نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سونی

علت های مختلفی موجب خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ شده اما مکرر اتفاق افتادن آن، می توان علامت یک مشکل اساسی یا خرابی قطعه مهمی در لپ تاپ باشد؛ لذا هنگام مواجه با این مشکل، علاوه بر دلایل نرم افزاری مانند ویروسی شدن ویندوز یا عوامل ساده ای مانند گرما شدن بیش از حد باتری، خرابی های سخت افزاری را نیز در نظر داشته باشید.

از آنجا که آشنایی با مشکلات سخت افزاری می تواند به عیب یابی سریع تر کمک و شدت آسیب های وارده را کاهش دهد، در ادامه به معرفی شایع ترین علل سخت افزاری خاموش شدن لپ تاپ می پردازیم.

خرابی Main board  یا mother board

قطعات اصلی لپ تاپ بر روی صفحه ای به نام مادربرد نصب و ارتباط آن ها با یکدیگر از طریق همین صفحه برقرار می شود؛ قطعات سوار شده بر روی مادربرد شامل: CPU، روم، انواع ورودی ها وخروجی و غیر.

 اصلی ترین وظیفه Main board کمک به CPU یا پردازنده داخلی لپ تاپ، برای برقراری ارتباط با دیگر تجهیزات بوده، چرا که پردازنده به تنهایی قادر به انجام این کار نیست؛ بنابراین هر گونه خرابی در مادربرد به شدت روی پردازنده لپ تاپ اثر و در نتیجه آن، همه فعالیت های سیستم مختل گردد.

اختلال در مسیر ارتباطی بین قطعات لپ تاپ با CPU یعنی همان خرابی mother board، باعث بروز مشکلات متعدد شده که مهم ترین آن خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ می باشد؛ بررسی این قطعه و تشخیص خرابی آن از عهده افراد مبتدی خارج و نیازمند مهارت بالایی است.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل داغ شدن لپ تاپ سونی

خرابی منبع تغذیه لپ تاپ سونی

جریان برق وارده به داخل لپ تاپ از طریق قطعه ای به نام برد پاور یا منبع تغذیه، تبدیل به ولتاژ لازم و سپس از طریق مادربرد بین قطعات مختلف الکتریکی لپ تاپ تقسیم می گردد؛ لذا می توان گفت کلید اصلی خاموش روشن شدن لپ تاپ در این قطعه قرار داشته و هر گونه خرابی در آن موجب روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی سیستم می باشد.

RAM  را بررسی نمایید

 بروز اختلال در حافظه موقت لپ تاپ یا رم، علاوه بر کند شدن یا هنگ کردن لپ تاپ، باعث خاموشی ناگهانی آن نیز شده؛ بنابراین از جمله قطعاتی که همان ابتدا توسط تعمیرکاران چک می شود؛ عوامل متعددی بر عملکرد صحیح RAM موثر و شایع ترین آن ها شامل:

نوسانات برق شهری و اختلالات ولتاژی، همچنین گرم شدن بیش از حد لپ تاپ به دلیل داغ شدن باتری یا خرابی فن های می باشد. البته این علائم همیشه به معنای خرابی رم نیست، مانند زمانی که برنامه های سنگین و بیشتر از ظرفیت رم نصب گردد نیز با این مشکل مواجه، که تنها راه حل تعویض رم قدیم با رم پیشرفته تر مانند ssd  می باشد که این کار از طریق نمایندگی های لپ تاپ سونی به راحتی امکان پذیر است.

باتری را تعویض کنید

باتری در لپ تاپ عمر مفیدی داشته که استفاده نادرست از آن، طول مدت آن را کاهش داده؛ شایع ترین علل کوتاهی عمر باتری لپ تاپ اتصال دائم آن به شارژ حتی زمانی که باتری کاملا شارژ شده ؛ این کار نه تنها به بیشتر شارژ نگه داشتن باتری کمکی نکرده بلکه فشار ولتاژ شهر باعث شده زودتر موعد مقرر خراب گردد؛ البته سیستم خنک سازی لپ تاپ نیز مهم و بر روی کارایی بیشتر باتری اثر دارد.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد کارت گرافیک

خرابی باتری را با دو شیوه حل می شود، یکی دائم به شارژ بودن لپ تاپ زمانی که بخواهیم آن را روشن و استفاده نماییم؛ به دلیل اثرات بد این کار به سایر قطعات و تجهیزات داخلی هرگز توصیه نشده؛ اما دومین راه تعویض باتری است که برای آن حتما به نمایندگی سونی یا مراکز معتبر مراجعه نمایید.

اگر هنوز علت خاموش شدن لپ تاپ خود را نمی دانید نشان از مشکل پیچیده‌تر پس تا باعث از دست رفتن اطلاعاتتان یا سوختگی لپ تاپ نشده، آن را به تمیکار حرفه ای بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =