نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چطور با پاور بانک لپ‌تاپ را شارژ نماییم

اگر جزء آن دسته از کاربران هستید که دوست دارید در مسیر های رفت و آمد خود نیز از لپ‌تاپ استفاده نمایید یا بخاطر نوع کارتان نیاز دارید همیشه سیستم همراهتان باشد، پس شارژ بودن باتری آن برایتان دغدغه بزرگی محسوب می‌شود، چرا که در هر مکانی دسترسی به پریز برق وجود ندارد، به همین دلیل امروز یه راه جایگزین جالب به شما معرفی می‌کنیم.

شارژر همراه

اغلب افراد پاوربانک ها  را به عنوان یکی از لوازم جانبی موبایل می‌شناسند اما اصولا این سخت افزار برای شارژ تمام وسایل همراه از جمله اسپیکر های قابل حمل، MP3 و همچنین لپ‌تاپ طراحی شده اند در نتیجه می‌توان با تهیه یک پاور بانک قوی از آن برای برق رسانی سیستم خود نیز استفاده کنید.

انواع مختلف پاور بانک و همچنین قابلیت استفاده از آن به صورت بی سیم و باسیم باعث شده امروزه به یکی از پرکاربرد ترین لوازم جانبی همراه تبدیل گردد، چرا که توانایی استفاده از وسایل الکترونیکی را در هر مکانی را محیا می‌کند.

باتری شارژر های همراه معمولا از جنس لیتیومی ‌بوده در نتیجه شارژ بیشتری نسبت به سایر باتری ها در خود ذخیره می‌کند، فقط کافیست از طریق کابل USB آن را به پریز برق متصل کنید سپس از این انرژی سیو شده برای لپ‌تاپ خود استفاده نمایید.

پاور بانک هابیی با پورت USB-C

با توجه به تغییرات درگاه های ورودی لپ‌تاپ های جدید علاوه بر ظرفیت بالای پاوربانک باید نوع ورودی آن را در نظر داشته باشید، از آنجا که اکثر شرکت های تولید کننده لپ‌تاپ در سیستم های جدید خود درگاه های USB-C استفاده می‌کنند در نتیجه دیگر نمی‌توان از طریق پاور بانک های معمولی آن ها را شارژ نمود.

این مطلب را از دست ندهید   روشهای افزایش فوق العاده سرعت لپ تاپ

علاوه بر این چون باتری با ظرفیت بالا در شارژر های همراه لپ‌تاپ ها به کار می‌رود، نسبت به سایر پاور بانک ها وزن و ابعاد بزرگتر دارد؛ به طور رایج پاور بانک های USB-C 45 واتی برای لپ‌تاپ استفاده می‌شود.

البته توجه داشته باشید که ظرفیت بالای یک پاور بانک دلیل بر کارآمدی آن برای لپ‌تاپ نیست پس هنگام تهیه آن حتما با افراد متخصص مشورت نمایید، از طرفی برخی لپ‌تاپ ها فاقد درگاه USB-C  می‌باشند و عملا  نمی‌توان آن ها را به شارژر های همراه متصل نمود؛ اما نگران نباشد به تازگی این مشکل از طریق پاور بانک های AC رفع گردیده که در ادامه به بررسی این مطلب می‌پردازیم.

شارژرهای همراه AC

اگر چه پاور بانک های AC نسبت به شارژر های همرا USB-C گرانتر هستند اما به دلیل پشتیبانی از لپ‌تاپ های فاقد پورت USB بسیار محبوب شده اند، البته این نوع پاور بانک برای اکثر لپ‌تاپ ها قابل استفاده هستند چون علاوه بر  نوع درگاه، می‌توانند ظرفیت بالای انرژی در خود ذخیره نگه دارند؛ همچنین عملکرد و انعطاف پذیری بالا، آن رابه دستگاهی کارآمد در هر شرایطی تبدیل کرده است.

استفاده از باتری یدک

اگر هنوز برای خرید یک شارژر همرا شک دارید ما برای شما پیشنهاد دیگری داریم و آن خرید یک باتری زاپاس برای لپ‌تاپ است؛ امروزه بسیاری از افراد با تجربه با تهیه یک باتری دیگر برای لپ تاپ خود مشکل عدم دسترسی به پریز برق را حل نموده‌اند، به طوری که هر زمان قصد انجام کاری در شرایط مختلف را دارند هر دو باتری را شارژ نموده تا در صورت اتمام شارژ یکی به راحتی با تعوض آن با باتری دوم بتوانند از سیستم خود استفاده نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   برنامه 16 بیتی در ویندز 64

البته استفاده از این راه حل بستگی به نوع لپ‌تاپ شما و توانایی شما در تعویض درست باتری آن دارد ، چرا که هرگونه آسیب زمان خروج باتری و یا بی دقتی در گذاشتن آن داخل دستگاه باعث خرابی باتری می‌گردد و همچنین این کار ممکن است موجب ورود آلودگی به قسمت داخلی سیستم شده و عملکرد سخت افزار های داخلی را دچار مشکل نماید.

بابراین اگر قصد انجام این روش را دارید بهتر است نحوه تعویض و نگهداری از باتری را از کارشناسان نمایندگی لپ‌تاپ خود سوال کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =