نمایندگی تعمیر لپ تاپ سونی

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکار اصلی رفع مشکل کار نکردن فن لپ تاپ

فن یکی از قطعات اصلی لپ تاپ است که مسئولیت خنک سازی سیستم را برعهده دارد. روند کاری این قطعه بر روی سلامت سایر قطعات تشکیل دهنده ی لپ تاپ تاثیر گذار است. بنابراین معضل کار نکردن فن لپ تاپ موضوع مهمی است که باید در اسرع وقت برطرف شود. فن لپ تاپ، شامل دو بخش پره و سینک می باشد. پره‌ ی موجود در فن با چرخش خود سبب جابه جایی هوای اطراف می‌گردد.

در واقع سیستم کاری فن با انتقال گرمای اجزای لپ تاپ توسط سینک به پره و سپس بیرون فرستادن آن از سیستم شکل می گیرد. از کار افتادگی فن لپ تاپ عموما با علائمی چون داغی بیش از حد لپ تاپ و یا خروج صدای نا به هنجار از پره های فن پدیدار می شود. در این مقاله قصد داریم شما را با جنبه های گوناگون مشکل کار نکردن فن لپ تاپ و راهکارهای رفع آن آشنا سازیم. با نمایندگی لپ تاپ سونی همراه باشید.

کار نکردن فن لپ تاپ

گاهی می توان مشکل کار نکردن فن لپ تاپ را تنها با یک عملیات پاکسازی اصولی از بین برد. بسیاری از مشکلات پیش آمده در فن ها به دلیل خرابی این قطعه نبوده و از آلودگی بیش از حد فن نشات می گیرد. بنابراین از تمیزی و پاک بودن فن پیش از اقدامات تعمیراتی اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که بسته به میزان آلودگی های محیطی که در آن از لپ تاپ خود استفاده می نمایید؛ به صورت دوره ای فن لپ تاپ را گردگیری کنید. این موضوع زمانی به شدت با اهمیت می شود که CPU لپ تاپ نیز از نوع گران قیمتی باشد. عدم توجه به گردگیری و پاکسازی فن لپ تاپ، پایین آمدن دور فن CPU، بالا رفتن دمای CPU و در نهایت کاهش کارایی سیستم را در پی خواهد داشت.

این مطلب را از دست ندهید   سوسو زدن نمایشگر لپ تاپ سونی

تعمیر و یا تعویض فن لپ تاپ

همان طور که اشاره شد مشکل کار نکردن فن لپ تاپ باید برای حفظ سلامت USB و قطعات مادربرد سیستم در اسرع وقت رفع گردد. تشخیص ضرورت تعمیر و یا تعویض فن لپ تاپ بستگی بر میزان خرابی این قطعه دارد. پارت  تعمیر و تعویض فن لپ تاپ یکی از پارت های فعال و مجزای نمایندگی تعمیرات سونی است که تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این بخش را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که در صورت ضرورت یافتن پروسه ی تعویض فن لپ تاپهای سونی جهت بازیابی کارکرد اولیه ی سیستم، جایگزینی با نمونه ی اورجینال مشابه خواهد شد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 18 =