نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا هنگامی که ماوس، صفحه کلید، دوربین یا دستگاه دیگری USB را وصل می کنید، با خطای «دستگاه USB شناسایی نشد» مواجه می شوید؟ برای آن دسته از شما که ابزارهای USB بیشتری دارید، احتمالا یک هاب USB را به یکی از درگاه های USB خود وصل کرده اید تا بتوانید حتی دستگاه های بیشتری را متصل کنید. بیشتر اوقات این کار عالی است، اما گاهی اوقات رایانه شما ممکن است دستگاه های USB را تشخیص ندهد. نکته عجیب در مورد این خطا این است که پورت ها به خوبی کار می کنند. در ادامه راه حل اساسی رفع عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ قرار داده شده است.

عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ

روش 1 – عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ و از برق کشیدن لپ تاپ

برای عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ این یک راه حل فوق العاده ساده است! ابتدا این روش را امتحان کنید و اگر جواب داد، در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

به سادگی لپ تاپ سونی خود را از منبع تغذیه جدا کنید. بله همین است! توجه داشته باشید که این به معنای خاموش کردن رایانه خود با استفاده از دکمه پاور نیست زیرا اکثر رایانه های مدرن در واقع به طور کامل خاموش نمی شوند و مادربرد همچنان برق خواهد داشت. اگر می خواهید رایانه را از راه دور بیدار کنید و غیره، گاهی اوقات مفید است.

مادربرد جایی است که تمام سخت افزار لپ تاپ سونی از جمله پورت های USB به آن متصل می شود. گاهی اوقات مادربرد نیاز به “راه اندازی مجدد” دارد، زیرا ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، یعنی همه یا برخی از پورت های USB به طور ناگهانی کار نمی کنند. ریزپردازنده کوچک روی مادربرد درایورها را مجدداً بارگیری می‌کند و امیدواریم که پورت‌های USB شما دوباره دستگاه‌ها را شناسایی کنند.

این مطلب را از دست ندهید   علت کلیدهای عملکردی در لپ تاپ سونی

بنابراین ابتدا لپ تاپ سونی خود را با استفاده از گزینه Shut Down در ویندوز یا فشار دادن دکمه پاور خاموش کنید و سپس لپ تاپ سونی را از پریز برق جدا کنید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس دوباره آن را وصل کنید.

روش 2 – به روز درایور دستگاه

برای عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ اگر ویندوز قادر به تشخیص دستگاه نباشد، ممکن است در مدیریت دستگاه نیز مشاهده کنید که دستگاه به عنوان «دستگاه ناشناس» نشان داده می‌شود. با کلیک کردن بر روی Start و تایپ کردن devmgmt.msc یا با رفتن به Control Panel و کلیک بر روی Device Manager می توانید به Device Manager بروید.

در این صورت، باید بر روی Unknown Device کلیک راست کرده، روی Properties، سپس تب Driver و سپس Update Driver را کلیک کنید.

اگر این کار نکرد، می توانید سعی کنید درایور دستگاه خود را از وب سایت سازنده دانلود کنید. اگر دستگاه USB فقط یک درایو فلش است، احتمالاً مشکل درایور نیست. با این حال، اگر در حال نصب یک چاپگر USB، صفحه طراحی و غیره هستید، ممکن است ارزش دانلود درایور آن دستگاه خاص را داشته باشد.

روش 3 – راه اندازی مجدد دستگاه های USB

برای عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ کار بعدی که می توانید امتحان کنید این است که همه دستگاه های USB را جدا کرده و سپس دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. پس از راه اندازی مجدد، سعی کنید دستگاه USB را که باعث مشکل شده است وصل کنید.

اگر آن پورت USB خاص آن را شناسایی نکرد، یکی دیگر را امتحان کنید. اگر دستگاه توسط پورت USB دیگری شناسایی شود، ممکن است مشکل سخت افزاری در یکی از درگاه های USB وجود داشته باشد. اگر هیچ درگاه USB دستگاه را شناسایی نمی کند، به خواندن ادامه دهید زیرا احتمالاً چیز دیگری است.

این مطلب را از دست ندهید   رفع کار نکردن نوار وظیفه ویندوز لپ تاپ سونی

روش 4 – عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ و USB Root Hub

برای رفع عدم شناسایی لپ تاپ USB چیز دیگری که می توانید امتحان کنید این است که Device Manager را باز کنید، USB Serial Bus Controllers را گسترش دهید، روی USB Root Hub راست کلیک کنید و سپس روی Properties کلیک کنید.

روی تب Power Management کلیک کنید و تیک Allow the computer to off this device to save power را بردارید. اگر بیش از یک USB Root Hub در لیست دارید، باید این مراحل را برای هر یک تکرار کنید.

روی OK کلیک کنید و سپس لپ تاپ سونی خود را مجددا راه اندازی کنید. سعی کنید دستگاه USB را دوباره وصل کنید و ببینید آیا شناسایی شده است یا خیر. اگر نه، برای هر کدام به تب مدیریت انرژی برگردید و دوباره کادر را علامت بزنید. اگر دستگاه را تشخیص داد، آن‌ها را علامت نزنید.

روش 5 – اتصال مستقیماً به رایانه شخصی

برای عدم شناسایی فلش توسط لپ تاپ یکی از دوستان من با این مشکل برخورد کرد و علت آن هاب USB او بود. او فقط سه پورت USB روی لپ تاپ سونیش داشت، بنابراین هابی خرید که می‌توانست 8 دستگاه USB اضافی را به آن متصل کند.

من حدس می‌زنم که این برای لپ تاپ سونی او خیلی زیاد بود و به‌طور پراکنده شروع به شناسایی دستگاه‌های مختلف نکرد. پس از برداشتن هاب و اتصال مستقیم دستگاه به لپ تاپ سونی، به خوبی کار کرد. ما واقعاً نتوانسته‌ایم راه‌حل دیگری به جز کاهش تعداد آیتم‌های متصل به هاب برای این مشکل پیدا کنیم. در واقع، یک راه حل دیگر کار کرد، اما به این معنی بود که باید یک هاب USB جدید با قدرت بیشتر خریداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل روشن نشدن لپ تاپ سونی

اگر با ویندوز 8 یا ویندوز 8.1 این مشکل را دارید، ممکن است خوش شانس باشید. مایکروسافت راه حلی را برای عدم شناسایی صحیح دستگاه های USB در ویندوز 8 منتشر کرده است. اگر از ویندوز 8 استفاده می کنید، حتماً این هات فیکس را نصب کنید.

روش 6 – عیب یاب USB

برای رفع عدم شناسایی لپ تاپ USB اگر هیچ چیزی تا به حال کار نکرده است، می توانید ابزار Windows USB Troubleshooter Fixit را دانلود کنید. این یک ابزار رایگان است که با ویندوز XP، Vista و 7 کار می کند.

می‌توانید از عیب‌یاب بخواهید مشکلات را برای شما برطرف کند یا خودتان آن‌ها را انتخاب کنید. من فقط اجازه می دهم آنها را برای شما برطرف کند زیرا انتخاب ها گاهی اوقات ممکن است برای کاربر مبتدی گیج کننده و فنی باشد.

بیشتر بدانید: آسیب به لپ تاپ با قطعی برق

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =