرکت ژاپنی ساخته شده است و توانسته مثل گذشته نظر کاربران را به خود جلب نماید.

این لپ تاپ سونی (Vaio fit) سری E به دو صرت تولید شده که هر دو مدل 15 اینچ می باشد: مدل معمولی و لمسی.

وزن و ابعاد لپ تاپ سونی وایو فیت سری 15E

مانند سری های قبل این شرکت، طراحی و ساخت لپ تاپ سونی بسیار ظریف و هوشمند است. این لپ تاپ دارای ضخامت 26 میلی متری است که باعث می شود تا این لپ تاپ جزوه دسته ی الترابوک ها قرار نگیرد. اما این مسئله را نمی توان نوعی نقص طلقی کرد. این ضخامت این لپ تاپ به دلیل سخت افزار داخلی و درایو نوری دستگاه است که می تواند این ضخامت را توجیه نماید.

وزن این لپ تاپ 7/2 کیلو گرم می باشد. با توجه به سری های قبل لپ تاپ سونی این وزن سنگین به نظر می رسد (در سری های قبل وزن لپ تاپ سونی بسیار سبک تر بوده است) با این حال این وزن نسبت به لپ تاپ های دیگر سبک می باشد. بدون احساس ناراحتی و خستگی می توانید این لپ تاپ را حمل کنید.

بررسی لپ تاپ سونی وایو پرو 11

جنس بدنه ی لپ تاپ سونی از پلاستیک کاملا مرغوب و مناسب ساخته شده است. این پلاستیک از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در فشار و ضربه از خود مقاومت نشان می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد درگاه VAG در لپ تاپ

سطح خارجی بدنه ی این لپ تاپ از روکش پلاستیکی مات ساخته شده است. دلیل این انتخاب بسیار هوشمند بوده و به سادگی می تواند در برابر چربی و اثر انگشت مقاومت کافی را نشان دهد. در مرکز سطح خارجی شاهد آرم نشان وایو هستیم که از آلمینیوم براق ساخته شده است.

رنگ بندی لپ تاپ سونی وایو فیت سری 15E مانند سری های قبل (وایو E15 و وایو E14) 3 رنگ جذاب و شیک سفید، مشکی و رزد گلد وارد بازار شده است. اما در سری وایو فیت E15 شاهد تفاوت کوچکی هستیم به این صورت که در این سری کیبورد و بدنه کاملا همرنگ می باشد در صورتی که در سری های قبل کیبورد سفید و قاب صفحه نمایشگر به رنگ مشکی ساخته شده بود.

پورت های لپ تاپ سونی وایو فیت E15

به طور کلی پورت ها از گذشته در لپ تاپ ها دیده می شد و دلیل آن این بود که لپ تاپ به راحتی بتواند با دستگاه های دیگر ارتباط برقرار کند. لپ تاپ وایو فیت E15 نیز از این قاعده جا نمانده. در این لپ تاپ نیز شاهد پورت های متنوع و با تعداد بالا هستیم به همین دلیل به راحتی می توانید ارتباط را بین لپ تاپ و دستگاه های دیگر برقرار کنید.

از گذشته سرعت و کیفیت پورت های در لپ تاپ سونی بسیار قوی بوده و یکی از نقاط قوت های این شرکت می باشد.

پورت ها در دو طرف لپ تاپ قرار گرفته و در پشت دستگاه شاهد پورت نخواهید بود. در لبه ی جلو لپ تاپ و زیر تاچ پد آن می توانید کارت خوان را مشاهده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   کاهش سرعت لپ تاپ سونی

به ترتیب دو پورت USB 2.0 و همچنین درایو نوری را در لبه ی راست، دو پورت USB 3.0، HDMI، جک 5/3 میلی متری برای ورودی و خروجی صدا و پورت Ethernet (این پورت طبق رعایت استاندارد 1000BASE-T/100BASE-TX/10BASE-T Gigabit ساخته شده است) در لبه ی چپ لپ تاپ مشاهده می کنید.

همچنین اگر می خواهید با دستگاه های دیگر ارتباطات بی سیم داشته باشید در لپ تاپ شبکه ی بی سیم با استاندارد 802.11 b/g/n  و بلوتوث نسل چهارم قرار داده شده است.

در این لپ تاپ نیز شاهد فناوری بی سیم NFC (Near Field Communication) می باشیم که این فناوری یکی از جدیدترین فناوری های ارتباطات بی سیم دنیا طلقی می شود.

کیبورد نیز از کیفیت بالای برخوردار بوده است و تایپ سریع را برای شما آسان می سازد.

مشخصات صفحه ی نمایشگر

صفحه نمایشگر لپ تاپ سونی در دو کیفیت 1366 × 768 و Full HD 1920×1080 وارد بازار شده است. اندازه ی صفحه نمایش 6/15 اینچ و به راحتی می توانید شاهد تنوع رنگ در این لپ تاپ باشید. اما جالب است بدانید که در لپ تاپ سونی وایو فیت E15 به این دلیل که برای ساخت صفحه نمایشگر از مدل مات استفاده نشده است، صفحه نمایشگر نور محیط و نور افتاب را منعکس می کند و در نتیجه کار با لپ تاپ دشوار می شود.

وبکم

در بالای صفحه نمایشگر وبکم 1.0 مگاپیکسلی HD با سنسور Exmor R قرار گرفته است که ارتباط تصویری را بسیار با کیفیت و مناسب هموار می سازد.

مشخصات سخت افزاری

  • مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ به صورت زیر است:
  • پردازنده ی نسل چهارم اینتل یا Core سری A کمپانی  AMD
  • حافظه ی رم 4 گیگابایت تا 8 گیگابایت
  • هارد دیسک با ظرفیت های 500 گیگابایت تا 750 گیگابایت و یک ترابایت
  • پردازنده ی گرافیکی Intel HD 4000
این مطلب را از دست ندهید   خرابی دکمه سمت چپ ماوس

به طور کلی

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی هوشمند و زیبا
  • کیفیت و تنوع رنگ بالاتر نسبت به محصولات مشابه
  • پورت ها و اتصالات به صورت کامل
  • ارزش خرید بالا

معایب

  • صفحه نمایش براق و انعکاس نور
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هفت =