نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

زمانی که سرویس‌ها، فرآیندهای پس‌زمینه، درایورها یا برنامه‌ها مانع از خاموش شدن عادی ویندوز شوند، ممکن است بیش از حد معمول خاموش شود. با مشاهده فرآیندهای در حال اجرا در Task Manager، بوت تمیز لپ تاپ سونی یا راه اندازی ویندوز در حالت ایمن، مشکل علت کند خاموش شدن لپ تاپ را تشخیص داده و حل کنید.

علت کند خاموش شدن لپ تاپ

پایان نیافتن فرآیندهای پس‌زمینه و علت کند خاموش شدن لپ تاپ

برای علت کند خاموش شدن لپ تاپ با فشار دادن “Ctrl-Shift-Esc” فرآیندهای در حال اجرا بر روی لپ تاپ سونی خود را مشاهده کنید. Task Manager همه برنامه های باز شده را باز می کند و نمایش می دهد. اگر برنامه‌ای را در لیست نمی‌شناسید، آن را انتخاب کنید، روی “پایان کار” کلیک کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر خاموش کردن همچنان زمان زیادی می برد، با غیرفعال کردن تمام سرویس ها و فرآیندهای راه اندازی، یک بوت تمیز انجام دهید. کلید “Windows” را فشار دهید، “msconfig” (بدون نقل قول) را تایپ کنید و “Enter” را فشار دهید. “Load Startup Items” را غیرفعال کنید، روی “Apply” کلیک کنید و برگه “Services” را انتخاب کنید. “Hide All Microsoft Services” را انتخاب کنید، سپس روی “Disable All”، “OK” و “Restart” کلیک کنید.

اگر لپ تاپ سونی شما به طور معمول با غیرفعال شدن تمام سرویس ها و موارد راه اندازی خاموش می شود، یکی از این فرآیندها جلوگیری از خاموش شدن عادی ویندوز است.

برای تعیین اینکه کدام یک است، با فعال کردن چندین آیتم یا سرویس راه اندازی آزمایش کنید تا زمانی که مشکل برگردد، سپس به طور سیستماتیک فرآیندهای فعال شده را محدود کنید تا زمانی که یکی از موارد ایجاد کننده مشکل را پیدا کنید.

این مطلب را از دست ندهید   منابع تغذیه لپ تاپ سونی

جلوگیری از خاموش شدن عادی درایورهای دستگاه

برای علت کند خاموش شدن لپ تاپ اگر یک درایور باعث می شود ویندوز به آرامی خاموش شود، می توانید با بوت شدن در حالت ایمن ویندوز را بدون درایور راه اندازی کنید. این گزینه بوت حداقل یک جلسه ویندوز را بدون صفحه شروع، درایورهای ویدیو یا تنظیمات دسکتاپ سونی بارگیری می کند.

ویندوز را در حالت ایمن با راه اندازی مجدد رایانه، کلیک کردن روی نماد روشن/خاموش از صفحه ورود به سیستم، نگه داشتن کلید Shift و کلیک کردن روی «Restart» راه اندازی کنید. اگر لپ تاپ سونی شما به طور معمول از حالت ایمن خاموش می شود، یک راننده مقصر است.

هر بار یک درایور را حذف کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل برطرف شود. برای حذف درایور، کنترل پنل را با فشار دادن “Windows-X” و کلیک کردن روی “کنترل پنل” باز کنید. “Uninstall a Program” را انتخاب کنید، درایور مورد نظر برای حذف را انتخاب کنید و روی “Uninstall” کلیک کنید.

بیشتر بدانید: روشن نشدن لپ تاپ سونی متصل به برق

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =