نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی لپ تاپ سونی سری Y

لپ تاپ سونی سری شرکت سونی تا سال 2014 لپ تاپ های برند خود را ساخته و وارد بازار می کرد اما با گذشت زمان تمرکز خود را بر لوازم دیگر قرار داد به همین دلیل کیفیت لپ تاپ ها رو به کاهش پیش می رفت. برای جلوگیری از این روند خط تولید لپ تاپ را به یک شرکت ژاپنی منتقل نمونده و بعد از آن لپ تاپ های سونی با نام تجاری وایو وارد بازار شد. علاوه بره این لپ تاپ های وایو از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار بود . این شرکت شروع به ساخت لپ تاپ ها در سری های مختلف نمود. اصلا لپ تاپ های سونی دارای ضخامت و وزن کم هستند. از دیگر لپ تاپ های سبک برند سونی Y است. این لپ تاپ نیز مانند دیگر سری ها سبک و قابل حمل بوده است.

 

طراحی و بدنه لپ تاپ سونی سری Y

سری VAIO Y یک نوت بوک فوق العاده قابل سبک است که به راحتی و بدون دغدغه می توانید لپ تاپ خود را به آسانی حمل نمایید. صفحه نمایشگر این لپ تاپ 11.6 اینچی است که بسیار کوچک است. برخلاف سیاست ساخت در گوشی ها، با پیشرفت علم سازنده های لپ تاپ درصدد ساخت لپ تاپ های سبک و کم حجم هستند از این رو این سری از لپ تاپ را به راحتی می توان در کنار تبلت مقایسه نمود. در رابطه با ورن این لپ تاپ که وزن آن 1.4 کیلوگرم می توان آن را جزوه دسته ی لپ تاپ های سبک قرار داد.

بررسی لپ تاپ سونی وایو E15

صفحه نمایشگر

سری Y از صفحه نمایش 11.6 اینچی با کیفیت برخوردار است. اگرچه براق است (مات نیست) ، اما به همان اندازه صفحه نمایش نوت بوک های براق که اخیراً دیده ایم مستعد انعکاس نیست. وضوح نسبتاً بالای 1366 x768 رنگ ها و زاویه دید آن خوب است ، و این باعث می شود وضوح صفحه مناسب برای مشاهده عکس هایی که اخیراً با دوربین دیجیتالی خود گرفته اید (منظور با کیفیت بودن تصاویر است)، باشد.

این مطلب را از دست ندهید   خارج کردن باتری لپ تاپ سونی

سخت افزار و پردازنده ها لپ تاپ سونی سری Y

وجود پردازنده ها در لپ تپ یک امر حیاتی محسوب می شود به گونه این که مانند قلب لپ تاپ عمل می کند. اگر لپ تاپ شما دارای پردازنده ی قدرتمندی باشد دیگر نگران کندی در اجرا و باز کردن برنامه ها نخواید بود. به یاد داشته باشید که هرچه پزدازنده قوی تر باشد در نتیجه سرعت لپ تاپ نیز بیشتر خواهد بود. در لپ تاپ سونی سری Y Core i3 با ولتاژ معمولی مانند Toshiba Satellite C650 است که که دارای دو هسته و Hyper-Threading با سرعت 2.26GHz و 1.3 GHz کار می کند. این پردازنده برای کارهای روزمره قابل استفاده بود و توانایی امور تخصصی و سنگین را ندارد. به عنوان یک لپ تاپ معمول می توانید این گزینه را برای خرید استفاده نمایید.

کارت گرافیک نیز در این لپ تاپ وجود دارد ابتدا لازم است بدانید که وجود کارت گرافیک می تواند به اجرای بازی ها و فیلم ها با کیفیت بالا کمک کند. در لپ تاپ سونی سری Y از پردازش گرافیک تراشه Intel GMA HD استفاده شده است. یکی از نفص های این لپ تاپ این است که شما قادر به اجرای بازی های تخصصی و سنگین نخواهید بود

از معایب سخت افزاری می توان به نبود یک فن خنک کننده اشاره کرد. زمانی که شما چند برنامه را با هم باز و اجرا می نمایید، لپ تاپ به سرعت داغ شده و این جزوه نقص های آن به حساب می آید. این گرما ممکن است آزار دهنده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر wifi لپ تاپ سونی

پورت ها

اصولا وظیفه ی پورت ها در لپ تاپ ایجاد ارتباط آن با دستگاه های دیگر است. خوشبختانه در شرکت سونی پورت ها به نحوه مناسب و با کیفیت تعبیه می شود. به دلیل کم بودن بیش از حد ضخامت و داشتن فضای مناسب در اطراف لبه های سری Y ، سه درگاه USB2.0 ، یک درگاه Gigabit Ethernet ، VGA ، HDMI ، SD و Memory Stick Duo و جک هدفون و میکروفون پیدا خواهید کرد. شما همچنین می توانید 802.11n Wi-Fi ، بلوتوث و یک وب کم داخلی داشته باشید.

وبکم

در این لپ تاپ نیز ما شاهد یک وبکم هستیم. لازم به ذکر است که برای برقرای تماس تصویری قوی و مناسب وجود یک وبکم ضروری است. در این لپ تاپ از یک دوربین 1 مگاپیکسلی استاده شده است که به راحتی می تواند تصاویر و فیلم هایی با کیفیت بالا را تهیه نماید. بدون نگرانی می توانید از تماس تصویری خود لذت ببرید.

باتری

یکی از نکات مثبت لپ تاپ سونی سریY  باتری 38 وات ساعت است که به راحتی می تواند لپ تاپ را تا 3 ساعت 14 دقیقه شارژ دهی نماید. این زمان مناسب است و اگر روشنایی صفحه را کم کنید و برخی از اقدامات صرفه جویی در مصرف برق را در کنترل پنل انجام دهید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + چهار =