نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تست عملکرد درست هارد لپ تاپ سونی

اگر چه کاهش سرعت برنامه ها در لپ تاپ می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما یکی از اصلی ترین علت های آن خرابی یا آسیب به هارد است؛ چرا که وظیفه ذخیره سازی اطلاعات برنامه ها را به عهده داشته و کوچکترین اختلال در روند کار آن باعث دیر لود شدن ویندوز و سایر برنامه ها می گردد؛ از سوی دیگر هاردها معمولا دارای یک عمر مفید هستند و بعد از اتمام آن دیگر قابلیت های لازم را ندارد، به همین علت در ادامه نرم افزارهایی برای تست عملکرد درست هارد دیسک ارائه می نماییم.

نرم افزار Iolo System Mechanic

Iolo System Mechanic ابزاری مناسب برای بررسی ایرادات HDD و همچنین نگهداری از آن در برابر عوامل مختلف می باشد. قابلیت چندین اسکن همزمان در این برنامه موجب شده حداکثر اطلاعات لازم برای رفع خرابی و خطاهای Hard Disk  در اختیار فرد قرار گیرد؛ علاوه براین هر زمان می توان عملکرد صحیح آن را بررسی و از سلامت هارد مطمئن شد.

نرم افزار HD Tune

اسکنر قوی بکار رفته در برنامه HD Tune و امکان استفاده از آن برای هارد های اکسترنال باعث شده از سایر نرم افزار های تست عملکر HDD رایج تر گردد؛ علاوه بر این طراحی گرافیکی خاص این برنامه باعث شده بتوان اجزای مختلف هارد همزمان بررسی نمود و نمایش داده ها به صورت نمودارهای جدا از هم پیدا کردن ارور ها و خرابی های Hard را آسان می کند.

نرم افزار PassMark DiskCheckup

اصلی ترین ویژگی این برنامه یعنی ارائه دو نوع تست Disk Self Test (بررسی کوتاه 5 دقیقه ای) و Extended (بررسی طولانی مدت 45 دقیقه ای) موجب شده علاوه بر تعیین میزان خطاهای خام هارد دیسک از آن برای دیدن وضعیت فعلی و اندازه المان های مختلفی همچون تعداد بخش های از کار افتاده، دما، قدرت اجرایی، شمارش چرخه بار  و زمان لازم برای اجرای فرمان توسط آن، استفاده نمود.

این مطلب را از دست ندهید   تفاوت کارت گرافیک با چیپ در لپ تاپ

نرم افزار Seagate SeaTool

یکی دیگر از برنامه های رایگان و مفید برای تست عملکرد هارد لپ تاپ، Seagate SeaTool می باشد که میتوان با استفاده از ابزار های حرفه ای آن، کارآیی بخش های مختلف HDD و حافظه اکسترنال را سنجید.

برنامه نرم افزاری  CrystalDiskInfo

کاربری آسان، پشتیبانی از چند زیان و ابزارهای کاربردی مانند سنجش دمای هارد موجب محبوبیت زیاد برنامه CrystalDiskInfo در بین کاربران شده و استفاده از آن برای تست عملکرد HDD بسیار رایج است.

برنامه Bart’s Stuff Test

اجرای برنامه مبتنی بر ویندوز و اسکن هر درایور به طور جدا گانه، از ویژگی های بارز نرم افزار Bart’s Stuff Test می باشد علاوه بر این به دلیل طراحی ساده آن امکان نصب بر روی ویندوز های قدیمی نیز وجود دارد.

برنامه تست عملکرد هارد GSmartControl

تنوع تست های مختلف نرم افزار GSmartControl باعث دستیابی به داده های مفصلی درباره HDD می شود که از جمله آن: مقدار خطای  چند ناحیه، مقدار چرخه نیرو و اندازه گیری کالیبراسیون می باشد.

 این تست در سه سرعت کوتاه مدت ( 2دقیقه)، طولانی مدت (70 دقیقه) و انتقالی (5 دقیقه) انجام شده که هر یک داده های متفاوتی در اختیار کار بر می گذارد؛ برای مثال در آزمون کوتاه تنها می توان هارد های کاملا آسیب دیده را شناسایی کرد، در در آزمون بلند مدت به بررسی تمام سطوح درایور های آن پرداخت.

عیب یابی Hard Disck با آزمون HDDScan

پس از دانلود برنامه HDDScan بدون نیاز به نصب می توان آن را اجرا نمود و برای تست عملکرد انواع هارد پرتابل و اینتروال بکار برد، از ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به پشتیبانی از RAID اشاره کرد که امکان آزمون سطوح مختلف نوشتن ،خواندن و پاک کردن را برای فرد محیا می کند.

این مطلب را از دست ندهید   مراقبت از باتری لپ تاپ سونی

علاوه بر نرم افزار هایی که معرفی شد ابزار های بیشمار دیگری برای تست عملکرد هارد در ویندوز وجود دارد اما برای کار با بسیاری از آنها نیاز به دانش نرم افزاری است، چون کوچکترین اشتباه خسارت بیشتری به همراه خواهد داشت لذا در این مواقع بهترین کار مراجعه به نمایندگی های سونی می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =