نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش مراقبت از باتری لپ تاپ سونی

همه باتری ها با گذشت زمان فرسوده می شوند، اما با سرعت یکسان فرسوده نمی شوند. شما و شخص دیگری، با توجه به یک لپ‌تاپ سونی کاملاً جدید در یک روز، می‌توانید پس از دو سال عمر باتری کاملاً متفاوتی داشته باشید – شاید تا 40 درصد تفاوت. این بستگی به سطوح شارژ، گرما، نحوه ذخیره آن و اجتناب از شارژ صفر مرگبار دارد. در اینجا بهترین توصیه برای حفظ باتری لپ‌تاپ سونی تا زمانی که می‌توانید روی بسته کوچک پر از مواد شیمیایی آن وجود دارد. اگر نمی توانید به آنها سوگند یاد کنید نگران نباشید: مانند 8 فنجان آب در روز یا 10000 قدم، آنها دستورالعمل هستند و به شما در مراقبت از باتری لپ تاپ سونی کمک می کنند. اما دنبال کردن تعداد زیادی که می توانید نتایج خوبی در طول سال ها استفاده به همراه خواهد داشت.

نگه داشتن درصد شارژ بین 40 تا 80 برای مراقبت از باتری لپ تاپ سونی

اگر اغلب از لپ‌تاپ سونی خود دور از شارژر استفاده می‌کنید، سعی کنید آن را بالای 40 درصد شارژ نگه دارید. وقتی زمان شارژ مجدد فرا رسید، اگر ظرفیت مناسبی دارد و می توانید با عدم اطمینان زندگی کنید، آن را تا حدود 80 درصد افزایش دهید. استفاده از این روش بهترین و واضح ترین راه برای افزایش طول عمر و ظرفیت شارژ لپ تاپ سونی شما است. متأسفانه، پیروی از آن نیز سخت ترین است.

این ممکن است برای جنگجویان جاده، افرادی که بیش از حد برنامه ریزی شده اند، یا کسانی که از اضطراب شارژ رنج می برند، عملی نباشد. اما اگر عمر باتری به طور کلی برای شما مشکلی نیست، یا معمولاً یک شارژر در دسترس دارید، این محدودیت‌های ایده‌آل برای ماندن در داخل آن هستند.

به گفته دانشگاه Battery، انبار نکات و تست باتری، اگر به صورت قدیمی سازماندهی شده باشد، باتری شارژ شده تا حد زیادی، از خالی به پر، می تواند 300 تا 500 بار قبل از سوختن آن سفر کند. یک باتری لپ تاپ سونی که 80 درصد شارژ شده باشد ممکن است 850 تا 1500 چرخه داشته باشد.

این مطلب را از دست ندهید   باتری لپ تاپ سونی

برخی از لپ‌تاپ سونی‌ها راه‌حل مناسبی برای مشکل اتصال به برق ارائه می‌دهند. برنامه Vantage لنوو برای لپ‌تاپ سونی‌های ThinkPad امکان تنظیم حداکثر آستانه شارژ باتری را فراهم می‌کند و برخی از لپ‌تاپ سونی‌های سامسونگ و سونی نیز این کار را انجام می‌دهند. نرم افزار پشتیبانی سازنده لپ تاپ سونی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا محدودیت شارژ دارید یا خیر.

کار نکردن در حین شارژ برای مراقبت از باتری لپ تاپ سونی

اگر این آخرین توصیه باعث شد احساس گناه کنید، نگران این نباشید که در استفاده از لپ تاپ سونی خود بسیار ساده باشید. به‌رغم آنچه می‌خوانید، ثابت نگه داشتن لپ‌تاپ سونی خود به برق، با شارژ باتری تا 100 درصد، به آرامی آن را از بین نمی‌برد. در وهله اول به اندازه یک بار شارژ کردن آن تا 100 درصد بد است. هنگامی که باتری به 100 درصد برسد، اکثر لپ‌تاپ سونی‌های مدرن شارژ را متوقف می‌کنند و در عوض انرژی به سیستم منتقل می‌شود.

استثنا این است که لپ تاپ سونی شما داغ باشد. این ممکن است به این دلیل باشد که شما در حال انجام کامپایل، رندر یا کارهای فشرده دیگر هستید، یا به دلیل گرمای هوا در محل استفاده از لپ‌تاپ سونی، به دلیل نور خورشید، اگزوز یا عوامل دیگر. وقتی باتری را با حداکثر ظرفیت با قرار گرفتن در معرض حرارت جدی ترکیب می‌کنید، در آن زمان است که شروع به آسیب می‌کند و از بین می‌رود.

نگهداری در مکان خنک برای مراقبت از باتری لپ تاپ سونی

لپ‌تاپ سونی‌ها برای نگه داشتن روی پاها خوب نیستند. لپ‌تاپ سونی‌ها به دلیل اندازه جمع و جور و نداشتن فن‌های خنک‌کننده بزرگ، می‌توانند بسیار داغ شوند تا جایی که باعث سوختگی تدریجی پوست یا «سندرم پوست برشته» شوند. اگر پوست برشته نشده به اندازه کافی مشوق نیست، گرمایی که ران‌های شما با به دام انداختن گرما و مسدود کردن دریچه‌ها ایجاد می‌کنند، باتری لپ‌تاپ سونی را از بین می‌برد.

این مطلب را از دست ندهید   لپ تاپ سونی سری Z

همانطور که کایل وینز، مدیرعامل ما در سال 2013 به Wired UK گفت، گرمای شدید باعث انبساط فیزیکی و تغییرات شیمیایی در باتری‌ها می‌شود: “در طول زمان گرمای بیش از حد باتری به باتری می‌رسد و باتری آنقدر دوام نمی‌آورد.”

بنابراین پس از داغ شدن لپ‌تاپ سونی، درب آن را برای مدتی باز نگه دارید و آن را از روی ران‌ها، بالش‌ها یا میزهای لپ‌تاپ سونی که اطراف آن را با بالش احاطه کرده‌اند، نگه دارید. به اطراف لپ‌تاپ سونی نگاهی بیندازید، دریچه‌ها را ببینید و از مسدود کردن آن‌ها خودداری کنید.

وقتی از لپ‌تاپ سونی خود استفاده نمی‌کنید، آن را در جایی خنک، دور از نور خورشید یا دریچه‌های گرمایش نگه دارید. نموداری در دانشگاه باتری (نمودار سوم پایین صفحه) باتری های لیتیوم یونی را نشان می دهد که به مدت یک سال در دماهای مختلف نگهداری می شوند.

باتری با دمای 32 فارنهایت (0 درجه سانتیگراد) 94 درصد از ظرفیت شارژ خود را حفظ کرد، در حالی که یک لپ تاپ سونی با دمای 104 فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) 65 درصد ظرفیت شارژ خود را حفظ کرد. 86 درجه فارنهایت (30 درجه سانتیگراد) معیاری است که دانشگاه باتری توصیه می کند که زیر آن بمانید. اما به خاطر داشته باشید که دمای داخل لپ تاپ سونی است. اگر در هوا اینقدر گرم است، مطمئناً در داخل گرمتر است.

تمام نکردن کامل باتری لپ تاپ

توصیه می شود دستگاه خود را بین 40 تا 80 درصد نگه دارید، اما اجازه دادن به آن به صفر مطلق یک تراژدی کوچک است. فقط نشستن در نقطه صفر نیست که دردناک است، بلکه شارژ کامل نیز دردناک است.

این پیام هشدارهای بسیاری است که در سراسر دانشگاه باتری وجود دارد. یکی از آنها می‌گوید: «تخلیه عمیق با یک شارژ مجدد کامل باعث استرس بی‌مورد هر باتری می‌شود. پست دیگری آزمایش توسط حامی سایت Cadex را نشان می دهد، با مجموعه ای از باتری های تلفن همراه که از ظرفیت 88-94 درصد به 73-84 درصد ظرفیت تنها پس از 250 چرخه تخلیه-شارژ کامل کاهش یافته است.

این مطلب را از دست ندهید   ارور  Reboot and Select Proper Boot Device 

تنها زمانی که باید اجازه دهید باتری کاملاً تخلیه شود، زمانی است که یک باتری جدید را در یک دستگاه محاسباتی نصب می کنید، و این به خاطر دستگاه است، نه باتری. برخلاف باتری‌های نیکل کادمیوم گذشته، هیچ «حافظه‌ای» برای تنظیم مجدد در باتری‌های لیتیوم یونی وجود ندارد. iFixit توصیه می کند برای کالیبره کردن گیج باتری گوشی یا لپ تاپ سونی خود را به طور کامل تخلیه کنید.

این یک ضربه بسیار کوچک به طول عمر باتری است، اما به دستگاه شما تخمین بهتری از عمر باتری و درصد باقی مانده در مدت زمان بسیار طولانی می دهد و از خاموش شدن غیرمنتظره و قرائت های نادرست جلوگیری می کند.

تعویض باتری لپ تاپ سونی در ظرفیت زیر 80 درصد

مهم نیست که چقدر راه های یون های سالم را دنبال می کنید، باتری شما در نهایت متأسفانه شیرجه خواهد زد. اکثر منابع توصیه می کنند باتری خود را پس از کاهش ظرفیت آن به زیر 80 درصد، تعویض کنید.

این آستانه ای است که اپل برای تعویض باتری آیفون استفاده می کند (یا حداقل یک بار استفاده کرده است). ما راهنمایی در مورد چگونگی بررسی ظرفیت باتری لپ‌تاپ سونی و سلامت کلی داریم.

زمانی که باتری به کمتر از 80 درصد برسد، مقاومت داخلی آن تا حد قابل توجهی شروع به افزایش می‌کند و باعث می‌شود که شارژ کردن در واقع بیشتر از زمانی که ظرفیت کامل داشت طول بکشد. زمان باقیمانده و درصد شارژ در مقایسه با آنچه شما انتظار دارید، کمتر قابل اعتماد است، یا حداقل ردیابی آن سخت تر می شود. این یک مسیر طولانی در سراشیبی با بازدهی رو به کاهش است.

مقالات مرتبط:

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =