نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لولای لپ تاپ سونی

اگر چه باز و بسته شدن لپ تاپ بوسیله حرکت لولا صورت گرفته اما برقراری ارتباط LCD با دیگر قطعات سخت افزاری از طریق مسیر لولای لپ تاپ انجام و همچنین محافظت این مسیر انتقال داده را برعهده دارد؛ بنابراین در هنگام خرابی لولا مشکلات پیچیده تری رخ داده که حتی در مواقعی باعث خرابی سایر تجهیزات داخلی لپ تاپ می گردد.

لولاها با قرارگیری در وسط لپ تاپ، بدنه صفحه نمایشگر را متصل به بدنه پایینی نگه داشته و فضایی برای عبور کابل ها فراهم می نماید لذا نقش کلیدی در خاموش و روشن شدن و عمکرد صحیح  LCD دارد و به همین دلیل باید کوچکترین خرابی این بخش را، قبل تبدیل شدن به مشکل پیچیده تر و بروز آسیب های جبران ناپذیر، بررسی و رفع نمایید.

خرابی های لولای لپ تاپ

شل یا سفت شدن لولای لپ تاپ از جمله خرابی های رایج و بی توجهی طولانی مدت نسبت به آن باعث آسیب کابل فلت و قطع شدن صفحه نمایشگر می شود؛ بنابراین  علائمی مانند خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ، مخدوش شدن تصویر نمایشگر یا روشن نشدن لپ تاپ به کمک دکمه پاور، می توان به لولا ها نیز ربط داد.

البته تعمیر یا تعویض غیر اصولی این ناحیه، احتمال آسیب های جدی تر لپ تاپ را همراه داشته، برای همین در ادامه روند معمول تعمیرات لولا را مطرح و بررسی می نماییم.

تعویض لولای لپ تاپ سونی

جابجایی غیر ایمن لپ تاپ یا افتادن از ارتفاع، از جمله اتفاقات منجر به شکستگی بدنه و لولای آن می باشد؛در صورت رخداد آن حوادث برای تعمیر چاره ای جز تعویض لولا نبوده اما این کار به ظاهر ساده، بخاطر اتصالات آن به سایر قطعات،  فرایند تخصصی و پیچیده دارد و کوچکترن خطا در هنگام تعویض باعث از دست رفتن قطعات دیگر سیستم می گردد؛ پس بهترین کار کمک گرفتناز نمایندگی های لپ تاپ سونی می باشد.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه رفع سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ سونی

البته پیچیدگی و سخت بودن تعویض لولا به معنای پر هزینه بودن آن نیست و خرید لولای جدید نه تنها مقرون به صرفه بلکه نگرانی های مربوط به آینده را کاهش می دهد؛ چون تعمیر لولای شکسته، لپ تاپ را  بسیار مستعد خرابی های بیشتر می کند؛ برای همین تعمیرکاران حرفه ای همیشه ترجیح داده اند آن را با یک لولای استاندار و متناسب با لپ تاپ  تعویض کنند. استفاده از قطعه مناسب دیگر نکته مهم در هنگام تعویض لولاها می باشد چون قطعات نامرغوب و تقلبی نه تنها کارآمدی قطعات اصلی را نداشته بلکه خود باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد دیگری هستند.

تعمیر لولای لپ تاپ سونی

هر چند در اکثر مواقع تعمیر لولا سخت و غیرممکن اما می توان با انجام اعمالی مانند جوشکاری پلاستیک یا استفاده از جوش فلزی آن را موقتا ترمیم نمود؛ همان طور که اشاره شد این راه حل ها موقتاً چاره ساز بوده چرا که فشار های ناشی از  باز و بسته شدن لپ تاپ به لولا، مشکل شکستگی دوباره تکرار می گردد؛ بنابراین اکثر کارشناسان سونی این کارها را صرف هزینه اضافی دانسته و توصیه نمی کنند چون شما در نهایت مجبور به تعویض آن می شوید.

بسته به محل لولا، در وسط یا دوطرفه صفحه نمایشگر تعمیرکار تصمیم میگیرد از چه روشی برای ترمیم آن استفاده نموده یا کلا از انجام آن منصرف شده و اقدام به تعویض نماید.

تعویض یا تعمیر لولا ها معمولا  پس از رفع خرابی سایر قسمت ها و بررسی اتصالات کابل های داخل آن انجام شده تا مانع باز شدن بیش از حد بدنه آن برای تعمیر شود؛ چون علاوه بر صرف زمان و انرژی بیشتر، هر بار که بدنه باز شود احتمال آسیب جدید به قسمت های داخلی بیشتر می گردد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل کندی لپ تاپ سونی

شاید به ظاهر تعمیر لولا جزء تعمیرات تخصصی لپ تاپ محسوب نشود اما نیاز به مهارت بالایی حین انجام کار اشته و همیشه انجام آن توسط افراد مبتدی با خرابی های زیادی همراه گردید لذا توصیه ما سپردن کار به نمایندگی های مجاز سونی می باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دوازده =