نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ سونی

نگه نداشتن شارژ یا زود تمام شدن شارژ باتری لپ تاپ مشکل ساده اما دردسر ساز، بخصوص زمانی که به پریز دسترسی نداشته تا لپ تاپ را مستقیما به برق وصل نمایید.

اگر چه دلایل نرم افزاری و سخت افزاری متعددی برای مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ مطرح است، اما بسیار کاربران تنها به دنبال مشکل در سیم و مسیر اتصال کابل شارژ هستند؛ بنابراین سعی در معرفی  علت های رایج تر دیگر مشکلات شارژ داشته و دو گام اساسی برای عهیب یابی و رفع آن مطرح می نماییم.

عیب یابی مشکل شارژ نشدن باتری

عوامل محیطی زیادی مانند خیس شدن لپ تاپ یا آسیب به کابل شارژر زمان جابجای آن در بروز اختلال در سیستم شارژ شدن اثر گذار؛ بنابراین اولین و مهم ترین قدم عیب یابی اصولی این مشکل است. عیب یابی باتری لپ تاپ های سونی شامل مراحل زیر می باشد:

عوامل به غیر از سیستم لپ را بررسی کنید

گاهی آداپتور لپ تاپ برای جلوگیری آسیب های ناشی از نوسانات برقی، در صورت افت ناگهانی ولتاژ، برق ورودی به لپ تاپ را قطع و از شارژ شدن لپ تاپ جلوگیری می کند؛ علاوه بر آن شاید ایراد از پریز برق و قطعی سیم های برق رسان به آن باشد، پس ابتدا پریز برق را عوض و نوسانات برقی را بررسی کنید.

باتری خارج نمایید

لپ تاپ را بعد از خارج کردن باتری مجدد راه اندازی کنید، البته این کار زمانی که جریان برق شهری قطع و کابل شارژر از پریز جدا، همچنین پس از خاموش کردن لپ تاپ از طریق دکمه پاور  انجام کردد تا آسیبی به سیستم های داخلی آن وارد نشود.

این مطلب را از دست ندهید   علت خاموش نشدن ویندوز لپ تاپ

کابل شارژر را چک کنید

هر گونه خمیدگی، پارگی، یا فرو رفتگی در طول کابل شارژه میتوان نشان از قطعی سیم شارژر بوده و تنها راه حل آن تعویض کردن کابل شارژر است اما دقت کنید خرابی لپ تاپ پس از روشن کردن آن با کابل شارژری غیر از سونی خارج از شرایط گارانتی می باشد پس حتما از کارشناسان مراکز معتبر سونی کمک بگیرید.

محل اتصال شارژر را تمیز کنید

ورود اجسام ریز مانند گرد و غبار  به داخل بخش ورودی شارژر گاه باعث عدم اتصال و  شارژ نشدن باتری می گردد؛ بنابراین تمیز کردن آن در فاصل منظم ضروری و از آسیب های بیشتر جلوگیری می نماید.

اسپری هوای فشرده بهترین ابزار برای تمیز کردن بخش ورودی شارژر و به دلیل احتمال خرابی بیشتر این بخش از داخل نمودن ابزار تیزی مانند خلال دندان خودداری نمایید.

به باتری لپ تاپ استراحت بدهید

داغ شدن بیش از حد باتری بر روی عملکرد آن تاثیر زیادی داشته و موجب افت کارایی آن در زمان انجام فعالیت های سنگین با لپ تاپ می شود. البته داغ شدن باتری می تواند به دلیل وجود مشکل در سیستم خنک سازی لپ تاپ مانند فن ها بوده، پس در زمان استراحت باتری بعد از خاموش کردن لپ تاپ به وسیله اسپری هوای فشرده آن قسمت ها را تمیز و سالم بودن سیستم خنک سازی اطمینان پیدا کنید.

از آنجا که برای خارج کردن و پاک سازی این قسمت ها نیاز به مهارت بالایی دارد، از یک فرد مجرب در این زمینه کمک بخواهید.

شاید زمان تعویض باتری است

پس از خروج باتری با زدن کابل شارژر به برق مجدد اقدام به روشن کردن لپ تاپ کنید؛ روشن شدن لپ تاپ به معنای خرابی باتری و رسیدن زمان تعویض آن است.

این مطلب را از دست ندهید   کاربرد کارت گرافیک در لپ تاپ

درایور ها را به روز رسانی کنید

دسترسی و مدیریت هر بخش از لپ تاپ توسط درایور ها در ویندوز 10 امکان پذیر و ناسازگاری یا اختلال در آن باعث مشکلات متعدد می گردد لذا از جمله عوامل نرم افزاری شایع در بروز مشکل شارژ نشدن باتری ناسازگاری درایور قدیمی باتری با دیگر درایور های ویندوز می باشد و راحت ترین کار پاک کردن درایور قدیمی از کنترل پنل و جایگزینی آن با نسخه بروز شده است؛ نسخه بروز آن را میتوان در نت پیدا یا از بخش پشتیبانی سایت شرکت سون مستقیما دانلود نمود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 2 =