نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خوانده نشدن اطلاعات DVD و CD در لپ تاپ سونی

محبوبیت  فلش های USB  و هارد های اکسترنال باعث شده که کاربران کمتر از CD یا DVD استفاده کنند، اما هنوز هم بسیاری از برنامه ها یا بازی ها بر روی آن ها ذخیره شده، بنابراین خوانده نشدن اطلاعات DVD و  CD توسط لپ تاپ هنوز هم مشکل بزرگ وآزاردهنده ای محسوب می گردد؛ اگرچه در بروز خرابی های لپ تاپ، هر دو علل سخت افزاری و نرم افزاری مطرح هستند اما این مشکل بیشتر جنبه نرم افزاری دارد.

 البته علل سخت افزاری نیز  برای آن مطرح است، اما چون حل آ ن ها خارج از عهده یک کاربر عادی بوده و  نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد، به توضیح در این خصوص نمی پردازیم و  در ادامه بیشتر علل کاربردی این مشکل را بررسی می نماییم؛ پس اگر اخیرا دچار این مسئله شده اید با ما همراه  باشید.

خش دار بودن سی دی یا دی وی دی

اولین  و البته اصلی ترین دلیل خوانده نشدن یا اجرا نشدن CD ها، خش دار بودن آن‌هاست؛ پس قبل از هر کاری سطح روی آن را از نظر خط و خش های مخدوش کننده بررسی نمایید؛ اگر خطوط زیادی روی آن مشاهده نمودید از قرار دادن آن داخل رایتر خود داری کنید چرا که خود مشکل بزرگتری برای لپ تاپ شما ایجاد می کند.

اکثر کاربران حرفه ای قبل از قرار دادن DVD داخل رایتر لپ تاپ، آن را به یک دستمال نانو  به آرامی تمیز می نمایند، چون وجود هر نوع آلودگی یا گرد و غبار علاوه بر مخدوش کردن سی دی باعث خرابی رایتر می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر wifi لپ تاپ سونی

لنز  دی وی دی رایتر

برای خواندن اطلاعات روی DVD، لنز های لیزری کوچکی داخل رایتر تعبیه شده؛ در صورت کثیف بودن آن ها ، دیگر لپ تاپ  قادر به شناسایی  صفحات دی وی دی نبوده، در نتیجه کارایی لازم برای خواندن داده ها را ندارد.

چون حتی در صورت استفاده نکردن از آن نیز امکان آلودگی و نشستن گرد و غبار بر  روی لنز وجود دارد؛ بهترین کار مرتب تمیز کردن دی وی دی رام توسط محلول های ضد عفونی مخصوص و پارچه های نرم است.

کابل مادربرد

اگر  پس از قرار دادن سی دی داخل لپ تاپ هیچ صدایی از رایتر شنیده نمی شود، باید احتمال از کار افتادن آن را  بررسی نمایید؛ دی وی دی رام ها معمولا به دو لیل  عمده کار نمی کنند که عبارتند از : خرابی یا سوختن رایتر، قطع شدن کابل متصل کننده آن به مادر برد.

علت اول یعنی خرابی رایتر را باید به تعمیرکاران حرفه ای نمایندگی ها بسپارید؛ اما قطعی کابل به راحتی با چک کردن کانکتور آن روی مادر برد بررسی می شود تا در صورت قطعی، آن را متصل کنند. اغلب قطعی کابل زمان تعمیر مادربرد اتفاق افتاده، پس اگر خودتان لپ تاپ را باز کرده اید، حتما در انتهای کار متصل بودن کابل کوچک رایتر را چک کنید.

به روز رسانی درایور ها ویندوز

اگر تمام علل بالا را بررسی کرده‌اید اما مشکل همچنان به قوت خود باقیست؛ زمان آن رسیده سراغ احتمالات نرم افزاری و راه حل های آن برویم. ویندوز برای مدیریت هر یک از سخت افزار های لپ تاپ، درایوری ایجاد نموده؛ در واقع از طریق این درایورها آن سخت افزار شناسایی و دستورات لازم برای آن ارسال می گردد؛ در نتیجه هرگونه اختلال در آن باعث ناکارآمدی قطعه مربوطه می شود؛ لذا هنگام از کار افتادن هر قطعه، درایور ها  اولین علت نرم افزاریست که متخصصین چک می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تمیز کردن لپ تاپ سونی

 هر چند خرابی یا ناسازگاری درایور دی وی دی رام بعید بوده، اما هنوز هم اصلی ترین دلیل نرم افزاری اجرا نشدن DVD محسوب می‌گردد؛ از آنجا که آپدیت نبودن درایور معمولا باعث این  اختلال می شود، لذا جهت بررسی به روز بودن این فایل در ویندوز 10، به پنجره  Device Manager رفته و با انتخاب گزینه DVD/CD-ROM drives، درایور رایتر را جستجو نمایید؛ حال با راست کلیک کردن و زدن گزینه Update Driver آن را بروز رسانی نمایید، تا اگر خوانده نشدن CD و  DVD به خاطر ناسازگاری درایور قدیمی رخ داده، با آپدیت کردن این مشکل برطرف گردد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =