نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش اصولی تمیز کردن لپ تاپ سونی

ورود گرد و غبار یا رطوبت به داخل لپ تاپ، می تواند آسیب جبران ناپذیری به قطعات مختلف آن وارد نموده؛ بنابراین تمیز کردن آن امری ضروری و بی توجهی یا دیر انجام دادن آن خطای بزرگی محسوب می گردد. البته انجام غیر اصولی آن توسط افراد مبتدی خود باعث خرابی های متعدد در سیستم الکترونیکی لپ تاپ گردیده، چون به اشتباه از مایعاتی مانند آب یا شیشه پاک کن استفاده می نمایند.

علاوه بر تجمع گرد و غبار در سیستم داخلی لپ تاپ ، آلودگی کیبورد و بخش های بیرونی آن نیز مشکلاتی به همراه دارد، از جمله آن‌ها ظاهر کثیف لپ تاپ و انتقال باکتری های مضر از طریق تماس افراد با صفحه کلید می باشد.

لذا علاوه بر تمیزی باید از شیوه درست ضد عفونی کردن آن نیز آگاه بوده تا بتوان از انتقال آلودگی و خطرات ناشی از آن پیشگیر نمود؛ از آنجا که یکی از دلایل اصلی خرابی لپ تاپ سونی و حتی سوختن آن روش های تمیز کردن غلط کاربران می باشد، در ادامه سعی کرده ایم این مطلب مهم را همراه با جزئیات لازم ارائه بدهیم.

ابزار لازم برای تمیز کردن لپ تاپ سونی

لپ تاپ‌ها معمولا شامل اجزای مختلفی مانند کیبورد، قاب یا بدنه، فن، درگاه های USB ورودی و خروجی و غیره می باشند، که برای تمیز کردن هر یک به ابزاری تخصصی نیاز دارید؛ خرابی هر قسمت لپ تاپ روی سایر قسمت ها اثر داشته و باعث از کار افتادن کامل لپ تاپ می گردد، بنابراین هنگام تمیز کردن قطعات مختلف باید بسیار دقت نمود، همچنین از ابزار خاص طراحی شده به این منظور استفاده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   مشکل کار نکردن فن لپ تاپ

مهم ترین ابزاری که زمان تمیزکردن لپ تاپ باید تهیه کنید، عبارتند از: اسپری هوای فشرده، دستمال فایبر، مواد ضدعفونی مخصوص دستگاه های الکتریکی، گوش پاک کن، الکل و پنبه است. البته این ابزار بیشتربرای تمیز کردن بخش های بیرون لپ تاپ کاربرد داشته و بخش های داخلی مانن فن ها نیازمند ابزار کارآمد تر بوده و برای آن باید از تعمیر کاران حرفه ای لپتاپ کمک بگیرید؛ چون علاوه بر نحوه استفاده از آن ابزار باید مهارت کافی در باز و بسته کردن قطعات مختلف لپ تاپ داشته باشید.

پس از تهیه ابزار، حال نوبت یادگیری مراحل ضدعفونی و تمیز کردن لپ تاپ می باشد؛ برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در زمان تمیزکاری، لطفا مطالب را دقیق مطالعه نموده و در حین انجام آن‌ها بسیار احتیاط نمایید:

بخش بیرونی لپ تاپ را اول تمیز کنید

اگر تعریف دیگران از شخصیتتان برایتان بسیار مهم است پس به تمیزی بدنه بیرونی لپ تاپتان اهمیت بدهید چرا که ظاهر نامرتب یک لپ تاپ نشان دهنده بی نظمی صاحب آن است؛ این مسئله به ویژه زمانی که قصدفروش آن را دارید، بیش تر جلوه پیدا می کند؛ بنابراین تهیه یک ماده ضد عفونی مخصوص بدنه لپ تاپ به همراه پارچه مناسب اهمیت بالایی دارد.هرگز از موادی مانند شیشه پاک کن برای این کار استفاده نکنید، چرا که به بدنه آسیب زیادی وارد می نماید.

منافذ جلوی فن ها را تمیز نمایید

وظیفه خنک کردن لپ تاپ بر عده فن ها بوده و برای عمکرد بهتر آن ها روی بدنه منافذی قرار داده شده؛ وجود این سوراخ ها اگر چه باعث خنک شدن لپ تاپ می گردد، اما محلی برای نفوذ گرد و خاک به سیستم های داخلی است. بهترین راه تمیز کردن غبار و پرزهای داخل شده به این قسمت استفاده از اسپری هوای فشرده یا سشوار است؛ همچنین با کمک گوش پاک کن می توان لایه به لایه آن را پاک سازی نمود.

این مطلب را از دست ندهید   حذف درایور پرینتر در ویندوز 10

پاک کردن درگاه های USB

به مرور با وصل کردن کابل های USB متعدد به لپ تاپ، باعث ورود جرم و آلوگی به این قسمت شده و از آنجا که پورت های USB جلوی دید کاربران نیست، اکثرا از تمیز کردن آن غافل می شوند؛ برای تمیز کردن این قسمت ها نیز می توان از اسپری هوا یا گجوش پاک کن کمک بگیرید.

نحوه صحیح گردگیری LCD لپ تاپ سونی

حساس ترین بخش بدنه بیرونی لپ تاپ ها LCD یا نمایشگر می باشد،در نتیجه علاوه بر مراقبت زیاد در برابر عوامل خارجی، باید موقع تمیز کردن آن بسیار احتیاط نمود؛ تعمیرکاران برای این منظور معمولا از پارچه های نرم و بدون پز آغشته به مواد ضد عفونی مخصوص LCD استفاده می کنندو برای حفظ سلامت آن هرگز از دستمال کاغذی یا محلول های رایج ضد عفونی مانند الکل استفاده نمی نمایند.

نحوه ضدعفونی کردن کیبورد

آلوده ترین بخش بیرونی لپ تاپ کیبورد می باشد؛ چون بیشترین تماس را به دست کاربر داشته، به همین دلیل آلوگی های بیشتری به آن منتقل می گردد؛ لذا ضروریست هر چند وقت یک بار با استفاده از محلول های خاص، اقدام به تمیز کردن آن کنید؛ البته برای تمیز کردن اصولی آن، گاهی مجبورید دکمه ها را خارج کنید؛ اگر مهارت کافی ندارید آن را به تمیرکاران با تجربه بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 18 =