نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تغییر عملکرد لپ تاپ در موقع بسته شدن

معمولا هنگام بستن لپ تاپ، سیستم به طور خود کار در حالت Power Options قرار می گیرد؛ اما ویندوز 10 بر ای تغییرات تنظیمات این قسمت نیز ابزارهایی در اختیار کاربران قرار داده، در نتیجه می توان آن را بر اساس نیاز خودبه هر نحوی تنظیم نمود به طور مثال با بسته شدن،  لپ تاپ به کلی خاموش گردد یا به حالت Hibernation  یا Sleep  برود؛ از طرفی گاهی خاموش نشدن آن موقع بستن برای بسیاری از افراد ناخوشایند بوده در نتیجه در این مقاله راهی برای شخصی سازی تنظیمات این قسمت از لپ تاپ مطرح می نماییم

وارد کنترل پنل شوید

بسیاری از نرم افزار ها و حتی سخت افزار های داخلی لپ تاپ از طریق بخش کنترل پنل مدیریت می شود برای همین برای هرگونه تغییر نرم افزاری باید به این قسمت مراجعه نمود.

اگر این بخش در دسکتاپ نبوده و با جستجو در منو استارت نیز موفق به پیدا کردن آن نشدید؛ دکمه های میانبر win+R را فشار داده تا ویندوز پنجره کوچکی برای جستجوی در اختیار شما قرار دهد سپس عبارت Control Panel تایپ نموده و با زدن اینتر وارد آن شوید.

Hardware and Sound

مرحله بعد وارد شدن به تنظیمات نرم افزاری یعنی Hardware and Sound می باشد اما قبل از آن برای راحتی بیشتر در زمان اعمال تغییرات و همچنین نمایش گزینه های مربوط به پاور، حالت نمایش را توسط  گزینه  View by  روی وضعیت Category قرار دهید، سپس در پنجره کنترل پنل عبارت Hardware and Sound پیدا و روی آن کلیک نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل خرابی لپ تاپ سونی

Power Options

بعد ورود به Hardware قسمت های مختلف سخت افزاری لپ تاپ خود را مشاهده می نمایید؛ اما Setting مربوط به بسته شدن سیستم در قسمتی به نام Power Options قرار دارد لذا بر روی آن کلیک کرده یا عبارت آبی رنگ Change what the power buttons do که زیر آن را انتخاب نمایید؛ در هر دو صورت شما به پنجره تغییر عملکرد پاور یا System setting هدایت می شوید حال می توان گزینه ای مختلف تنظیمات را در این بخش تغییر داد و  اصطلاحا تنظیمات شخص سازی شده خود را اعمال نمایید.

سیستم عامل ویندوز به طور کلی برای این بخش به شما امکان انتخاب بین 4 گزینه را فراهم نموده که از جمله آن  خواب (Sleep)، غیر فعال کردن کامل (Hibernation)، خاموش کردن (Shut down) و بدون تغییر نگه داشتن (Do nothing ) می باشد.

گزین9 اسلیپ سیستم را موقت غیر فعال کرده اما هنوز رم فعال بوده و اطلاعات صفحه نمایش به طور موقت در رم ذخیره گردیده؛ اما در حالت هیبرنیت داده ها به هارد فرستاده شده و سیستم کاملا غیر فعال است و مصرف انرژی آن به صفر می رسد اما با اینحال خاموش محسوب نمی گردد.

اگر نمی خواهید تغییری در کارها و پروژه های باز روی لپ تاپ در زمان بستن اتفاق بیافتند بهتراست از گزینه nothing استفاده نمایید چون به ویندوز دستور می دهد هیچ پنجره ی بازی را غیر فعال نکند و برنامه ها به همان نحوه در حال اجرا باقی بگذارد.

البته در این بخش گزینه دیگری برای شخصی سازی بیشتر پاور قرار داده شده و آن تعیین حالت اتصال به برق یا تامین انرژی از طریق باتری می باشد؛ به طوری که می توان به ویندوز دستور داد در زمان اتصال به برق سیستم اسلیپ شده و اگر از طریق باتری سیستم روشن گردید هنگام بسته شدن به طور کامل هیبرینیت گردد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیرات تخصصی لپ تاپ سونی

برای انتخاب مناسب تنظیمات بهتر است با افراد با تجربه تر مشورت نمایید اعمال سلیقه ای برخی تنظیمات اگرچه شاید باعث راحتی بیشتر شما شود اما در برخی مواقع با بروز اختلالات متعددی همراه می باشد. برای مثال قرار دادن لپ بر روی گزینه nothing در طولانی مدت به دلیل مصرف زیاد برق موجب داغ شدن لپ تاپ گردیده در نتیجه می تواند به قسمت های مختلف سخت افزاری آن آسیب وارد نماید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =