نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فعال کردن تنظیمات هات اسپات لپ تاپ

لپ تاپ های امروزی جهت اشتراک گذاری اینترنت با دیگر دستگاه های اطراف خود مانند موبایل، تبلت و غیره، دارای تنظیماتی به نام هات اسپات می باشد؛ در واقع دیگر لزومی برای استفاده از سیم یا کابل، جهت متصل نمودن لپ تاپ به سایر سیستم وجود نداشته و می توان به راحتی از طریق هات اسپات آن داده ها را منتقل نمود.

چون اکثر کاربران  ویندوز 10 روی لپ تاپ نصب و  به عنوان سیستم عامل لپ تاپ از آن استفاده می نمایند در نتیجه تنظیمات هات اسپات در ویندوز 10 را بررسی و نکات ضروری مربوط به آن را مطرح می نماییم.

دسترسی به تنظیمات هات اسپات لپ تاپ

قبل از هر چیز مجدد یادآوری می کنیم این مراحل بر اساس ویندوز 10 آموزش داده شده؛ پس اگر سیستم عامل دیگری بر روی لپ تاپ شما نصب است به مقالات دیگر ما مراجعه یا از کارشناسان سونی بپرسید.

مراحل دسترسی به تنظیمات هات اسپات عبارتند از: ابتدا با زدن دکمه Win منوی استارت را باز و گزینه Setting با آیکون چرخ دنده در پایین سمت چپ پیدا و کلیک نمایید؛ سپس عبارت  Network & Internet را در پنجره باز شده جستجو و انتخاب کنید؛ حال می توانید تنظیمات Mobile Hotspot مشاهده و آن را فعال سازید.

قبل از تغییر سوییچ مربوز به On شدن هات اسپات، در بخش Share My Internet connection from نوع اتصال با سیم یا بی سیم اینترنت خود را تعیین کنید؛ پس از آن هات اسپات را به حال on تغییر دهید؛ بعد از فعال سازی ویندوز 10 برای سهولت در اتصال و همچنین امنیت بیشتر به طور اتوماتیک شبکه و پسوردی برای اتصال دستگاه ها به هات اسپات می سازد و در اختیار کاربران قرار  می دهد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع کد خطای پشتیبان گیری ویندوز

طریقه اتصال به هات اسپات لپ تاپ

بعد از فعال سازی حال نوبت پیداکردن نام هات اسپات ایجاد شده در دستگاه مقصد است؛ برای مثال وای فای موبایل خود را روشن و نامی که ویندوز به هات اسپات اختصاص داده را جستجو نمایید پس از انتخاب آن رمز خود را وارد نمایید حال دیگر شما قادر به استفاده از اینترنت لپ تاپ خود بر روی موبایل می باشید.

اگر وای فای موبایل شما نتوانست هات اسپات را شناسایی نماید، روی آخرین آیکون نوار ابزار در سمت راست کلیک و پنجره مربوط به نمایش شبکه های وای فای بررسی کنید، تا از ایجاد شدن شبکه بی سیم هات اسپات در ویندوز مطمئن شوید.

فعال نشدن هات اسپات از طریق تنظیمات گفته شده می توان دلایل نرم افزاری مختلفی داشته لذا برای حل آن بهتره با کارشناسان مجموعه سونی مشورت نمایید.

نکات مهم بعد از فعال سازی هات اسپات

اولین مطلبی که باید در نظر داشته ظرفیت هات اسپات لپ تاپ میباشد؛ معمولا در ویندوز 10 شما قادر به اتصال 8 دستگاه به آن و اشتراک گذاری  اینترنت بین آن ها هستید و برقراری ارتباط بیشتر از این تعداد انکان پذیر نمی باشد.

برای جلوگیر از سوء استفاده و اطلاع از عدم هک شدن شبکه هات اسپات لپ تاپ خود می توانید یوزر های متصل به آن را از طریق بخش Mobile Hotspot رصد نمایید و کاربران ناشناس را پیدا و حذف کنید؛ البته از طریق قسمت Action Center ویندوزه 10 نیز امکان مشاهده دستگاه ها وجود دارد.

غیر فعال کردن هات اسپات لپ تاپ

دائم روشن بودن هات اسپات بسیار نادرست و ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد؛ بنابراین بعد از اتمام کار با مراجعه مجدد به تنظیمات Mobile Hotspot و گذاشتن دکمه سوئیچ  بالای پنجره روی OFF اقدام به غیر فعال سازی آن کنید. پس از خاموش کردن هات اسپات دستگاه های متصل باوجود داشتن پسورد وردی دیگر قادر به مصرف اینترنت از طریق لپ تاپ شما نخواهند بود.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر wifi لپ تاپ سونی

اگر تنظیمات هات اسپات به درستی اجرا نمی شود برای علت یابی این موضوع با متخصصین تعمیر لپ تاپ تماس بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 1 =