نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چطور نویز میکروفن لپ تاپ سونی را کاهش یا رفع نماییم

امروزه برای برقراری ارتباط در شبکه های اجتماعی نیاز به استفاده از میکروفن لپ تاپ است، اما گاهاً وجود سرو صدای های اضافی مانند نویز، باعث شده گفتگوی خوبی را تجربه نکنید؛ بنابراین قصد داریم در ادامه راه حل هایی برای فرستادن صداهای با کیفیت و بدون نویز از طریق میکروفن لپ تاپ آموزش دهیم.

انواع نویز میکروفن لپ تاپ

Noise میکروفن های لپ تاپ باعث کاهش وضوح صدای گوینده شده، همچنین با  ایجاد صدای گوش خراش در کنار صدای اصلی موجب آزار  شنوده نیز می شوند؛ قبل از علت یابی این مشکل شناخت ماهیت نویز و دلیل ایجاد آن ضروریست؛ لذا برای بررسی دقیق‌تر و  بر اساس سطح و مدت فرکانس، برای آن ها سه گروه تعریف می نماییم:

گروه 1: نویز ممتد

دارای صدای مداوم و اصطلاحاً باند پهن بوده ،که بسیار شبیه صداهای استاتیک مانند ضربه زدن می باشد؛ چون در آن ها نیز طیف وسیعی از انرژی آکوستیک وجود دارد.

گروه 2: Broadband Noise

این نویز را بیشتر در سیستم های قدیمی تجربه می کنیم، چرا که با مرور زمان کابل های میکروفن دچار ایراداتی می شوند، در نتیجه اتصالات درستی برقرار نکرده و همین امر باعث بروز نویز بردباند می شود. وجود طول موج کوتاه تر باعث افتراق آن از گروه اول می شود.

گروه 3: نویز Impulse

اگر صدای پاپ آپ های سایت ها را شنیده باشید، متوجه نوع صدای این گروه می شوید. معمولا طول موج بلند در یک دوره متناوب کوتاه مدت، از ویژگی های اصلی آن می باشد، به همین علت نیز نسبت به نویز های دیگر آزار دهنده تر است.

این مطلب را از دست ندهید   بازنشانی ویندوز 10 به تنظیمات کارخانه

تاثیر نوع و تنظیمات میکروفن روی نویز

مناسب ترین میکروفن های لپ تاپ طول موج 1 کیلوهرتز در فشار 94 دسی بل دارند؛ با این حال شما بر حسب نیاز خود می توانید انواع مختلف میکروفون تهیه نمایید. اما توجه داشته باشید که میکروفن های دینامیک به علت حساسیت بسیار کم مناسب کار هایی مانند ضبط پادکست نیستند، بنابراین برای این قبیل کارها بهترین میکروفن نوع کندانسور به خاطر حساسیت بالای آن می باشد.

برای کاهش نویز، انتخاب سطح مناسب سیگنال ضرورت دارد؛ اغلب از طریق دفترچه راهنمای میکروفن ها می توان سطح مناسب ورودی صدا را پیدا و  با اعمال آن تنظیمات در لپ تاپ از ایجاد Noise جلوگیری نمود.

نویز فضاهای باز

تجهیزات مانند فوم یا بادگیر جهت حذف نویز عوامل محیطی طراحی شده اند و با نصب آن بر روی میکروفن می توان از تداخل صدای خود با صدا ها ی مزاحم دیگر مانند صدای تنفس یا حرکت باد جلوگیری نمایید. قدرت این ابزار ها معمولا تا 12db بوده بنابراین علاوه بر حذف نویز، باعث کاهش حجم صدای اصلی نیز می شود؛ البته به دلیل ایجاد صدای شفاف و صاف متوجه این افت حجم نمی شوید و تاثیری بر کیفیت صدای خروجی ندارد.

نویز گیر ویندوز 10

ویندوز 10 برا ی کمک به کاربران خود برای حذف سرو صدای اضافی از نرم افزار های نویزگیر متعددی پشتیبانی می کند ؛ از جمله معروف ترین این نرم افزار ها Izotope بوده که چون امکانات زیادی برای حذف کوچکترین صداهای اضافی دارد ، می توان فایل صوتی بی نظیری بوسیله آن می توان ضبط نمود.  علاوه بر این ویندوز در پنجره کنترل پنل، ابزاری جهت تنظیم و کاهش نویز میکروفن لپ تاپ فراهم نموده است.

این مطلب را از دست ندهید   بوت نشدن لپ تاپ سونی

جهت دسترسی به آن پس از ورود به کنترل پنل، مسیر Hardware and Sound > Sound را رفته تا پنجره Sound باز شود؛ وارد زبانه Recording شده و میکروفون مورد نظر خود را پیدا نمایید؛ در نهایت بعد از انتخاب نوع میکروفن دکمه Properties را بزنید تا تنظیمات نویز گیر میکروفن باز شده و بتوانید سطح صدا را مشخص کنید.

اگر تنظیمات ویندوز  نیز برا ی شما راه گشا نبود؛ می توان به وجود یک مشکل سخت افزاری خاص در میکروفن لپ تاپ شک نمود ؛ توصیه میکنیم برای علت یابی دقیق تر این موضوع از کارشناسان نمایندگی سونی کمک بگیرید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =