نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی  علل دیر خاموش شدن ویندوز در لپ تاپ سونی

اگر چه خاموش کردن لپ تاپ یه فرایند ساده محسوب می شود، اما گاهی به دلیل برخی ناسازگاری های نرم افزاری تبدیل به یک معضل پیچیده می گردد. البته بعضی مواقع طولانی شدن این فرایند به دلیل آپدیت های معمول ویندوز می باشد، با این حال تکرار مجدد آن اصلا طبیعی نبوده و خبر از وجود اختلالات داخلی سیستم می دهد.

قبل از بررسی علل طولانی شدن زمان Shut down در ویندوز 10، باید بدانید رخداد چه اتفاقاتی باعث خاموش شدن لپ تاپ شده، تا بتوان با بررسی آن ها علت خاموش نشدن سیستم را بررسی نمود. ذخیره سازی اطلاعات و داده ها در CPU و پاک کردن حافظه موقت عمده کارهاییست که در زمان از کار افتادن ویندوز انجام می شود؛ البته سرعت اجرای این دستورات به قدری بالا بوده که پس از چند ثانیه لپ تاپ به طور کامل خاموش می گردد.

ناسازگاری های نرم افزاری ویندوز 10

حفظ اطلاعات لپ تاپ شما برای ویندزو بسیار اولویت داشته لذا قبل از اقدام به هر کاری امنیت داده را بررسی می نماید و همان طور که قبل تر اشاره نمودیم در زمان Down شدن رم خالی می شود و این کار برای ویندوز فرایند پیچیده ای محسوب می گردد چرا که هر گونه خطا ممکن است باعث از دست رفتن داده ای کاربران شود.

بنابراین اگر هنگام اجرای یک نرم افزار اقدام به خاموش کردن ویندوز کنید، از آن جا که داده های آن در حال ذخیره شدن بر روی هارد بوده، سیستم جلوی ادامه روند غیر فعال شدن ویندوز را گرفته تا زمان کافی برای ذخیره و حفظ داده های مربوط به آن نرم افزار را داشته باشد، در نتیجه شما با ارور  Programs Need to Close مواجه خواهید شد که در آن لیستی از تمام برنامه های در حال  فعالیت را می بینید.

این مطلب را از دست ندهید   خطای USB Device not recognized در ویندوز 10

برای همین قبل از هر اقدامی چک کنید تمام برنامه های در حال اجرا مانند Word یا فتوشاپ را سیو و بسته اید، سپس سیستم عامل را خاموش نمایید. البته گاهی غیر فعال کردن همه برنامه های باز سیستم برای کاربران عادی سخت بوده، برای همین یک روش ساده تر این است که دکمه های میانبر Ctrl+Alt+Delet را زده و وارد Task Manager شوید؛ و همه برنامه های در حال اجرا را مشاهده و با انتخاب گزینه End task آن ها را ببندید.

همیشه بروز این مشکل به علت باز بودن برنامه رخ نداده، بلکه گاهی نرم افزار تصمیم دارد در این فاصله فایل های خود را به روز رسانی کند، در نتیجه با لغو کردن فرآیند آپدیت می توان به خاموش شدن ویندوز سرعت داد.

مشکلات سخت افزاری

برای عیب یابی دقیق تر مشکل لازم است تمام فرایند های در حال انجام را بررسی نمایید اما همه آن ها به صورت روتین روی صفحه نمایشگر قابل رویت نبوده؛ بنابراین برای اطلاع دقیق از روند Down شدن ویندوز باید وارد ویرایشگر regedit شوید.

مسیر دسترسی به نرم افزار  ریجستری عبارتند از:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

سپس در پنجره برنامه روی عبارت VerboseStatus راست کلیک کرده و گزینه Modify را انتخاب و میزان 1 را برای آن تعیین نمایید؛ حال به طور خودکار تمام رویداد های زمان از کار افتادن ویندوز ذخیره شده و می توان خطایی که باعث بروز این مشکی شده را شناسایی نمود.

ابزار Page File

ویندوز 10 معمولا روی رم لپ تاپ ها قابلیتی به نام Page File اضافه نموده که یک حافظه مجازی بر روی هارد ساخته و باعث حذف قسمت های بلااستفاده در رم و انتقال آن به HDD می شود در نتیجه فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات و داده های پرکاربرد در اختیار رم می گذارد.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری لپ تاپ سونی

معمولا حافظه موقت Page File با اجرای دستور Shut Down به دلیل مسائل امنیتی شروع به پاک کردن اطلاعات خود کرده که بعضی مواقع بسیار زمان بر است. برای غیر فعال کردن این ویژگی نیز باید از نرم افزار رجیستری کمک بگیرید.

اما از آن جا که تغییر تنظیمات رجیستری گاهی موجب بروز مشکلات بزرگتر نرم افزاری و پاک شدن تمام اطلاعات کامپیوتر شده حتما یک  نسخه بک آپ از سیستم عامل خود بگیرید یا آن را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + هجده =